کد خبر: ۸۷۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶ 10 July 2020

ابتکار جالب رستوران هلندی برای حفظ فاصله اجتماعی

رستورانی در آمستردام به نام Mediamatic ETEN پیشگام در ایجاد طرح‌های خلاقانه برای کمک به دوستداران غذا با رعایت مقررات فاصله اجتماعی است،

که این امر در گلخانه‌های کنار آب که به تازگی در رستوران نصب شده مشهود می‌باشد. پنج تا از این گلخانه‌های عجیب و غریب، در امتداد رودخانه اوسترادوک آمستردام قرار دارند.

 

گلخانه‌ها، راه‌حل آزمایشی برای رعایت فاصله اجتماعی

 گلخانه‌ها یک راه حل آزمایشی برای مسئله فاصله اجتماعی و غذاخوری است. وب سایت این رستوران توضیح می‌دهد که تصمیم گرفته ‌است تا نام هنری خود را بر روی صندلی بیرونی "سرس سایرز (Serres Séparées) - به فرانسه یعنی "گلخانه‌های جدا شده"- بگذارد. عکس‌هایی که در اولین آزمون این رستوران در ۵ مه گرفته شد نشان می‌دهد که چگونه این فضاها به شما اجازه می‌دهند بدون ترس در فضای باز ظاهر شوید.

سرآشپز جولیا سولداتی (Chef Giulia Soldati) از گروه مدیامتیک ETEN می‌گوید: «ما می‌خواهیم مردم در فضای باز احساس امنیت کنند و با هم غذا بخورند. همه فضاها از هم جدا شده‌اند اما مردم هنوز می‌توانند فضایی را با هم به اشتراک بگذارند و با هم غذا بخورند. ما بیرون از گلخانه‌ها می‌مانیم تا هم خودمان هم مردم در امنیت باشند. همچنین ما دستکش و ماسک خواهیم پوشید.»

 

صنعت میهمان‌نوازی و بحران کرونا ویروس

صنعت میهمان‌نوازی یکی از بخش‌های تجاری است که بیش‌ترین آسیب را از بحران کرونا ویروس و فاصله اجتماعی دیده ‌است. هنوز بحث‌هایی در مورد چگونگی تبدیل سالن‌های غذاخوری مطابق با قوانین فاصله اجتماعی وجود دارد. و با این وجود، رهبران این کسب و کارهای محلی امید خود را از دست نداده اند.

سولداتی توضیح می‌دهد: «این در واقع چالشی برای طراحی مجدد میهمان‌نوازی است، و رستوران‌هایی مانند رستوران ما با استفاده از روش‌های هوشمندانه، موانع را ازسر راه خود برداشته‌اند. به عنوان مثال، این صندلی‌های گلخانه‌ای به شما اجازه می‌دهد تا غذایتان را با خیال راحت در بیرون بخورید، بدون این که ترسی از بارش معمول باران داشته باشید که ممکن است غذایتان را خراب کند یا نگران پرندگانی باشید که آخرین نوک خود را برای سرقت غذایتان به داخل ظرف شما می‌زنند.»

 

فعالیت رستوران‌های هلندی

از آنجا که به رستوران‌های هلندی اجازه بازگشایی مجدد از ۱ ژوئن داده خواهد شد، ETEN مهربان در حال آماده شدن غذاهای گیاهی خود در سراسر شهر است. از طرف دیگر، با توجه به اینکه تنها پنج گلخانه برای رزرو وجود دارد، لیست انتظار برای تجربه چهار وعده غذایی در کنار رودخانه تا ماه ژوئن رزرو شده است.

جایگاه گلخانه‌ای "ای تی ان" به شما دید منحصر به فردی از رودخانه "اوسترودوک" را می‌دهد در حالی که فاصله اجتماعی از سایر بخش‌های رستوران‌ها رعایت شده است. به نظر می‌رسد که دنیا به واقع دارد به روزگار پیش از کرونا و پس از کرونا تقسیم می‌شود!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار