کد خبر: ۸۷۹۳۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 24 July 2020

 

تابناک/در فاصله چهار هفته مانده تا پایان رقابت های لیگ یک، شاهد رقابت بسیار فشرده ای میان چند تیم برای نیفتادن هستیم.

 

به گزارش ورزش سه، این فصل از رقابت های لیگ دسته اول در قعر جدول جذاب تر و پیچیده تر دنبال می شود. امکانش وجود دارد که در پایان هفته آتی در فاصله سه هفته ای تا ایستگاه آخر تکلیف قهرمان مشخص شود. قهرمانی زود هنگام چندان در لیگ دسته اول رونق ندارد ولی مس رفسنجان می تواند به این روند پایان دهد و خود را با یک پیروزی لیگ برتری کند.

 

در قعر جدول داستان کاملا فرق دارد پس از قطعی شدن سقوط علم و ادب تبریز به لیگ دسته دوم دو تیم دیگر همسفر تبریزی ها خواهند شد. با توجه به کم بودن فاصله تیم های انتهایی شاید این معادله تا آخرین دقایق به اتمام این فصل لیگ آزادگان مجهول بماند.

 

نکته عجیب و دور از انتظار این است که نمایندگان شهرهای فوتبال خیز و تیم های ریشه دار کاندیدهای اصلی سقوط هستند و شاید سقوط آن ها را به مسیری بیاندازد که تیم هایی مانند شموشک، صبا، راه آهن و ... گرفتار آن شدند و مقصدی جز پاک شدن از نقشه فوتبال ایران برایشان نداشت هر چند این مسئله قابل هضم برای فوتبالی ها نیست.

 

چهار بازی برای تمامی تیم ها باقی مانده است و شش تیم کاندیدای اصلی سقوط هستند. سپیدرود، ملوان، رایکا بابل، نیروی زمینی، داماش و قشقایی احتمال لیگ دویی شدنشان بیشتر از آرمان گهر و فجرسپاسی است. حکم رفتن به یک دسته پایین برای دو تیم از بین این تیم ها امضا خواهد شد.

 

 

سپیدرود؛ بیشتر از همه در خطر سقوط 
از سپیدرود می توان به عنوان نزدیک ترین تیم به لیگ دو یاد کرد. سرخپوشان شمالی با علی نظر محمدی فصل را شروع کردند و در ادامه راه به سراغ نادر دست نشان رفتند ولی نتایج چنگی به دل نزد تا آن ها به سراغ مهدی پاشازاده بروند ولی پاشازاده رشت را به مقصد بوشهر ترک کرد تا سکان هدایت رشتی ها به سهیل حق شناس برسد. تغییرات روی خوشی به سپیدرودی ها نشان نداد تا با 30 امتیاز در رتبه یکی مانده به آخر قرار بگیرند آن ها در منطقه خطر جا گرفته اند و چهار بازی سرنوشت ساز در پیش دارند. بازی های پیش رو آن ها برابر تیم های بالا نشین می باشد به ترتیب برابر مس کرمان، خوشه طلایی و بادران. در هفته پایانی نیز باید برابر فجرسپاسی صف آرایی کنند. سپیدرود از لیگ دسته دوم تا لیگ برتر تخته گاز رفت و اکنون پس از بازگشت از سطح اول فوتبال ایران تمایل ندارد تا از راهی که آمده بازگردد.
 

 

 

 

 

ملوان بندر انزلی؛ امیدوار به بقا با میثاقیان 
ابتدای فصل ملوان از پرحاشیه ترین تیم های لیگ محسوب می شد و پس از آن همه حواشی با آمدن مازیار زارع و پژمان نوری به یک آرامش در بحث مدیریت رسید. نیمکت انزلی چی ها نیز در طول فصل لغزان ظاهر شد. محمد احمدزاده نتایج مطلوبی کسب کرد هرچند در ادامه هم باشگاه و هم احمدزاده صلاح را در قطع همکاری دیدند. با آمدن اکبر میثاقیان به انزلی پرواز قوهای سپید به چشم آمد تا امیدها برای بقا در لیگ همچنان زنده بماند. ملوان هفته آینده برابر تیم قعرنشین علم و ادب قرار خواهد گرفت که انتظار می رود سه امتیاز به حساب این تیم واریز خواهد شد تا چند پله خود را بالا بکشاند. سه دیدار آینده این تیم نیز به ترتیب برابر آلومینیوم مدعی، رایکا و قشقایی خواهد بود. حساس ترین تقابل یاران میثاقیان برابر دیگر تیم شمالی است و رایکا نیز با علی نظرمحمدی برای ماندن می جنگد. این دیدار حکم مرگ و زندگی را برای دو تیم دارد. جایگاه ملوان در جدول کمی نگران کننده است ولی با توجه به بازی های آینده و نتایج اخیر این تیم شانس حضور بندرنشینان در فصل جدید لیگ یک کم نیست.

 

 

 

 


رایکا؛ تغییرات مداوم مربی کار دست این تیم می دهد؟
سه تیم انتهایی که در منطقه پرخطر جدول جا خوش کرده اند از شمال هستند، که نه تنها در شمال کشور همسایه یکدیگرند، بلکه در جدول رده بندی نیز نزدیکی معناداری به هم دارند. بابل با اما و اگرهای زیادی توانست امتیاز لیگ یکی را حفظ کند و در این فصل نماینده ای به نام رایکا روانه مسابقات کرد. بابلی ها شاهد فراز و نشیب های زیادی بودند و در طول فصل با تغییرات متعددی همراه بودند. آمدن رحمان رضایی جان تازه ای به رایکا بخشید و از چهار دیدار 7 امتیاز به دست آورد. پس از کسب نتایج مطلوب رایکا همراه رحمان ایتالیایی این مربی تصمیم به استعفا گرفت. پس از ترک بابل توسط رضایی، شهر بهارنارنج مجددا علی نظرمحمدی را به خود دید. همچنین او سکان هدایت دیگر تیم قعرنشین یعنی سپیدرود را در هفته های آغازین بر عهده داشت. شاگردان نظرمحمدی هفته سی و یکم باید در خانه برابر آلومینیوم اراک قرار بگیرند تیمی که در سر سودای صعود دارد پس از آن تقابلی با تیم منسجم هوادار صورت بدهند. حساس ترین دیدار رایکا در انزلی برگزار خواهد شد. جدال این دو تیم که برای حفظ سهمیه لیگ یکی دست و پا می زنند در هفته ماقبل پایانی صورت خواهد گرفت. رایکا با 31 امتیاز و تفاضل بهتر نسبت به ملوان در رده پانزدهم ایستاده است.

 

 

 

 

نیروی زمینی؛ زنگ خطر در اردوی سربازان تهرانی 
در جمع تیم های پایینی جدول نیروی زمینی تنها تیمی است که مربی ابتدای فصل با مربی کنونی آن فرقی نکرده است. شاید عامل سایر تیم های قعرنشین را تغییرات زیاد آن ها در کادرفنی و کادرمدیریتی دانست ولی نیروی زمینی با توجه به صعود از لیگ دو روند قابل پیشبینی را پشت سر گذاشته است. دشت 32 امتیاز از بازی های این فصل تا اینجای کار باعث شده تا از یاران روانخواه به عنوان یکی از تیم هایی که احتمال لیگ دویی شدنش وجود دارد یاد شود. فاصله یک امتیازی تا منطقه قرمز زنگ خطر را برای سربازان تهرانی به صد در آورده است.

 

 

پسران شهر باران؛ سرنوشت در دستان خودشان
اگر بگوییم هر دو هفته یک استعفا در تیم داماش به ثبت رسیده اغراق نکرده ایم. تیم محبوب شهر رشت که از صعود به لیگ یک بازمانده بود با خرید سهمیه دسته اولی شد ولی پس از استعفا های متعدد مربیان و مدیران این تیم تمرکز لازم را از دست داد و همین مسئله کافی بود تا پسران شهرباران از مسیر موفقیت خارج شوند. لاجوری پوشان در نیم فصل دوم شکننده ظاهر شدند و همچنین از دیدار اخیرشان 6 باخت و تنها یک تساوی به ثبت رسانده اند و این سیر نزولی هواداران داماش را نگران کرده است. بقا یا سقوط وابسته به خود داماشی هاست و با توجه به دو بازی فینال گونه برابر نیروی زمینی و قشقایی با پیروزی در این دو دیدار شانس بیشتری برای ماندن دارند و همچنین یک دیدار برابر علم و ادب می تواند سه امتیاز بدون دردسر را به حساب آن ها واریز کند.

 

 

 

 

قشقایی؛ امیدوار به بقا با فاصله 4 امتیازی از منطقه سقوط 
قشقایی چهار امتیاز با تیم شانزدهم فاصله دارد و اگر از بازی های آینده غافل شود سقوط این تیم شیرازی غیر ممکن نیست. تیمی که فصل را با رضا عنایتی استارت زد و پس از چند تغییر اکنون روی نیمکت خود ابراهیم طالبی را می بیند. شیرازی ها کار آسان تری نسبت به دیگر تیم های انتهایی در پیش دارند. شاگردان طالبی باید برابر هوادار و داماش بیرون از خانه و مقابل آرمان گهر و ملوان در خانه صف آرایی کنند.

 

 

 

 


چهار هفته تا روشن شدن وضعیت سقوط باقی مانده است و دیدارهای نفس‌گیری انتظار قعرنشیان را می کشد. باید منتظر ماند و دید کدام تیم ها همراه علم و ادب راهی لیگ دسته دوم خواهند شد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار