کد خبر: ۸۶۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۹ 25 June 2020
 
تابناک/ معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد: شنبه هفته جاری تصمیم خوبی در ستاد ملی کرونا گرفته شد. بر اساس آن به استان‌هایی که در شیوع بالای کرونا هستند، اختیار داده شد که بتوانند، تعطیلی داشته باشند.

علیرضا رییسی با بیان اینکه این تصمیم یک نقطه‌ی عطف در مدیریت کرونا در ایران است، افزود: هفت استان درخواست داشتند که بتوانند اجازه‌ی تعطیلی و بازگشت محدودیت را داشته باشند.

به گفته وی وزارت بهداشت این درخواست را تایید کرد و قرار شد امشب به وزارت کشور ابلاغ شود و از بسته شدن اماکن عمومی در این استان‌ها اعمال شود.

این مسوول همچنیبن گفت: این اقدام نوعی تعطیلی و اعمال محدودیت موقت است».

معاون بهداشت وزیر بهداشت یادآور شد: بازگشایی‌ها الزامات کلی و عمومی دارد، یک‌سری الزامات کلی شامل همه جا می‌شود. هر بازگشایی که باعث تجمع و کاهش فاصله‌گذاری می‌شود اگر پروتکل‌ها در آن رعایت نشود، می‌تواند باعث افزایش بیماری شود.

به گفته رییسی اگر تجمع در جای سرپوشیده باشد افزایش بیماری بیش‌تر خواهد بود. مثلا اگر استخر یا سینما روباز باشد موارد انتقال کمتر است. در فضای بسته با توجه به حجم فضا میزان انتقال متفاوت است هر چه فضا بزرگتر و افراد کمتر باشند، احتمال انتقال کمتر است».

وی اضافه کرد: دستورالعملی به زودی ابلاغ می‌شود که کارکنان رستوران‌ها و مراکز اغذیه‌فروشی حق استفاده از دستکش را نداشته باشند، زیرا کسی که از دستکس استفاده می کند خودش ایمن می‌شود اما می‌تواند ویروس را به دیگران منتقل کند، حتی ممکن است با همان دستکش سوسک بکشد و بعد برای دیگران غذا بیاورد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اعلام کرد: در برخی استان‌ها مثل قم و گیلان حدود ۴۰ درصد مردم به کرونا مبتلا شده‌اند. در تهران این میزان حدود ۱۵ درصد جمعیت و در استان‌های دیگر کمتر است و اگر قرار باشد به ایمنی جمعی برسیم باید بیش از ۶۵ درصد درگیری رخ بدهد».

رییسی تاکید کرد: بازگشایی‌ها در افزایش بیماری کووید ۱۹و انتقال کرونا تاثیر داشته است. اما می‌دانیم که حداقل تا یکسال با اپیدمی کرونا درگیر هستیم؛ در این وضعیت تا چه زمانی می‌توانستیم بازگشایی‌ها را به تعویق بیندازیم./ ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار