کد خبر: ۸۹۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 05 September 2015
مدیرعامل شرکت گاز گیلان گفت: 76 روستای گیلان در هفته دولت امسال از نعمت گاز برخوردار شدند.
خبرگزاری فارس: گازرسانی به 76 روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، جمشید ظهیری پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح 10 طرح گازرسانی در این شهرستان اظهار کرد: شهرهای تالش، حویق، چوبر، لیسار و اسالم 100 درصد گازدار شدند.

وی به وجود 285 روستای دارای سکنه در تالش اشاره کرد و افزود: تعداد 140 روستا تا قبل از هفته دولت سال جاری در تالش گازدار بودند و اکنون این آمار به 150 روستا ارتقا پیدا کرده‌است.

ظهیری با بیان اینکه شاخص گازرسانی به روستاهای تالش به 74 درصد رسیده‌است، تصریح کرد: این شاخص از میانگین 68 درصدی کشور بالاتر است.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان سرمایه‌گذاری برای گازرسانی به تالش را 7.5 میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: ایجاد امنیت انرژی روستاییان از سیاست‌های وزارت نفت در کشور است.

وی از گازرسانی به 10 روستای تالش تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: اجرای پروژه گازرسانی به 24 روستای تالش آغاز شده و با 24 میلیارد تومان انجام می‌شود.

ظهیری با بیان اینکه 56 روستای تالش زیر 20 خانوار است، خاطرنشان کرد: تا پایان امسال برخورداری شاخص تالش به 90 درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 76 روستای گیلان در هفته دولت امسال از نعمت گاز برخوردار شدند، متذکر شد: برای این تعداد روستا 75 میلیارد تومان هزینه شده و 14 هزار و 500 هزار خانوار در هفته دولت امسال در گیلان از گاز برخوردار شدند.

مدیر عامل شرکت گاز گیلان با تصریح بر اینکه هزینه گازرسانی برای هر روستا 6 میلیون تومان است، اظهار کرد: با این مبلغ به دلیل نزدیکی روستاها در گیلان گازرسانی محقق می‌شود.

به گفته وی، در سال‌های 94، 95 و ابتدای سال 96 تعداد 70 هزار خانوار روستایی با اعتبار 300 میلیارد تومان در گیلان از نعمت گازدار برخوردار می‌شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار