کد خبر: ۸۷۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 04 July 2020

فرماندار رشت:بافت روستا باید با نماهای روستایی حفظ شود

تابناک/ فرماندار رشت با بیان اینکه ما نمی خواهیم نمای روستاها را تبدیل به شهر کنیم، گفت: بافت روستاهای این شهرستان را باید با معماری و نشانه ها و نمادهای روستایی حفظ کنیم.

علی فتح اللهی عصر روز شنبه در مراسم تجلیل از دهیاران نمونه روستاهای شهرستان رشت در محل این فرمانداری افزود: در زمان صدور پروانه ها باید به حفظ بافت روستاها توجه شود در این ارتباط دهیاران نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه ساخت و سازها در روستاها شرایط مناسبی ندارد، اظهار داشت: چرا ایوان ها و برخی از نماها را از خانه های روستایی حذف کردیم.

فرماندار شهرستان رشت در ادامه سخنانش بزرگترین مشکل دهیاران را دغدغه شغلی آنان عنوان و خاطر نشان کرد: دهیاران مدیران زحمتکش در خط اول خدمات رسانی به مردم قرار دارند.

وی با اشاره به توانمندی های دهیاران بیان داشت: دهیاران مجموعه ای اند که آنقدر توانمند بوده اند که دست اندرکاران ادارات بخشی از وظایف شان را به آنان سپرده اند .

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: در قبال وظایفی که به  دهیاران داده می شود از امکانات و اعتبارات خبری نیست اگر وظایفی را به آنان محول می کنیم باید ابزار لازم را نیز در اختیار آنان قرار دهیم.

 وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه باید در شهرستان رشت نشست مشورتی دهیاران را داشته باشیم، تصریح کرد: فلسفه تشکیل نشست مشورتی دهیاران این است که از هر بخش تعدادی از دهیاران انتخاب شوند، مشکلات مربوط به بخش احصاء و با حضور مدیران ادارات مرتفع شود.

در مراسم تجلیل از دهیاران نمونه روستاهای شهرستان رشت هر یک از بخشداران لشت نشاء، خمام، خشکبیجار، کوچصفهان، سنگر و بخش مرکزی رشت به بیان جایگاه و نقش مهم دهیاران در روستاها پرداختند.

در این مراسم از هر بخش شهرستان رشت یک دهیار به عنوان نمونه انتخاب و تجلیل شدند.

 شهرستان رشت دارای ۲۷۶ دهیار است. امروز ۱۴ تیرماه روز دهیاری و شهرداری نام گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار