کد خبر: ۸۷۰۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰ 02 July 2020

5efdc8031dad5_2020-07-02_16-11

سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی گفت: موضوع رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در هپکو در دست بررسی است و گزارشاتی در این زمینه تهیه شده است.

 

ملکی، سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی پنجشنبه دوازدهم تیرماه در نشست مطبوعاتی به مناسبت هفته قوه قضاییه با اشاره به نظارت بر حسن انجام امور و اجرای صحیح قوانین در تمامی دستگاه های دولتی به عنوان دو وظیفه اصلی سازمان بازرسی، بیان کرد: سازمان بازرسی در سه حوزه برنامه ای(براساس آسیب شناسی انجام شده از دستگاه های دولتی)، موردی(براساس وصول شکایات و اعلان ها) و فوق العاده(بنابر ضرورت و دستور مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه) بازرسی و نظارت های خود را اعمال می کند.

وی اظهار کرد: درسال گذشته ۹۶ مورد بازرسی از دستگاه های اجرایی استان انجام شده است که ۶۵ مورد از بازرسی ها به صورت موردی، ۵۹ مورد برنامه ای و دو مورد بازرسی فوق العاده بوده است.

ملکی با بیان اینکه براساس ۹۵ مورد بازرسی انجام شده ۲۳۴ مورد پیشنهاد از جانب سازمان مطرح شده است، گفت: این پیشنهادات شامل ۹۱ مورد اصلاحی، ۳۴ مورد به دادسرا، ۱۰۸ مورد به هیات بدوی و یک مورد پیشنهاد ابطال مصوبه بوده است.

وی با اشاره به توجه ویژه سازمان بازرسی به شکایات و اعلانات از سوی مردم، افزود: شماره تلفن ۱۳۶ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اعلانات است، همچنین افراد برای بیان شکایات خود می توانند از طریق سایت سازمان اقدام کنند که البته در این مورد شاکی باید تمامی مشخصات خود را به صورت کامل درج کند در غیر این صورت شکایت رد می شود.

ملکی افزود: در سال گذشته ۸۶۵ مورد اعلان از سوی مردم و ۵۱۸ مورد شکایت مطرح شده است که تماما مورد رسیدگی قرار گرفته است.

وی با اشاره به نظارت سازمان بر معاملات دستگاه های اجرایی بیان کرد: در سال گذشته ۴۱۶ مورد نظارت بر معاملات انجام گرفته است که ۶۹ مورد منجر به تذکر و هفت مورد لغو شد که این لغو از تضییع بیت المال جلوگیری کرد.

ملکی یکی از اقدامات سازمان بازرسی را گزارش های هشداری دانست که قوه قضاییه نسبت به این گزارشات حساسیت بالایی دارد و گفت: براساس این گزارش ها نامه به دستگاه اجرایی ارسال می شود مبنی بر اینکه اقدامی غیرقانونی یا نادرست در مجموعه در حال اجراست و خواستار پیگیری ماجرا می شویم.

وی با اشاره به حمایت سازمان از سرمایه گذاری و شناسایی صنایع دارای مشکل در پاسخ به سوال ایسنا در این خصوص که آیا بازرسی اقدامات خود را جهت بررسی تخلفات صورت گرفته در صنایعی مانند هپکو آغاز کرده است، گفت: موضوع کاملا در دست بررسی است گزارشات لازم تهیه شده است و با توجه به اینکه موضوع گستردگی خاصی دارد همچنان در حال بررسی هستیم.

سرپرست معاونت بازرسی کل استان مرکزی افزود: هدف از تشکیل دفتر حمایت از سرمایه گذاری، حل کردن مشکلات صنایع است و قوه قضاییه نیز مصمم به رفع مشکلات کارگری و خروج صنایع از رکود است ولی مسلما پروسه قدری زمان بر است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تارایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
ایییییییییییییییییی گگگگگگگگگگگگگگگوووووووووووووزززززززززززززز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار