کد خبر: ۸۹۲۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷ 27 August 2020

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در گیلان گفت: معضل پسماند منطقه سراوان آسیب‌های فراوانی به استان وارد کرد و باید گام‌های بعدی برای رفع معضلات برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در حاشیه افتتاح تصفیه‌خانه شیرابه سراوان‌ رشت با اشاره به لزوم بهره‌مندی از محیط زیست سالم و پاک اظهار داشت: برخورداری از محیط زیست پاک و سالم بهترین چیز برای انسان است و محیط زیست‌ عاری از هر گونه آلاینده‌ و آلودگی‌ها، سلامتی جسم و روان انسان را به همراه دارد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه شیرابه‌های ناشی از پسماند منطقه سراوان آسیب‌های متعددی به دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت وارد کرد و مرداب انزلی هم از این آسیب‌ها بی‌نصیب نماند ابراز داشت: اهالی این مناطق بسیار اذیت شدند و باید گام‌های بعدی برای رفع معضلات پسماند‌ برداشته شود.

امام جمعه‌ رشت مسئله پسماند را یک معضل بزرگ در دنیا دانست که‌ کارشناسان محیط زیست همواره برای رفع مشکلات آن تلاش می‌کنند تصریح کرد: پسماند منطقه سراوان آسیب‌های فراوانی به استان وارد کرد اما خوشحالیم که متولیان امر برای رفع این معضل در حال تلاش هستند و امیدواریم که در آینده شاهد رفع تمامی این معضلات باشیم.

وی ضمن قدردانی از تمام کسانی که در بهره‌براری این پروژه زحمت کشیدند گفت: بهره‌برداری تصفیه‌خانه شیرابه سراوان رشت مورد قبول است اما مورد رضایت تام نیست و باید در این حوزه به نقطه مطلوب برسیم و ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه شیرابه سراوان باید به تصفیه شیرابه بین 10 تا 12 لیتر در ثانیه برسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: مردم منطقه سراوان به‌خاطر آلودگی‌های ناشی از دفن زباله‌ در این منطقه واقعاً آسیب دیدند و منطقه‌‌ای که می‌توانست فضایی برای تفریح و بهترین منطقه برای استفاده انسان باشد اما متاسفانه‌ به منطقه‌ای ناامن و آلوده تبدیل شد.

محمدرضا احمدی سنگری با بیان اینکه رفع معضلات سراوان دغدغه اصلی مردم سنگر و سراوان است گفت: باید کار را به جایی برسانیم که دیگر هیچ زباله‌ای وارد سراوان نشود و فقط به بهره‌برداری تصفیه‌خانه شیرابه اکتفا نشود و اقدامات جدی‌تری برای رفع این معضلات اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار