کد خبر: ۸۸۵۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 10 August 2020

 

ایسنا/گیلان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه برای احداث پارک موزه دفاع مقدس در گیلان اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان لازم است گفت: باغ موزه دفاع مقدس دارای ردیف بودجه ای مشخص نیست.

سرهنگ مصطفی پور امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در سالن تربیت بدنی گیلان برگزار شد، ضمن بزرگداشت روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی اظهار کرد: خبرنگاران طلایه داران حوزه فرهنگ هستند.

وی با بیان اینکه رسانه ها در جبهه مقدم مقابله با جنگ نرم هستند و با انتشار اخبار درست به مردم آگاهی رسانی می کنند، افزود: خبرنگاران در خط مقدم اطلاع رسانی هستند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای استان گیلان با اشاره به اینکه در چهلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم گفت: تبیین و مرور اهمیت و فرهنگ دفاع مقدس نیاز روزمره همه آحاد جامعه است و باید از گنجینه دفاع مقدس برای ادامه راه کشور در راستای سربلندی ایران گام برداریم.

ایران جز چند کشور اول دنیا در صنایع دفاعی است

مصطفی پور با تاکید بر نهادینه کردن داشته ها و معارف فرهنگ دفاع مقدس در جامعه یادآور شد: سربلندی کشور در عرصه بین المللی برگرفته از فرهنگ ناب دفاع مقدس است و هرجا ضعفی داریم نشاندهنده دوری از فرهنگ و آثار دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه صنایع دفاعی کشور در عرصه ملی و بین المللی از قدرت بالایی برخوردار است و عامل این موفقیت نیز بهره گیری از فرهنگ دفاع مقدس است گفت: ایران جز چند کشور اول دنیا در صنایع دفاعی است.

مصطفی پور با بیان اینکه چهلمین سالگرد دفاع مقدس با تشکیل ۱۷ کمیته استانی در گیلان شکل گرفته است افزود: هر کمیته در حوزه تخصصی فعالیت داشته و دارای کارگروه متشکل از سازمان های زیرمجموعه است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز و تا پایان سال ادامه دارد گفت: (ما قوی هستیم) شعار محوری گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه جهت ساماندهی همه صنوف برنامه هفته های دفاع مقدس پیش بینی شده است ادامه داد: هر صنف و قشر در هفته ای که به نامش نامگذاری شده است برنامه برگزار خواهد کرد.

مصطفی پور با بیان اینکه زنده نگه داشتن معارف و ادبیات دفاع مقدس در جامعه رسالت اصلی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس است گفت: باید ادبیات و معارف دفاع مقدس را با جامعه امروز پیوند بزنیم.

وی با اشاره به نقش گیلانیان در دوران هشت ساله دفاع مقدس گفت: متاسفانه آنگونه که باید به نقش گیلان تا سال ۶۴ در دوران دفاع مقدس پرداخت نشده است.

اولین جلسه ساخت باغ موزه دفاع مقدس در گیلان مربوط به ۱۸ سال پیش است

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه گیلان، سی امین استانی است که شروع به ساخت باغ موزه دفاع مقدس کرده است افزود: زیبنده استانی با ۸۰۰۰ شهید نیست که به عنوان استان های پایانی احداث باغ موزه دفاع مقدس باشد.

مصطفی پور با بیان اینکه اولین موزه دفاع مقدس توسط سردار شهید سلمیانی ۲۰ سال پیش در کرمان احداث شد گفت: اولین جلسه ساخت باغ موزه دفاع مقدس در گیلان مربوط به ۱۸ سال پیش است.

وی با بیان اینکه برای احداث پارک موزه دفاع مقدس در گیلان اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان لازم است خاطرنشان کرد: باغ موزه دفاع مقدس دارای ردیف بودجه ای مشخص نیست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه باغ موزه دفاع مقدس در سه فاز احداث خواهد شد گفت: گلنگ فاز نخست باغ موزه در سال ۹۸ به زمین زده شد و هم اکنون دارای پیشرفت ۴۰ درصدی است.

مصطفی پور با بیان اینکه گیلان دارای ۳۴۰ رزمنده زن در دوران دفاع مقدس است اضافه کرد: شناسایی این ۳۴۰ رزمنده انجام شده است و از برگزاری جلسات روایتگری با این بانوان رزمنده پنج عنوان کتاب در حوزه نقش زنان در دوران دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار