کد خبر: ۸۷۳۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 10 July 2020
 
تجلیل از برترین های چهارمین جشنواره ملی «نگاهی به طنز معاصر»

رشت - ایرنا - چهارمین جشنواره ملی نگاهی به طنز معاصر با عنوان «طنز پهلو۴» پنجشنبه شب در شهرستان فومن برگزار و طی آن از طنزپردازان و هنرمندان برجسته کشوری تجلیل شد.

فرماندار شهرستان فومن در این مراسم گفت : هنرمندان ثروت های ملی و واقعی کشورند که باید پاس داشته شوند تا بتوانیم آن ها را در حافظه تاریخی نسل جدید و آینده زنده نگه داریم.
محمدرضا محسنی با اشاره به اینکه کیومرث صابری، شیون فومنی و آیت الله بهجت فومنی از ثروت های معنوی کشوری محسوب می شوند، افزود: ایران اسلامی مملو از ارزش های فرهنگی است و باید بیش از گذشته به دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر توجه کرد.
وی عنوان کرد : رهبر انقلاب همیشه دغدغه فرهنگ را داشته و دارند و توجه به فرهنگ وهنر اصیل نیاز اصلی متولیان فرهنگی کشور است و دیگر بخش های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی در کنار فرهنگ نقش خود را ایفا می کنند.
رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی فومن هم در این رابطه به ایرنا گفت : از یک هزار و ۲۳ اثر ارسال شده به دبیرخانه جشنواره از سراسر کشور ۴۹۳ اثر در بخش شعر طنز،  ۳۶۴ مورد در بخش نثر و ۱۶۶ اثر در زمینه داستان کوتاه بود.
نیک انجام اظهار داشت: این جشنواره به یاد کیومرث صابری فومنی «گل‌آقای» ملت ایران یکی از بهترین طنزپردازان معاصر برگزار شده که با استقبال خوبی از سراسر کشور مواجه شد.
وی در ادامه افزود: آثار رسیده و منتخب این جشنواره با داوری سه تن از طنزپردازن و نویسندگان مطرح کشوری و به سرپرستی «رضا رفیع» مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش ایرنا در اختتامیه این جشنواره به سه برگزیده شعر طنز و سه برگزیده نثر و ۵ نفر شایسته دریافت تقدیر جوایز و تندیس جشنواره اهدا شد.

«مهران رجبی»  بازیگر طنزپرداز سینما و تلویزیون ایران، «حمید ابراهیمی» بازیگر تئاتر و تلویزیون، «فرامرز ریحان‌صفت» شاعر طنز پرداز بنام کشور به عنوان مهمان ویژه کشوری حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار