کد خبر: ۸۷۷۰۴۴
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 19 July 2020
 
تابناک/نماینده مردم رشت درمجلس گفت: عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکایی از عراق خواسته همه اقشار ملت عراق است، چراکه وجود نیروهای آمریکایی در عراق عمر گروه های تروریستی را طولانی می‌کند.
جبار کوچکی نژاد

جبار کوچکی‌نژاد  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بااشاره به دور دوم مذاکرات استراتژیک میان بغداد و واشنگتن،گفت: به نظر من گفت‌وگوهای راهبردی میان عراق و آمریکا به توافقی ختم نمی‌شود،اما بحث خروج نظامیان از عراق را که یک خواسته مردمی است به تاخیر می‌اندازد.

عضوکمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکایی از عراق خواسته همه اقشار ملت عراق است،تاکید کرد:  وجود نیروهای آمریکایی در عراق عمر گروه های تروریستی را طولانی می‌کند؛زیرا این آمریکا است که بزرگترین حامی این گروه ها به‌شمار می‌رود.

نماینده مردم رشت در مجلس با تاکید براینکه آمریکا کمکی به امنیت عراق نمی‌کند، مطرح کرد:آمریکا نه تنها کمکی به امنیت عراق نمی کند بلکه با  با زیرپا گذاشتن حقوق و  حاکمیت ملی عراق در مسائل امنیتی و سیاسی این کشور هم مداخله می‌کند.

سیاست "چماق و هویج" را در گفت‌وگوهای آمریکا با عراق

این نماینده مردم در مجلس دهم و یازدهم با بیان اینکه آمریکایی‌ها سیاست "چماق و هویج" را در گفت‌وگوهای خود با عراق درپیش گرفته‌اند، اظهار کرد: عراقی‌ها مشکل امنیتی ندارند ولی آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند، به آنان  القا کنند که در آینده نزدیک مشکل امنیتی پیدا خواهید کرد.آمریکایی ها با تهدیدآمیز نشان دادن شرایط آینده،القا می کنند که عراق به نیروهای آمریکایی نیاز دارد.

کوچکی نژاد با اشاره به تلاش آمریکا برای انحلال حشد الشعبی،تاکید کرد:نیروهای حشد الشعبی برای دفاع از مردم عراق فداکاری کرده و جان داده اند. تصویر کشتار ، ویرانی و غارت آمریکایی‌ها تا امروز و جنایات تروریسم داعش که به نیابت از آمریکا  به جان مردم عراق و منطقه افتاد و هزاران تن از عراقی‌ها را به قتل رساند،در یادها  ثبت‌ شده است.

حضور نظامی آمریکا در منطقه با ژست مبارزه با تروریسم دیگر رنگ باخته است

وی با اشاره به مراسم باشکوه تشییع حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس،مطرح کرد: مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس بر اوضاع سیاسی و  پارلمان عراق تأثیر زیادی داشت، بعد از چند روز از حادثه و تشییع بزرگ در عراق، پارلمان تصمیم به خروج نیروهای خارجی و پایگاه‌های خارجی از عراق گرفت‌ و اکثر احزاب سیاسی با این طرح همراهی کرده‌اند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حضور نظامی آمریکا در عراق و منطقه با ژست فریبکارانه مبارزه با تروریسم و داعش دیگر رنگ باخته است،تصریح کرد:  امنیت و آرامش عراق در گرو خروج نیروهای آمریکایی از عراق است،عراق از سه مرحله اشغال، داعش و ناامنی عبور کرده و جمهوری اسلامی در این سه مرحله نقش روشن و موثری داشته است.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار