در آستانه سال جدید و پیش‌بینی ورود خیل زیاد مسافران و گردشگران به شهر فومن برطرف شدن این معضل بزرگ و با قدمت زیاد همت تمام اعضای شورا و شهردار شهر فومن را می‌طلبد ضمن اینکه نباید کمبود مالی در این زمینه را نادیده گرفت اما می‌توان راهکارهایی برای آن یافت.
کد خبر: ۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 28 February 2015
 وضعیت آسفالت شهر فومن در معابر و کوچه پس کوچه‌های آن ورد سخنان مردم و نارضایتی آنها شده است.

برخی از آسفالت نشدن کوچه‌های خود گله‌مند هستند و عده‌ای دیگر از تلاش نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی بابت آسفالت خیابان آیت‌الله کاشانی و مجموعه شورا و شهرداری بابت آسفالت خیابان انتظام، امام خمینی، بلوار خرمشهر و ابوذر و شهرک آیت‌الله بهجت ابراز رضایت می‌کنند.

با وجود اظهارات متفاوت، آسفالت بیشتر معابر اصلی و فرعی شهرستان فومن بسیار اسفناک است و خیابان‌های جدید نیز که به صورت غیراصولی روکش آسفالت شده بودند اکنون به فرسودگی و نشست‌های نقطه‌ای و ترک‌های طولی و عرضی تبدیل شده است. در آستانه سال جدید و پیش‌بینی ورود خیل زیاد مسافران و گردشگران به شهر فومن برطرف شدن این معضل بزرگ و با قدمت زیاد همت تمام اعضای شورا و شهردار شهر فومن را می‌طلبد ضمن اینکه نباید کمبود مالی در این زمینه را نادیده گرفت اما می‌توان راهکارهایی برای آن یافت.

از جمله دلایل هدر رفت سرمایه‌ها نگاه غیراصولی و بی‌توجهی به تغییرات دما، فرآیند یخ‌بندان و ذوب یخ متوالی، ترموکلاستی، نوع سازندهای بستر شهر، واکنش سازندهای در مواقع جذب آب و تغییرات میکرو ژئومورفولوژی، تحکیم یافتگی اولیه و ثانویه فرونشست، مشکلات فنی در ترکیب آسفالت، روسازی و زیرساخت‌های نادرست و کنده‌کاری‌های متوالی سطح خیابان است.

زیرسازی نامقاوم خیابان‌ها موجب سست شدن روکش آسفالت در بسیاری از نقاط شهر شده و در قبال نشست گاه و بی‌گاه خیابان‌ها، شهرداری تنها روی آن آسفالت می‌ریزد.

گرانی قیر و محصولات پتروشیمی و استاندارد نبودن این محصول در برخی از کارخانه‌ها و بی‌تعهدی و آسفالت‌سازان شرایط را به نحوی درآورده که هیچ تضمینی برای آسفالت نمی‌توان ارائه کرد و دلیل خراب شدن آسفالت خیابان‌ها، استفاده نکردن از آسفالت با کیفیت بالا و استاندارد است که عمر مفید آن را به دو یا سه سال تقلیل داده در حالی که باید حداقل 15 بهار را به خود ببیند.

یکی از مشکلات پیشین و تأمل برانگیز مردم در سطح معابر، دریچه‌های تاسیساتی شهری نصب شده بر کف خیابان‌ها است که بدون استثنا یا پایین‌تر از سطح خیابان نصب شده یا بالاتر از آن و این روندی قدیمی بوده که هنوز مدیران شهری چاره‌ای برای آن پیدا نکرده‌اند و چندی پیش توسط شهرداری در خیابان امام خمینی به نحوی اصلاح شد.

طرح پروژه آسفالت معابر اصلی و فرعی شهر فومن اولویت‌بندی شده است

رئیس شورای اسلامی شهر فومن نیز در این زمینه با بیان اینکه معابر اصلی و فرعی شهر فومن اولویت‌بندی شده است، اظهار کرد: قبل از فرارسیدن سال 94 ورودی شهر فومن از حاجی‌آباد تا میدان پاسداران تراش‌کاری می‌شود و روکش دوباره آسفالت صورت می‌گیرد.

علیرضا علیدوست، با اشاره به ایجاد بلوار 900 متری در انتهای خیابان علامه طباطبایی افزود: روکش آسفالت این خیابان اوایل سال جدید با وجود ترانزیتی بودن آن انجام می‌شود.

وی خیابان شهدا و بسیج را در اولویت روکش آسفالت برشمرد و اولویت آسفالت شهر در خیابان‌های امام خمینی ورودی شهر تا میدان پاسداران، باند کندرو تا جنب سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کوچه‌های شهید احمدی و اسدپور حاجی‌آباد و بلوار ابوذر به سمت باشگاه چمران عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر فومن خاطرنشان کرد: روکش آسفالت معابر کوی فرهنگیان، کمربندی شهید شکوری، شهرک امام خمینی معابر به صورت موردی و تایید کارشناس، خیابان بسیج (سه‌راه انتفاضه تا چهار راه شهرک امام خمینی، خیابان شهدا معابر به صورت موردی و تایید کارشناس نیز در اولویت آسفالت است.

وی کوچه‌های اطبا، شهید افتخاری، شهید کدیور، اورژانس، مولوی، بلوار آیت‌الله کاشانی کوچه شهید نظری دوست و شهید بقایی‌نژاد، خیابان یادآوران (محدوده نو گوراب)، کوچه شهید مرادیان و منازل مسکونی شرکت‌پرسان، خیابان فلسطین، کوچه شهید عضدی و ارتباطی میدان نواب خیابان جانبازان (معابر بصورت موردی و تایید کارشناس)، ارتباطی شهید مهدی‌پور، شهید ابراهیم‌خواه، بانک مسکن، کمربندی کارگر، فازهای یک تا چهار امام‌بر، کوچه سمیع و کوی امام علی (ع)، بلوار علامه طباطبایی را از دیگر اولویت‌ها برای آسفالت شدن برشمرد.

علیدوست با بیان اینکه دو پیمانکار برای پروژه‌های مذکور انتخاب شده‌اند افزود: پروژه‌ها به ترتیب اولویت‌بندی انجام می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار