کد خبر: ۸۶۰۳۸۵
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲ 09 June 2020

رشد ۱۷۸ درصدی صادرات در پایانه ریلی آستارا

تابناک/مدیرکل راه آهن شمال ۲ گفت: طی دو ماه نخست امسال ؛ در مجموع ۴۱ هزار و ۵۳۵ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شد که این میزان صادرات نسبت به ۱۴ هزار ۹۳۹ تن مدت مشابه پارسال ۱۷۸ درصد رشد داشت.

 غلامحسین ولدی روز  سه شنبه  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا اظهار داشت:  طی مدت یاد شده ؛  ۸۱ هزار و ۹۶۷ تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به ۵۹ هزار و ۶۳۸ تن مدت مشابه پارسال ۳۸ درصد رشد را نشان می دهد.

وی یادآور شد: همچنین طی دو ماه گذشته ،  ۳۲ هزار و ۷۱۳ تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا وارد شده و در این مدت هفت هزار و ۷۱۹ تن کالا در این پایانه ترانزیت شده است.

وی با اشاره به این که عمده کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا شامل چوب، الوار، عدس، گندم و جو  بود افزود: کشور عراق مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می شود.

مدیرکل راه آهن شمال  ادامه داد: سیمان، کلینکر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن آلات و لوازم خانگی عمده کالاهای صادراتی از طریق این خط ریلی به کشور آذربایجان است.

 راه آهن آستارا - آستارا  فروردین ماه سال ۹۷ با حضور رئیسان جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار، به وسیله کامیون ها به صورت حمل و نقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

همچنین نیمه اسفندماه سال ۹۷ راه آهن قزوین - رشت با حضور رئیس جمهوری و هیأت هایی خارجی، به طور رسمی افتتاح شد.
یکی از مهمترین اهداف احداث خط آهن گیلان تکمیل کریدور اقتصادی نوستراک شمال - جنوب است؛ هم اکنون برای تحقق این مهم در ادامه راه آهن رشت - قزوین، مسیر ریلی از رشت به سمت بندرانزلی، کاسپین و آستارا در حال تکمیل است.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار