کد خبر: ۸۹۶۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 06 September 2020

 

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در گیلان علیرغم ظرفیت مناسب در پرورش گل و گیاه، صادرات در این حوزه بسیار کم است.

صادرات گل در گیلان بسیار کم است/ تولید سالانه ۲۶ میلیون هزار شاخه گل در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرورش گل در گیلان دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: گیلان به دلایل شرایط آب‌وهوا مناسب و معتدل یکی از بهترین استان‌ها در پرورش گل و‌ گیاه در کشور است که باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به تولید گل و‌ گیاه در ۷۲۳ هکتار مزارع گیلان افزود: باغداران گیلانی سالانه ۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار شاخه و فاصله گل و گیاه‌ زینتی در گیلان تولید می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان صادرات گل و گیاه در استان را بسیار کم دانست و بیان کرد: علیرغم اینکه گیلان دارای ظرفیت مناسبی در پرورش گل و گیاه است ولی میزان صادرات گل در گیلان بسیار کم بوده و در این راه باید از ظرفیت مناطق آزاد و تجاری انزلی، کاسپین و آستارا به‌درستی استفاده شود.

الماسی با تأکید بر لزوم تلاش برای حل مشکل تولیدکنندگان گل و‌ گیاه در استان گیلان تصریح کرد: تولیدکنندگان گل و گیاه در استان با مشکلات عدیده‌ای به‌مانند نداشتن دانش و فناوری روز، کمبود نهاده و‌ همچنین نظام تولید سنتی مواجه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار