کد خبر: ۸۷۴۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹ 13 July 2020

 

تابناک/معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران درصد تماس مزاحمان تلفنی با این مرکز را بین ۲۰ تا ۳۰ درصد اعلام کرد.

سید رضا معتمدی در گفت وگو با ایسنا درباره مزاحمان تلفنی مرکز اورژانس تهران گفت: متاسفانه با وجود فرهنگسازی هایی که در زمینه کاهش مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه ۱۱۵ انجام شده اما همچنان شاهد این موارد هستیم.

وی ادامه داد: در مواقع عادی متاسفانه  بین ۲۰ تا ۳۰ درصد تماس‌های مرکز اورژانس تهران مزاحمان تلفنی هستند.

رکوردزنی تماس‌های اورژانس در ایام کرونا

معتمدی درباره تعداد تماس‌هایی که روزانه با مرکز اورژانس تهران گرفته می شود، گفت: روزانه حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار تماس با مرکز اورژانس تهران گرفته می شود که این تعداد در زمان شیوع بیماری به ۵۰ هزار تماس رسید و رکورد عجیبی بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بی سابقه تعداد تماس ها ظرفیت دیسپچ را افزایش دادیم و به صورت تخصصی بخشی را به سوالات در خصوص بیماری کووید۱۹ اختصاص دادیم.

وی با تاکید بر اینکه سرعت پاسخ‌دهی به تماس‌گیرندگان رصد می‌شود، گفت: ما مدت زمان پاسخ را رصد می‌کنیم و اگر این زمان افزایش پیدا کند ظرفیت خود را برای پاسخ‌دهی افزایش خواهیم داد، در واقع با افزایش ظرفیت سرعت پاسخ به تماس گیرندگان را افزایش می دهیم.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران با تاکید بر اینکه تعداد ۵۰ هزار تماس با این مرکز بی سابقه بوده است، گفت: در پی افزایش تعداد تماس‌ها زمان ساعت استراحت دیسپج اورژانس نیز کاهش پیدا کرد. همچنین شیفت کاری تکنسین ها از ۲۴ ساعت کار ۴۸ ساعت استراحت، به ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت تغییر کرد و مجبور شدیم ظرفیت را با این روش افزایش دهیم و فشار بسیاری به نیروها وارد شد.

معتمدی در پاسخ به این سوال که چند درصد از تماس ها منجر به ماموریت می شوند گفت: از تعداد تماس های ۱۰ تا ۱۵ هزار در مواقع عادی، شش تا هفت هزار منجر به انجام عملیات انجام می شد. همچنین از میان عملیات صورت گرفته حدود ۲۰۰۰ مورد به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل می شدند.

معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران درباره مواردی از عملیات ها که طی آن ها تکنسین های اورژانس مورد فحاشی یا ضرب و شتم قرار می گیرند نیز گفت: در حال حاضر قوانینی وجود دارد که اگر تکنسین‌های اورژانس مورد فحاشی یا ضرب و شتم قرار گرفتند، فرد خاطی مجرم شناخته شده و این اقدام موجب شش ماه حبس، جزای نقدی و.. خواهد شد.

معتمدی با اشاره به شرایط حساس شغل تکنسین‌های اورژانس، ادامه داد: در اکثر موارد اطرافیان بیمار بیقرار هستند، در موارد بسیاری همراهان اصرار دارند که چرا بیمار سریع‌تر به بیمارستان منتقل نمی‌شود در صورتی که همکاران باید معاینات اولیه را انجام دهند و تشخیص اولیه را در نظر بگیرند و بیمارستان مورد نظرشان را انتخاب کنند؛ در نتیجه تمام این بیقراری‌های اطرافیان بیماران، متاسفانه در برخی موارد شاهد برخوردهایی مثل فحاشی یا حتی ضرب و شتم تکنسین های اورژانس بوده‌ایم.

وی افزود: این دسته از موارد به صورت شکایت معرفی می‌شود و در مواردی که حق با تکنسین‌ها باشد قانون هم از ما حمایت می‌کند. طی سال‌های گذشته فرهنگسازی خوبی در زمینه کاهش موارد مشابه انجام شد به طوری که شاید طی ماه گذشته سه مورد اتفاق افتاد.

معتمدی گفت: اراذل اوباش چندی پیش تمام شیشه های یک امبولانس را که جنب بوستان مینا مستقر بود شکستند و پلیس وارد عمل شد. اما با این حال شغل ما با جان افراد سر و کار دارد و به دلایل شرایط خاصی که دارد ما نیز باید صبورتر باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار