کد خبر: ۸۷۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۳ 15 July 2020

 

تابناک گیلان/ رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: حکم اعدام دو تن از عوامل بمب‌گذاری سال ۸۹ در مهاباد اجرا شد / فعال اصولگرا: احمدی‌نژاد به جریان اصولگرایی ضربه زد / کنایه‌های جواد امام به حسین الله‌کرم / آخوند داریم که به خاطر رفتارهایش آبرو برای اسلام نگذاشته /آرزو‌های حسن عباسی بعد از رئیس جمهور شدن و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
 
 
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
 
 
پاسخ ربیعی به شایعه درگیری لفظی روحانی و قالیباف

علی ربیعی، سخنگوی دولت در رشته توئیتی با اشاره به شایعه درگیری لفظی روحانی و قالیباف در جلسه سران قوا نوشت: با کمال ناباوری خبری جعلی از جلسه سران قوا دیدم. دیروز از ابتدا تا انتهای جلسه حضور داشته و تمام مذاکرات را نوشته‌ام. ۱۵ نفر از سه قوه در آن جلسه بودیم، حتی یک کلمه از این خبر کذب صحت ندارد. او سپس در توئیتی دیگر با هشتگ قالیباف نوشت: ‏نه‌ تنها صحت ندارد بلکه این آغازین صحبت‌های ‎قالیباف بود: "شرایط اداره کشور سخت است. با همه وجود و توان پای کار هستیم. نیاز به همدلی و همراهی هر سه قوه یک اصل است. " جلسه پر از همراهی و همدلی بود. تردید ندارم جریانی در کمین هرگونه روزنه امیدآفرین در مردم نشسته است.

سخنگوی قوه قضائیه: شایعات درباره «نرگس محمدی» را تایید نمی‌کنیم

اسماعیلی ضمن تاکید بر عدم تبعیض میان زندانیان تاکید کرد که انتشار شایعات در مورد نرگس محمدی را تایید نمی‌کند. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره نامه «نرگس محمدی» با توجه به شیوع کرونا و انتقال وی به بیمارستانی دیگر و اینکه آیا این امکان وجود دارد، گفت: سلامت را برای همه زندانیان می‌خواهیم و تلاش خود را به کار گرفته ایم. تبعیضی در این حوزه قائل نیستیم. در زندان زنجان هم این اقدامات انجام شده است. ببینید جمهوری اسلامی ایران چگونه رفتار کرده که سلامت زندانیان تامین شده است.

حریرچی: ۲۰۰ نفر در مراسم عروسی و ۱۰۰۰ نفر در یک مراسم ترحیم به کرونا مبتلا شدند

ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت و درمان گفت: برگزاری مجالس و دورهمی‌های خانوادگی مهم‌ترین علت افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس گزارش شده است. وی با تاکید بر اینکه از وضعیت خوب فعلی نباید مغرور شد، عنوان کرد: برگزاری یک عروسی و مجلس ترحیم می‌تواند وضعیت سفید را به قرمز تبدیل کند. در مواردی شاهد ابتلای۲۰۰ نفر در یک مراسم عروسی و یک هزار نفر مبتلا در یک مراسم ترحیم بوده‌ایم.

احسان خواجه امیری به کرونا مبتلا شد

احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ از ابتلای خود به ویروس کرونا خبر داد. پیش از این ابتلای چهره‌هایی، چون یکتا ناصر، منوچهر هادی رضا بهرام و پیمان قاسم‌خانی به این بیماری رسانه‌ای شده بود. احسان خواجه امیری خواننده موسیقی پاپ آخرین تک آهنگ خود در سال ۹۸ را با نام «بی قرار» در دسترس مخاطبان قرار داد.

افزایش قیمت گازوئیل یک دروغ بزرگ است

وزیر نفت: افزایش قیمت گازوئیل، یک دروغ بزرگ است که خارجی‌ها به منظور عصبانی و ناراحت کردن مردم ایران به راه انداخته‌اند. هیچ برنامه، ایده، طرح و پیشنهادی در هیچ سطحی برای افزایش قیمت گازوییل وجود ندارد و با وجود تکذیب‌های مکرر باز هم این جنگ روانی را علیه مردم ایران ادامه می‌دهند. /فارس

آمریکا با خروج از برجام خود را بی‌آبرو و منزوی کرد

علی ربیعی سخنگوی دولت:آمریکایی‌ها با خروج از برجام مانع دستیابی مردم ایران به منافع این توافقنامه شد و خود را در جهان بی‌آبرو و منزوی کردند. فرمایش های آرامش بخش و امید بخشی که معظم له در شرایط دشوار و سخت جامعه ایران امروز بیان کردند و زمینه همکاری برای کاهش هرچه سریعتر مشکلات و آلام ملت ترسیم شد. در هیچ دوره‌ای بدخواهان ایران به این اندازه دارای قدرت چه در آمریکا و چه در کشور‌های کینه‌توز علیه ایران در منطقه و سایر کشور‌ها دارای قدرت نبودند و فشار تحریم‌ها بر اقتصاد ایران بر هیچ کشوری اینچنین تحمیل نشده است. هیچ دوره‌ای مثل این دوره جامعه ما متحول شده نبود و ضرورت پاسخ اجتماعی و اقتصادی به نیاز‌های جامعه از ضروریاتی است که شاید در دوره‌های قبل این چنین نیازمندی، تحریم و کمبود با هم نشده بود. /ایرنا

آرزو‌های حسن عباسی بعد از رئیس جمهور شدن

صفحه اینستاگرام منسوب به حسن عباسی، تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد این چهره اصولگرا چه پیشنهادهایی برای اصلاح امور کشور دارد. روز گذشته نیز خبر‌هایی در مورد کاندیداتوری این چهره جنجالی اعلام شده بود. /اعتمادآنلاین

از عادل آذر تا محمد عباسی و فروزنده در لیست نامزد‌های ریاست بر دیوان محاسبات

مجلس به روز‌های تعیین رئیس دیوان محاسبات نزدیک می‌شود و تا امروز نام چند نفر برای تصدی این کرسی در رسانه‌ها مطرح شده است. «عادل آذر» رئیس فعلی دیوان، یکی از گزینه‌های روی میز مجلس یازدهم برای ریاست این نهاد نظارتی است. با اینکه لابی‌های مهرداد بذرپاش و نمایندگان نزدیک به او برای ریاست این دیوان شدت گرفته بود، به نظر می‌رسد شانس بذرپاش برای رسیدن به این کرسی کاهش یافته است. محمد عباسی، وزیر تعاون دولت نهم و لطف الله فروزنده معاون پارلمانی دولت احمدی نژاد نیز از دیگر گزینه‌هایی هستند که برای ریاست بر دیوان محاسبات نامشان وارد لیست شده است.

نمره منفی میرسلیم به هیات رئیسه

بیشتر از یک ماه از عمر مجلس می‌گذرد، اما هنوز تکلیف مهمترین بازوی نظارتی خانه ملت یعنی کمیسیون اصل ۹۰ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. رویه مجالس قبل آن بوده که همیشه دو نفر به عنوان کاندیدا به صحن معرفی می‌شدند، اما در مجلس فعلی ۵ کاندیدا ریاست کمیسیون اصل ۹۰ از سوی هیات رئیسه معرفی شدند که انتقاداتی را سبب شد آنچنان که میرسیلم در اعتراض از حضور در رقابت انصراف داد و اقدام هیات رئیسه را توهین‌آمیز خواند. محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده تبریز به خبرآنلاین می‌گوید: به نظر می‌رسد، هیات رئیسه کار خود را راحت کرده است و هر پنج نفری که برای ریاست کاندیدا شده بودند را تایید و به صحن معرفی کرد. طبیعتا باید افرادی انتخاب شوند که مولفه‌های حقوقی بودن، قضایی بودن و سوابق اجرایی در مدیریت‌های کلان کشور در مورد آن‌ها در نظر گرفته می‌شد که گویا این اتفاق رخ نداده است». البته آنطور که از شنیده‌ها برمی‌آید گویا دایره انصراف از ریاست کمیسیون اصل ۹۰ قرار نیست، تنها به میرسلیم ختم شود و احتمالا یک نفر دیگر نیز به جمع انصرافی‌ها بپیوندد؛ موضوعی که محمدرضا میرتاج‌الدینی هم تا حدودی بر آن مهر تایید می‌زند و می‌گوید: آنطور که شنیده‌ام احتمالا یک نفر دیگر انصراف دهد و رقابت میان سه نفر برگزار شود. تا اینجای کار، اما رقابت اصلی بین دو چهره منتسب به جبهه پایداری است و بعید به نظر نمی‌رسد ریاست این کمیسیون نیز به یکی از اعضای این جبهه در مجلس برسد. رئیس جمهور ۱۴۰۰ می‌تواند یک چهره جدید ناشناخته باشد که سونامی رأی ایجاد کند؟

آخوند داریم که به خاطر رفتارهایش آبرو برای اسلام نگذاشته

ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از مشکلات ما این است که فورا به بحث‌های آزاداندیشی جنبه حاکمیتی می‌دهیم که کار را سخت می‌کند. مثلا وقتی آقای رفیعی و آقای آقامیری با هم گفتگو می‌کنند، در ذهنمان آقای رفیعی نماینده حاکمیت است، چون در حضور رهبری منبر می‌رود و آقای آقامیری، چون منتقد است، مقابل حاکمیت است. آقای آقامیری ۱.۲ میلیون فالوئر داشت، اما وقتی خلع لباس شد، ۱.۸ میلیون شد. شما فکر می‌کنید خلع لباس مشروعیت او را از بین می‌برد؟ ما آخوند داریم که آبرو برای اسلام نگذاشته، به‌لحاظ سیاسی، اخلاقی، رفتاری، تهمت‌زدن و سبک زندگی. /شرق
 
کنایه‌ مشاور لاریجانی به ضرغامی: در حد وزیر نبودند می‌خواهند رئیس‌جمهور شوند!

عزت الله ضرغامی بعد از پایان مسئولیتش در صداوسیما خیلی کوشید جای پایی در عرصه سیاسی برای خود باز کند. دوره‌ای صبحانه‌های سیاسی و فرهنگی او با شخصیت‌های پرحاشیه مورد توجه رسانه‌ها بود و دوره‌ای نیز چالش هایش با حسن روحانی در شورای انقلاب فرهنگی بحث برانگیز شد. حالا او یک سال مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ فکر کاندیداتوری در سر دارد. منصور حقیقت پور درباره الگوبرداری عزت الله ضرغامی از علی لاریجانی برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: این قیاس را درست نمی‌دانم. ظرفیت انسان‌ها با هم فرق می‌کند. آقای لاریجانی یک شخصیت تک بُعدی نبود که بعد از ترک صداوسیما نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۴ شود. وی افزود: آقای لاریجانی سابقه معاونت سپاه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پیش از ریاست صداوسیما بر عهده داشت و بعد از صداوسیما نیز مدتی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود. بعد هم وارد مجلس شد و سه دوره ریاست قوه مقننه را به عهده گرفت. او فهم مسائل فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی دارد و شخصیتی جامع در طراز ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

مشاور رئیس مجلس دهم با اشاره به نامگذاری سال پیاپی با عناوین اقتصادی، یادآور شد: حالا اگر یک برادری که فقط در حوزه فرهنگی فعالیت داشته بخواهد برای انتخابات ریاست جمهوری بیاید، به نظر نمی‌رسد شخصیت جامعی برای این جایگاه باشد. نامزد‌های انتخابات ۱۴۰۰ باید توانمندی شان در حوزه نظریه پردازی حوزه اقتصادی بر سایر موارد بچربد. هرچند امروز مشکل فرهنگی هم داریم، آنچه بیش از سایر عوامل مردم را اذیت می‌کند گرانی، بیکاری و تورم است. وی درباره صبحانه‌های سیاسی و فرهنگی عزت الله ضرغامی و تلاش او برای ارتباط گیری با سلایق مختلف، اظهار کرد: دولت قهوه‌خانه نیست که با صبحانه خوردن بشود مشکلات کشور را حل کرد. عرصه اداره کشور فکر، اندیشه، گذشت، ایثار و فداکاری می‌خواهد. در ریاست جمهوری روزی ۲۰ ساعت باید کار کرد و تحمل شنیدن سخت‌ترین انتقاد‌ها را هم باید داشت. ضمن آنکه باید با اقشار مختلف مردم بتوان صحبت کرد و مباحث را جلو برد.

 
کنایه‌های جواد امام به حسین الله‌کرم

یک چهره اصلاح‌طلب گفت: الله‌کرم ماموریت تخریب چهره اصلاح‌طلبان و ناامید کردن جامعه را دارد.حسین الله‌کرم، رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، در خصوص وضعیت کاندیدای اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: «اصلاح‌طلبان متوجه شدند حتی در وضعیت مشارکت حداکثری هر سه آقایان صفایی فراهانی، مصطفی معین و محمدرضا خاتمی تائید صلاحیت نخواهند شد، چون در زمره رجل سیاسی قرار نمی‌گیرند؛ بنابراین، به سمت حمایت از سیدحسن خمینی خواهند رفت.» «جواد امام»، معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات و مدیرعامل بنیاد باران، در واکنش به اظهار نظرات الله‌کرم به برنا گفت: الله‌کرم از طرف اصلاح‌طلبان کاندیدا معرفی می‌کند و در عین حال خودش هم رجلیت سیاسی کاندیداها را رد می‌کند، من به او تبریک می‌گویم چراکه ظاهراً اصلاح‌طلبان به الله‌کرم نیابت و ماموریت دادند و براین اساس برای خود کاندیدا انتخاب می‌کند و خودش هم به جای شورای نگهبان اظهارنظر و رجلیت سیاسی کاندیداها را رد می‌کند.

این چهره اصلاح‌طلب افزود: شیوه حضور افراد در انتخابات به این صورت است که یا خود فرد و یا احزاب آنها را به عنوان کاندیدا معرفی کند؛ لذا به این جهت به او تبریک می‌گویم چون خود ما هم خبردار نبودیم. گفتیم که از او سوال کنیم به چه صورت است.امام تصریح کرد: الله‌کرم ماموریت تخریب چهره اصلاح‌طلبان و ناامید کردن جامعه را دارد. در واقع افرادی از این قبیل به دنبال عدم مشارکت مردم هستند که به ازای آن سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری را مانند انتخابات مجلس یازدهم رقم بزنند.
 
حمله ترکان به مجلس؛ نمایندگان فقط حرف می‌زنند!

مشاور پیشین رئیس‌جمهور می‌گوید: به دلیل اینکه نمایندگان مشکل اصلی را نشناخته‌اند قادر به حل مسائل کشور نخواهند بود.«اکبر ترکان»، مشاور پیشین رئیس‌جمهور و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در گفتگو با برنا درباره تندروی‌های مجلس علیه دولت گفت: نمایندگان کنونی مخالفین رقابت‌های انتخاباتی هستند و جبهه مقابل رئیس‌جمهور در انتخابات‌های گذشته بودند. رئیس‌جمهور استیضاح نمی شود و نمایندگان تنها حرف می‌زنند.او درباره مجلس یازدهم اظهار کرد: این مجلس حاصل رقابت اصولگرا با اصولگرا بوده چون کاندیداهای اصلاح‌طلبان تائید صلاحیت نشدند لذا اصولگرایانی که در انتخابات‌ گذشته رقیب رئیس‌جمهور بودند، حالا در مجلس هستند.

ترکان افزود: در ایران رقبا یک نفس با رئیس‌جمهور پیروز مقابله می‌کنند تا او را از پا بیندازند. اقدامات این مجلس که می‌خواهد همه نارسایی‌های مجلس را متوجه رئیس‌جمهور کند نادیده گرفتن دشمنی‌های ایالات متحده است. آیا مشکلات کشور به تصمیمات رئیس‌جمهور و هیات وزیران یا به تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا و ترامپ برمی‌گردد؟ اثرات تحریم و دشمنی‌های اسرائیل، عربستان و آمریکا را نمی‌توان نادیده گرفت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نامه دوازده رئیس کمیسیون مجلس به رئیس‌جمهور عنوان کرد: در نامه‌ای که دوازده رئیس کمیسیون به رئیس‌جمهور نوشتند در واقع این مسائل را نادیده گرفتند و همه مسائل را رئیس‌جمهور برگردانده‌اند.
 
فعال اصولگرا: احمدی‌نژاد به جریان اصولگرایی ضربه زد

فعال اصولگرا گفت: جریان اصولگرایی بعد از ضربه‌ای که از احمدی نژاد خورد، دیگر نتوانست یک گفتمان غالب را مطرح کند.حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شانس پیروزی جریان اصولگرا در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: الان شرایط به گونه‌ای است که مجلس یازدهم در اختیار جریان اصولگرایی است و کارنامه این مجلس برای انتخابات آینده تعیین کننده است.او ادامه داد: اگر این مجلس بتواند به شعار‌هایی که داده عمل کند و یک کارنامه مثبتی از خودش ارائه دهد می‌توان گفت که شانس پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را دارد؛ اما اگر نتواند آن اهدافی را که تعیین کرده، شعار‌هایی که داده و همچنین به سخنان مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشاند، نباید توقع داشته باشد که حتی اصولگرایان هم برای کاندیدای هم جناح خودشان چندان رغبت نشان دهند.
 
کمیسیون امنیت ملی از ظریف دلجویی کرد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا بعد از بیانات رهبری، رفتار نمایندگان با دولت تغییر می‌کند و طبق گفته رهبری عمل خواهیم کرد. «فداحسین مالکی»، نماینده مردم زاهدان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با برنا در رابطه با «دیدار نمایندگان با رهبری» گفت: دیدار نمایندگان با مقام معظم رهبری دیداری مهم و حساس محسوب می‌شود، زیرا رهبری، همه مسائل درون کشور و شرایط بین‌المللی را تبیین فرمودند و راهکار‌های اصلی در این شرایط خاص کشور را، پیش روی مجلس قرار دادند. تعامل با قوا، بحث نظارتی مجلس و سیاست‌های کلان در یک‌سال باقی مانده دولت، همه از موضوعات مهم به شمار می‌رود. خط مشی و استراتژی مجلس یازدهم بر اساس بیانات رهبری شکل خواهد گرفت.

او در ادامه در خصوص «اطمینان رئیس مجلس به رهبری مبنی بر به حاشیه نرفتن مجلس» گفت: تاکید رهبری در خصوص به حاشیه نرفتن مجلس تاکید درستی است، مجلس نباید به حاشیه برود. دولت و مجلس باید در کنار هم مشکلات مردم را حل کنند. رهبری در دیدار با نمایندگان به مسائل فرهنگی ورود نکردند و محور صحبت‌های ایشان موضوعات اقتصادی بود. مجلس بنا دارد مشکلات دولت را حل کند.

مالکی در خصوص بیانات رهبری مبنی بر توهین و هتک حرمت نکردن به وزرا گفت: نباید به وزرا توهینی صورت گیرد. قطعا بعد از بیانات رهبری رفتار نمایندگان با دولت تغییر می‌کند و طبق گفته رهبری عمل خواهیم کرد. در اوایل هفته که ظریف در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور یافت با او صحبت و دلجویی شد و جلسه خوبی بود. توهین و حرکت‌های احساسی زیبنده مجلس نیست و مجلس نباید به چنین موضوعاتی ورود کند.او در خصوص استیضاح رئیس‌جمهور گفت: موضوع سوال از رئیس‌جمهور با استیضاح متفاوت است، سوال از رئیس‌جمهور انجام می‌شود، اما استیضاح رئیس‌جمهور به مصلحت نظام نمی‌دانم. در فرمایشات آقا تعامل با دولت مطرح شد. امیدوارم بعد از صحبت‌های رهبری شاهد چنین رفتار‌هایی از نمایندگان نباشیم.
 
حکم اعدام دو تن از عوامل بمب‌گذاری سال ۸۹ در مهاباد اجرا شد

دادگستری استان آذربایجان غربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که "حکم اعدام دو تن از عوامل اصلی بمب گذاری سال ۸۹ در شهرستان مهاباد"، امروز اجرا شده است.
متن اطلاعیه روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی در این باره به شرح زیر است.
بسمه تعالی
بدین وسیله به اطلاع هموطنان عزیز به ویژه مردم شریف و نجیب استان آذربایجان غربی می رساند در پی بمبگذاری سال ۱۳۸۹ در شهرستان مهاباد و دستگیری عوامل گروهک‌های تروریستی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه شبکه بمبگذاری در سال ۱۳۹۲ منهدم شد و امروز ۲۴/ ۴/ ۹۹ دو تن از عوامل اصلی بمب گذاری سال ۸۹ در شهرستان مهاباد که حکم اعدام آنها پس از طی تمامی مراحل قانونی تایید شده بود اجرا گردید.

گفتنی است در جریان بمب گذاری و انجام این اقدام تروریستی توسط محکومان فوق الذکر در سال ۸۹، ۱۲ نفر از هموطنان کرد و اذری زبان به شهادت رسیده و بیش از ۴۰ نفر نیز مجروح شدند که تعدادی از خانواده معزز شهدای این حادثه تروریستی نیز در مراسم اعدام در محوطه زندان ارومیه حاضر بودند.روابط عمومی دادگستری اذربایجان غربی بار دیگر تاکید می کند سیاست قطعی دستگاه قضایی در دوران تحول برخورد قاطع و عبرت آموز با برهم زنندگان امنیت عمومی و افرادی که دستشان به خون پاک هموطنان عزیز آلوده گردیده می باشد و ان شا الله این مسیر مستدام خواهد بود.
 
اوکراین: سؤالات زیادی درباره سقوط هواپیما داریم

اوکراین تاکید کرد که زود است عامل انسانی را دلیل سقوط هواپیمای اوکراینی بدانیم.به گزارش رویترز، وزیر امور خارجه اوکراین روز سه‌شنبه گفت که زود است خطای انسانی را عامل سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بدانیم.وزیر امور خارجه اوکراین گفت: ما سؤالات بسیاری داشته و به تعداد زیادی پاسخ معتبر، بی‌طرفانه و عینی درباره آنچه اتفاق افتاده نیاز داریم.
 
حاجی ‌بابایی هم شایعه چالش بین سران قوا را تکذیب کرد

رئیس کمیسیون بودجه مجلس گفت: در نشست روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا نه چالشی بین آنها بود و نه موضوعی که منجر به دلسردی شود. حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره شایعه چالش ایجاد شده بین رئیس قوه مقننه و رئیس قوه مجریه در جلسه روز گذشته شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا، اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور هر قوه باید با قدرت ورود پیدا کند تا بتونیم از مشکل به وجود آمده برآییم که این موضوع نتیجه نهایی جلسه بیش از دو ساعته سران قوا بوده است.وی افزود:در این جلسه که با صمیمت برگزار شد، تعدادی از اعضا مباحث و مطالب گوناگون مدنظرشان را بیان کردند.

رئیس کمیسیون برنامه مجلس تصریح کرد:‌در این نشست موضوع خاصی که ایجاد دلسردی کرده و آنچه در جامعه شایعه شده مطرح نشده است ضمن اینکه به هیچ وجه من آنچه شائبه سردی بین سران قوا باشد هم در این نشست مشاهده نکردم.حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: من هیچگونه چالشی بین سران قوا در این جلسه ندیدم این در حالی است که من از ابتدا تا پایان جلسه در این نشست حضور داشتم و حتی پیش از حضور تعدادی از اعضا در نشست حاضر بوده و وقتی هم که تعدادی از اعضا نشست را ترک کردند من حضور داشتم.رئیس کمیسیون برنامه مجلس خاطرنشان کرد: موضوعی که منجر به سردی بین اعضای نشست هم بشود مشاهده نکردم چه برسد به چالش.
 
ادعایی درباره جلسه دیروز سران قوا

براساس شنیده‌های جلسه سران قوا ـ که روز دوشنبه ۲۳ تیر برگزار شد ـ با حاشیه‌هایی همراه بوده است.اعتماد مدعی شد: طبق شنیده‌ها در جلسه اخیر سران قوا، حسن روحانی، رئیس‌جمهوری به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با ناراحتی گله می‌کند و می گوید شما در دیدار با رهبری بسته اقتصادی رونمایی کردید درحالی که رهبری گفتند فرمانده جنگ اقتصادی دولت و بنده هستم!قالیباف در جواب می‌گوید مجلس به دنبال حاشیه و مچ‌گیری از دولت نیست؛ هرچند به راحتی می تواند این کار را انجام دهد، اشکالی ندارد شما فرمانده، ببینیم می‌توانی اجرا کنید یا فقط طبق این چند سال حرف می‌زنید که وضع کشور به این وضعیت افتاده است.
 
انتقاد برجامی وندی شرمن از ترامپ

قائم‌مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در پنجمین سالگرد حصول «برجام» از خروج واشنگتن از این توافق هسته‌ای انتقاد کرد.وندی شرمن که از اعضای ارشد تیم مذاکره‌کننده آمریکا در گفت‌وگوهای منتهی به توافق هسته‌ای بود، در پنجمین سالگرد این توافق از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا انتقاد کرد.شرمن در پیامی در توئیتر نوشت: «پنج سال پیش ما با برجام یا توافق هسته‌ای ایران موافقت کردیم. دونالد ترامپ از آن خارج شد. امروز، ما با سانتریفیوژهای بیشتر، مواد غنی‌شده بیشتر، رفتارهای مخرب بیشتر در خاورمیانه، رنج بیشتر مردم ایران و بازداشت بیشتر شهروندان آمریکا مواجه هستیم.»«برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام، تیرماه سال ۱۳۹۴ میان ایران و پنج کشور عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل (آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) به علاوه آلمان (موسوم به گروه ۱+۵) حاصل شد.
 
امیر حیدری: بزرگترین تهدید، تهاجم فرهنگی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امروز بزرگترین تهدیدی که جامعه ما را به مخاطره انداخته، تهاجم فرهنگی است. به گزارش امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم گفت: تهاجم فرهنگی، امروز بزرگترین تهدیدی است که جامعه ما را به خطر انداخته و اصالت فرهنگی ما موجب ایستادگی در مقابل این تهدید شده است. ما به یاری خدا و با تکیه بر فرهنگ قرآنی و تبعیت از ولایت فقیه در مقابل این شبیخون فرهنگی نیز پیروز خواهیم شد. وی جوانان را آماج اصلی تهدیدات فرهنگی دشمن دانست و تاکید کرد: باید برای مقابله با تهدیدات فرهنگی دشمن ابزار‌هایی داشته باشیم که یکی از آن‌ها کتاب است که در همین راستا این کتابخانه به همت فرماندهی آماد و پشتیبانی مرکز نیروی زمینی ارتش برای سربازان عزیز احداث شده است که جای بسی تقدیر و تشکر دارد. گفتنی است، کتابخانه امیر کبیر در فضایی به وسعت ۴۵۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تومان احداث و شامل بخش‌هایی همچون مخزن کتاب با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ هزار جلد، سالن مطالعه، بخش امانت، بوفه، نمازخانه و … است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار