کد خبر: ۸۸۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 31 July 2020
تابناک/سخنگوی وزارت امور خارجه زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان آستارا را برای کشور مهم و دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ اقتصادی نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان دارد.
نقش ویژه آستارا در توسعه اقتصادی ایران و آذربایجان

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، «سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه به همراه «رضا جمشیدی» سرپرست فرمانداری و «رسول امیدی» مدیرکل گمرک این شهرستان از منطقه ویژه اقتصادی، پایانه مرزی، گمرک، پل و بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا بازدید کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه در جریان بازدید از بارانداز ریلی راه‌آهن بین‌المللی آستارا-آستارا در جمع خبرنگاران شهرستان آستارا اظهار کرد: این شهرستان پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و یکی از شهرستان‌های استراتژیک کشور و استان گیلان محسوب می‌شود. 

سید عباس موسوی با بیان اینکه احساس می‌شود در پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا-آستارا کارها کند پیش می‌رود، تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود طرف آذری و ایرانی سرعت کار را در این پروژه بیشتر کنند تا شاهد اتصال خط ریلی آستارا-آستارا به قزوین-رشت باشیم.

وی زیرساخت‌های اقتصادی شهرستان آستارا را برای کشور مهم و دارای اهمیت ویژه دانست و گفت: این شهرستان به لحاظ اقتصادی نقش ویژه‌ای در توسعه اقتصادی و روابط دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان دارد که باید از فرصت موجود در راستای تقویت روابط بین دو کشور استفاده بهینه کرد.

به گزارش فارس، راه‌آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین ماه سال ۹۷ افتتاح شد و قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راهن‌آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار