تکه همیشه مجهول در پازل حذف تاجگردون همچنان مجهول مانده است اما برخی اقدامات و سخنان معاون سیاسی را می توان اینگونه تعبیر کرد که وی پرده از این مجهول برداشت و آن را معلوم کرد!
کد خبر: ۸۹۰۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹ 21 August 2020
دوئل سیاسی را معاون سیاسی برد !
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سیاسی ، ساده لوحی در میان برخی سیاسیون کهگیلویه و بویراحمد و حمایت های کورکورانه از افراد ، نداشتن اهداف سیاسی پیوسته و بلند مدت باعث شده است که نخبگان ملی استان در سطح کشوری علیرغم داشتن پتانسیل های خوب به راحتی در مقابل رقبای سیاسی قافیه را ببازند!
شاید ضعیف ترین دوره در مورد سیاسیون استان مربوط به چند ماه اخیر باشد که با حذف تاجگردون شروع شد و به تبدیل عضوی خنثی از دو نماینده دیگر استان در مجلس ادامه پیدا کرد و البته با نبود حامی قوی ، دیگر مسئولان ملی استان یکی یکی در حال حذف شدن از مناصب ملی هستند !
اما ساده لوحی ، توجه به رفتارهای پوپولیستی و عامه پسند و البته نداشتن بینش سیاسی آینده نگرانه ، اغراق فضای مجازی و رسانه های به ظاهر دوست و برخی دلایل ریز و درشت باعث شد قدرتمندرین چهره سیاسی استان طی سال های اخیر به راحتی و بدون کوچکترین هزینه ای برای بانیان از گردونه مسئولین عالی رتبه و موثر در مدیریت کشور کنار گذاشته شود ! غلام رضا تاجگردون که با وجود داشتن توانایی های بسیار اما به دلیل مطرح شدن اتهاماتی همچون ، سوء استفاده از قدرت ( به کارگیری مدیران ضعیف ، مسئولیت ناپذیر و پاسخگو نبودن در کهگیلویه و بویراحمد محرز بوده است) اتهام به فساد و برخی اتهامات دیگر به راحتی از گردونه سیاسی کشور و استان کنار گذاشته شد!
دوئل سیاسی و تیر خلاص معاون سیاسی!
تکه همیشه مجهول در پازل حذف تاجگردون همچنان مجهول مانده است اما برخی اقدامات و سخنان معاون سیاسی را می توان اینگونه تعبیر کرد که وی پرده از این مجهول برداشت و آن را معلوم کرد!
با گریزی به اقدامات تیم سیاسی استاندار که با مدیریت و عملکرد آزادانه احد جمالی به عنوان معاون سیاسی وی رقم خورد این نکته روشن می شود که جمالی یک چهره کاملا قدرتمند در عرصه سیاسی است و بر عکس رفتارها و گفتارهای قهرمان سازانه برخی سیاسیون استان به آرامی اهداف پیش بینی شده را به مرحله اجرا درمی آورد !
احد جمالی اخیرا در گفتگویی که در سایت های محلی استان منتشر شده است به صراحت از اختلاف خود و تاجگردون پرده برداشته است ! جمالی می گوید : تاجگردون در ابتدا در خصوص ورود ما به این استان مخالفت می کرد، از طرفی به شیوه های مختلف این مخالفت را اعلام می کرد اما این حرکات را بچه گانه می دانستیم از طرفی این مسئله برای ما مهم نبود زیرا ما خودمان را سرباز نظام و حاکمیت می دانیم و اگر در هر کجا اشتباه و ایرادی در وجود ما باشد خداوند این ظرفیت را در وجود ما قرار داده که پذیرش اشتباه را افت شخصیتی برای خودمان ندانیم.
جمالی گفت: ما با تاجگردون پدرکشتگی نداشتیم، بر مبنای قانون انتخابات را برگزار کردیم و قضیه به مجلس کشیده شد و به ما ارتباطی ندارد، مجلس هر تصمیمی بگیرد آن تصمیم برای ما مهم است در این قضیه ممکن است کسی از این فرایند خوشحال یا ناراحت شود.
وی ادامه می دهد : در زمان انتخابات به ما اعلام کردند که این مردم به هیچ وجه نمی پذیرند و ما بیان کردیم از این خبرها نیست زیرا به دنبال این بودیم که انتخابات بی طرفانه برگزار شود که انجام شد، همین مردم از ما تشکر کردند و بنده به آقایان مسئول در تهران گفتم که اگر با آنها صداقت داشت، خدمت را از خیانت تشخیص می دهند اما شاید در گذشته برخوردهای اینچنینی نشده و باور این قضیه برای آنها سخت بوده است.
جمالی در ادامه می گوید" خداوند شاهد و ناظر بر اعمال ، نیات، و گفتار ماست و امیدواریم که ارزش های انسانی در وجود همه ما متجلی شود.
عملکرد احد جمالی در تغییرات اساسی در تشکیلات اجرایی انتخابات در حوزه گچساران و باشت که توسط مسئولین این دو شهرستان صورت گرفته بود نشان از برنامه ریزی دقیق وی برای پاسخ به قدرت نمایی تاجگردون بوده است ! زمانی که تاجگردون و هوادارانش بلندترین افقی را که می دیدند موفقیت در انتخابات و ادامه اقدامات خود در استان بود در حالی که تاجگردون اکنون یک چهره ملی بود اما جمالی با حوصله منتظر بزنگاهی بود تا به ریش ساده لوحان سیاسی بخندد و عملا اینکار را کرد و اکنون با پرده برداری از اختلاف خود و تاجگردون ، غیر مستقیم اذهان را به سمت نقش خود در حذف تاجگردون سوق می دهد و در واقع نشان می دهد که در دوئل یا بازی سیاسی چگونه باید برنده شد!
در ماراتن نفس گیر اعتبارنامه تاجگردون همیشه اعلام می شد که خط دهی و اطلاعات تکمیلی و مهم از درون استان به معترضان به اعتبارنامه تاجگردون مخابره می شود و همه اذهان بر روی چند چهره سیاسی اصولگرا که عمدتا رقبای سیاسی منتخب گچساران و باشت در انتخابات مجلس بودند متمرکز می شد اما حالا شک ها بر نقش موثر این چهره ها بیشتر شده است هر چند همان موقع هم نمی شد پذیرفت که این چهره های اصولگرای محلی چنان قدرت و یا هوش و ذکاوتی برای چنین بازی سیاسی را داشته باشند !
نکته قابل تامل که حالا با سخنان احد جمالی می توان به آن پی برد ، دلیل عدم حمایت دولت از تاجگردون بود ! نکته ای که با وجود آنکه تاجگردون با گفتن جمله معروف " به جهنم رفتنش با روحانی" همه آبرو و قدرت سیاسی و لابیگری خود را یک جا به پای رئیس جمهور هزینه کرد اما در موقع نیاز کوچکترین حرکتی از دولت ندید ! و حال این سوال پیش می آید اگر دولت روحانی مجبور به انتخاب استاندار و معاونش از یک طرف و تاجگردون از طرف دیگر می بود ، کدام را انتخاب می کرد؟! در حالی که مجلس هم در دست مخالفان سیاسی اش بود !
هر چند اگر ثابت شود که جمالی نقش اساسی در رد اعتبارنامه تاجگردون داشته است باز هم باید به وی نمره عالی در عملکرد سیاسی داد چرا که جمالی با موفقیت در زمین زدن یکی از برترین و قدرتمندترین چهره های سیاسی استان و حتی ملی ، به سیاسیون ساده لوح استان و حتی برخی رسانه های حامی آنان نشان داد که ورود به عرصه سیاسی مستلزم داشتن برخی شاخص ها از جمله هوشمندی ، آینده نگری و از همه مهمتر حوصله داشتن و دوری از جنجال است نه اینکه با فریب افکار عمومی و غوغاسالاری وارد عرصه ای شد که نهایتا هم خود و هم جامعه را به سمت سرخوردگی پیش ببرد! به عنوان نمونه در زمان قدرت تاجگردون و یا هنگامی که بحث اعتبارنامه تاجگردون مطرح بود ، برخی رسانه ها و کاربران فضای مجازی که خود را حامی تاجگردون می دانستند مسیر کمک به تاجگردون را کاملا اشتباه رفته و گاه و بی گاه به هر منتقد منصفی حمله می کردند و حتی برخی از این رسانه ها به اسم حمایت از تاجگردون از به کاربردن الفاظ بی ادبانه و توهین آمیز به منتقدان منصف هم دریغ نمی کردند در حالی که حالا مشخص می شود این حامیان تا چه اندازه مسیر را اشتباه رفته بودند!
البته در پایان این نکته را هم باید گفت که " هنوز درس سیاسی دادن جمالی به سیاسیون استان خصوصا حامیان تاجگردون و برای آینده به دو نماینده فعلی استان تمام نشده است!"
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رنجبر
|
United Kingdom
|
۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
گرچه مهندس جمالی یک سیاسی شناسنامه دار هست ... اما هرگز بر سر منافع ملی . منافع مردم و اصول برحق نظام با احدی معامله نمیکند و هرگز حق کشی نمیکند هرچند که به ضرر شخص خودشان باشد. او یک معتقد دینی و انقلابیست... خدایا هرکجا هست بسلامت دارش ..آمین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار