کد خبر: ۸۷۵۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷ 14 July 2020

تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با انتقاد از عدم مدیریت دولت در نقدینگی بازار، گفت: وجود ۴۰ میلیارد دلار در خانه‌های مردم به دلیل سوءمدیریت دولت، مشکلات اقتصادی را رقم زده است.

 

جبار کوچکی نژاد در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه، ۱۸ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با بیان اینکه کشور ما در مقطع خاص از تاریخ انقلاب اسلامی قرار گرفته است، گفت: به عنوان کسی که ۴۰ سال در مسائل سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی نظام فعالیت داشته ام هشدار می دهم اگر همه ارکان نظام به خصوص نمایندگان که امیدی در دل مردم ایجاد کرده اند، مراقب نباشند خسارت سنگینی به نظام تحمیل می شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: امروز خارج از جناح های سیاسی، دو تفکر و اندیشه در کشور حاکم است؛ تفکر «ما می توانیم» و «ما نمی توانیم».

وی در ادامه با بیان اینکه مردم ما در تفکر «ما می توانیم» قرار گرفته اند، اظهار داشت: اگر مسئولان همراهی کنند می توانیم بر همه مشکلات فائق آییم و تفکر «ما می توانیم» همان تفکر عملکرد انقلابی است که ۴۰ سال در تمامی حوادث با ایثار عمل کرده و جنگ را اداره کرد؛ این همان تفکری است که با عبور از مرزها، مردم عراق و سوریه و یمن را نجات داد.

کوچکی نژاد ادامه داد: این تفکر همان تفکری است که بحران سیل خوزستان و زلزله کرمانشاه را مدیریت کرد و چرخه هسته ای را با اقتدار ادامه می دهد و همان تفکری است که با گروه های جهادی بحران کرونا را مدیریت کرده و کمک های مومنانه به مردم رساند و همچنین تفکری است که بعد از شهادت سردار سلیمانی، سیلی محکمی به آمریکا زد و ماهواره به فضا پرتاب کرد و رعب و وحشت در دل دشمنان نظام انداخت.

این نماینده مردم از استان گیلان در مجلس اضافه کرد: اگر امروز مردم به مجلس یازدهم امید بسته اند، به دنبال این تفکر هستند که «ما می توانیم» و تلاش دارند دولت بعدی را نیز از این تفکر که از جنس مردم است، انتخاب کنند.

وی در ادامه با اشاره به تفکر «ما نمی توانیم» که تفکری غیرانقلابی بوده و خط سازش را از اوایل انقلاب تا کنون دنبال می کند، یادآور شد: این تفکر بخش وسیعی از دولت را در چنگ خود داشته و برجام را به ملت تحمیل کرده است؛ این تفکر همان است که فتنه ۸۸ و سایر فتنه ها را مورد حمایت قرار داد و با نامه نگاری می خواهد خیانت ۴۰ ساله خود را پاک جلوه دهد و اصل ولایت فقیه را نشانه گرفته و با دشمنان نظام در داخل هماهنگ عمل می کند.

کوچکی نژاد اضافه کرد: این همان تفکری است که فساد سیاسی و اقتصادی را گسترش داد و باعث عدم کارایی بخشی از نظام شده است، با منافقین و دشمنان نظام همکاری کرده و به آرمان های امام(ره) و رهبری اعتقادی ندارد؛ گرچه امروز سوال از رئیس جمهور وظیفه شرعی و انقلابی شما است اما مجلس دهم با همه کارشکنی ها این مدل سوال ها را از رئیس جمهور کرد که هیچ نتیجه ای نداشت لذا اگر مصلحت نظام باشد، تنها راه استیضاح رئیس جمهور است که می تواند فصل جدیدی از تحولات را در مدیریت اجرایی کشور ایجاد کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر پیش از این نگران صدها هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم بودیم که اقتصاد را تحت تأثیر قرار می داد امروز نگران بیش از ۴۰ میلیارد دلار در خانه های مردم هستیم؛ دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را رواج داد که قرار بود نتیجه آن در سفره مردم دیده شود که نشد لذا مردم از رئیس جمهور سوال دارند چرا کمر همت بسته اید که محرومان، مستضعفان و جوانان را به عنوان ستون نظام از آن جدا کنید و چرا سهمیه بندی ارزاق عمومی را اجرا نکرده تا یارانه به محرومان برسد.

وی ادامه داد: مردم سوال دارند چرا طبق قانون برنامه به فاصله شاغلین و بازنشستگان که باید تنها ۱۰ درصد باشد عمل نمی شود و چرا افزایش حقوق کارمندان لشگری و کشوری به صورت یکسان انجام نمی گیرد.

کوچکی نژاد در ادامه خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا می دانید امروز بیش از ۷۰۰هزار نفر در سیستم اجرایی کشور با عناوین قراردادهای شرکتی، کار معین، قرارداد موقت، راننده استیجاری و غیره حقوق دریافت می کنند و با چشمان خود می بینند که بسیاری از آقازده ها و افرادی که در قدرت و ثروت غلت می زنند، کد گرفته و رسمی می شوند.

وی همچنین تصریح کرد: آیا نمی بینید بحران افزایش قیمت ارز، سکه و کالاهای اساسی مردم را گرفتار کرده؟ مردم از شما مسکن اجتماعی نمی خواهند و همان مسکن مهر را تمام کنید.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پایان در تذکری خطاب به وزیر بهداشت درباره موضوع کرونا و ضمن تشکر از مدیریت این بحران، بیان داشت: تکلیف استخدام کادر درمان در استان گیلان را روشن کنید؛ همچنین وزیر کشاورزی نیز از واردات برنج جلوگیری کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار