کد خبر: ۸۷۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹ 07 July 2020
تابناک/مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان با گله‌مندی از کندی پرداخت تسهیلات حمایتی در استان گیلان گفت: ۱۷ بانک و موسسه عالی مسؤول پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا بوده و تاکنون چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان تشکیل‌شده است.
روند پرداخت تسهیلات کرونایی در گیلان کند است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عباس علیزاده امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به سهم استان گیلان در تسهیلات حمایتی کرونا اظهار کرد: ۱۴ رسته شغلی شامل دریافت تسهیلات حمایتی در ایام کرونا شدند که ۱۷ بانک و موسسه عالی مسؤوول پرداخت یک‌هزار و ۱۲۰ میلیارد تومان به این شغل‌ها هستند.

وی با بیان اینکه دولت تسهیلات قابل‌توجه ای به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته است، گفت: دولت درمجموع ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای کمک به مشاغل آسیب‌دیده در کشور در نظر گرفته که متقاضیان دریافت این تسهیلات به استان گیلان در حال ثبت‌نام هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان با برشمردن مشاغل مشمول دریافت تسهیلات کرونایی در استان افزود: هتل‌ها و مهمان‌پذیرها، دفاتر خدمات مسافرتی زیارتی و گردشگری، رانندگان وسایل حمل‌ونقل عمومی و شهری، دریایی و ریلی و توزیع‌کنندگان و فروشندگان صنایع‌دستی، آرایشگران، مراکز فرهنگی و ورزشی، کتابخانه‌ها ازجمله مشمولان دریافت تسهیلات کرونایی در استان گیلان هستند.

علیزاده با اذعان به اینکه مراکز تولید و توزیع محصولات غذایی با آسیب جدی در ایام کرونا مواجه شدند، تصریح کرد: علاوه بر موارد یادشده، در ایام کرونا مراکز تولید و توزیع کفش، آجیل و خشکبار، قنادی‌ها و بستنی‌فروشان، آموزشگاه رانندگی و مراکز تولید و توزیع مواد غذایی و پوشاک با آسیب جدی مواجه شده و شامل دریافت تسهیلات می‌شوند.

وی با گله‌مندی از کندی پرداخت تسهیلات حمایتی در استان گیلان بیان کرد: ۱۷ بانک و موسسه عالی مسؤول پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان کرونا بوده و در این راستا جلسات مختلفی برگزار شده و تاکنون چهار هزار و ۵۹۵ پرونده برای متقاضیان تشکیل‌شده لذا از بانک‌ها درخواست دارم شتاب بیشتری به پرداخت تسهیلات بانکی از خود نشان دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان از بخش راه و شهرسازی و صنعت و معدن به‌عنوان بیشترین پرونده‌های تشکیل‌شده در خصوص دریافت تسهیلات کرونایی نام برد و گفت: بخش راه و شهرسازی با سه هزار پرونده و صنعت و معدن با ۵۴۲ پرونده دارای بیشترین پرونده‌های درخواستی جهت دریافت تسهیلات کرونایی در استان گیلان بوده و تاکنون ۱۳۵ میلیارد تومان تسهیلات در استان درخواست شده که بانک‌ها توانستند ۶۰۰ میلیون تومان آن را پرداخت کنند.

علیزاده با اذعان به اینکه سقف تنفس پرداخت تسهیلات کرونایی سه‌ماهه است، افزود: بر اساس اعلام بانک‌ها، متقاضیان برای دریافت وام از بین ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نیاز به سفته و یک ضامن و برای دریافت تسهیلات بین ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان نیاز به سفته و دو ضامن و برای ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان سه ضامن معتبر نیاز دارند.

وی از نگاه ویژه دولت به مشاغلی که نیروهای بیمه‌ای خود را حفظ کرده‌اند خبر داد و گفت: دولت به بنگاه‌ها و مشاغلی که نیروهای بیمه‌شده خود را حفظ کرده‌اند به ازای حفظ هر نیرو و کارگر بیمه‌شده مبلغ ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار