اجلاسیه اول در مجموع بسیار خوب و ارزشمند برگزار شد ضمن اینکه استقبال بسیار گسترده و قابل توجهی هم از طرف مردم و مسئولان از این رویداد فرهنگی صورت گرفت، اما در کنار تلاش‌های خوب چند نکته وجود دارد که لازم است مسئولین مرتبط در این زمینه برنامه ریزی و تلاش‌های بیشتری انجام دهند.
کد خبر: ۱۱۶۴۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۴ 26 April 2024

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، با برگزاری، اجلاسیه بیش از ۲۰۰ شهید ارتشی استان کهگیلویه و بویراحمد، که هم نخستین اجلاسیه در نوع خود و هم در واقع اولین اجلاسیه از مجموع اجلاسیه‌های کنگره دوم شهدای استان و در واقع آغاز روند عملیاتی کنگره محسوب می‌شود، رسما این رویداد بزرگ و تاریخی فرهنگی استان کلید خورد.
اجلاسیه اول در مجموع بسیار خوب و ارزشمند برگزار شد ضمن اینکه استقبال بسیار گسترده و قابل توجهی هم از طرف مردم و مسئولان از این رویداد فرهنگی صورت گرفت، اما در کنار تلاش‌های خوب چند نکته وجود دارد که لازم است مسئولین مرتبط در این زمینه برنامه ریزی و تلاش‌های بیشتری انجام دهند.

نقد اول بر اجلاسیه اول!

فضای سنگین سیاسی در اجلاسیه!
در شروع فرایند برگزاری اجلاسیه روز گذشته که با حضور مسئولین شورای تامین به ریاست استاندار، برخی مقامات کشوری و لشکری استانی و ملی و همچنین منتخب مردم گچساران و باشت در فرودگاه این شهر برای استقبال از فرمانده کل ارتش صورت گرفت، یک فضای سنگین و خاصی پس از حضور تاجگردون مشاهده می‌شد به گونه‌ای که این جو سنگین تا پس از پایان مراسم استقبال و حتی در خود اجلاسیه شکسته نشد.
فضای محیطی اینگونه نشان می‌داد که تاجگردون وصله‌ای ناجور در ان جمع است. متاسفانه این فضای دوگانه و نه یکدل تا آخر خود را حفظ کرد در حالی که انتظار این بود در چنین مراسمی، حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده، فضای گفتگو و دوستانه‌ای خصوصا برای دو نماینده قوه مقننه و مجریه حاکم شود که نشد.
نکته دیگر اینکه نبود سید ناصر حسینی نماینده فعلی مردم گچساران و باشت هم شائبه‌هایی در اذهان سیاسی و حتی افکار عمومی ایجاد کرده بود و این سئوال مطرح می‌شد " کسی که خود از بانیان اقدامات فرهنگی جبهه و جنگ است چرا در این مراسم حضور نداشت؟

نقد اول بر اجلاسیه اول!

مجریانی که مردم را باور نداشتند!
نکته بسیار عجیبی در اجلاسیه اول رخ داد . علی رغم استقبال بسیار پر شور مردم گچساران، اما نبود فضا و جا باعث ناراحتی و عصبانیت برخی از مردم از این بی برنامگی شده بود. حتی اینگونه به نظر می‌رسید که شاید مسئولین برگزار کننده انتظار استقبال پرشور مردمی را نداشتند.
هر چند برخی اعلام می‌کنند که همه پتانسیل و بضاعت مکانی گچساران همین بوده، اما در هر صورت در هنگام ورود به سالن با افرادی روبه رو می‌شدی که غرولند کنان از سالن خارج می‌شدند و از نبود فضا گلایه داشتند.
جای خاطرات فرهنگ حماسی جنگ خالی بود
نکته دیگر اینکه باید یکی از اهداف این اجلاسیه‌ها زنده نگه داشتن و انتقال برخی فرهنگ‌های خاص زمان جنگ باشد که در این اجلاسیه به آن توجه نشد.
روحیه حماسی مردان زمان جنگ بخش زیادی از ان را مرهون فرهنگ‌های زمان جنگ از جمله اشعار و نوحه‌های حماسی است که در اجلاسیه روز گذشته هیچگونه آثاری از یاداوری و انتقال به نسل جدید این حماسه‌ها نبود و به نظر می‌رسد حضور افراد و خواننده‌های حماسه سرای جنگ و یا پیروان امروزی آن حماسه سرایی‌ها ، خاطرات جنگ ، راویان جنگ ، نکته های خاص جنگ بسیار ضروری و لازم بود.

به جرات می توان گفت نه از حماسه جنگ خبری بود و نه از مظلومیت شهدای جنگ ! 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار