معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سه برابر شدن میزان مراجعات معاینات سرپایی کرونا نسبت به یک ماه گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۵۹۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳ 07 June 2020

کمال حیدری در خصوص پذیرش بیماران سرپایی کرونا در مراکز درمانی ۱۶ ساعته اصفهان اظهار کرد: روند پذیرش این بیماران به شدت افزایشی است و نسبت به یک ماه گذشته مراجعات معاینات سرپایی سه برابر شده است.

وی در خصوص فعالیت مراکز و عادی سازی بحران در اصفهان افزود: مردم، اصناف و ادارات نسبت به شیوع بیماری کرونا بی‌خیال شده‌اند، اصناف پروتکل‌ها را دریافت اما رعایت نمی‌کنند و تبعات این اتفاق شیوع دو چندان کرونا در جامعه و از دست رفتن کنترل شیوع آن است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: بر اساس لزوم فعالیت اصناف به دلایل اقتصادی و اجتماعی این مراکز شروع به کار کرده‌اند و وزارت بهداشت نیز همکاری خوبی با دولت داشته است ولی بی‌توجهی مردم به شیوع این ویروس می‌تواند بار دیگر سختی شیوع این بیماری را روی دوش وزارت بهداشت و کادر درمانی بیندازد همانطور که در حال حاضر بعضی از استان‌ها وضعیت هشدار و قرمز را داراست.

وی تصریح کرد: مردم باید نسبت به کنترل اپیدمی کرونا احساس مسئولیت کنند و هر کس باید با این ویروس درست زندگی کند نه اینکه بی‌خیال شود؛ در ضمن همچنان نباید خیلی از کارهای غیر ضروری را انجام داد و به خیلی جاها نرفت.

حیدری خاطرنشان کرد: اگر رفت و آمدی رخ می‌دهد باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد که عمل به آن نیز زیاد سخت نیست و مردم باید با رعایت این اصول بهداشت فردی و اجتماعی از شیوع دوباره کرونا در ایران جلوگیری کنند.

وی در خصوص وضعیت نظارتی حاضر در پارک‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی ادامه داد: اگر مردم رعایت نکنند نظارت‌ها اثربخش نیست و همه بار پیشگیری بر عهده مردم است؛ در حمل و نقل عمومی نیز نظارت وجود دارد ولی هر دستگاه خودش باید ناظر خودش باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی نوشته شده است، ولی خود دستگاه‌ها باید نسبت به عمل به آن احساس مسئولیت کنند و شرایط و بستر لازم برای رعایت این پروتکل‌ها را ایجاد کنند و نمی‌شود حالا بهداشت و درمان به هر ایستگاه سر بزند تا از شرایط موجود آگاه شود بلکه رعایت این اصول به احساس مسئولیت اجتماعی هر شخص و هر مدیر بستگی دارد.

وی ادامه داد: همه پروتکل‌های بهداشتی شامل تعداد مسافر حمل و نقل عمومی و تعداد مهمانان حاضر در مراسم‌ها و مساجد تدوین و تعیین شده است ولی اجرای آن راضی کننده نیست چرا که هر شخص نسبت به رعایت این اصول احساس مسئولیت ندارد.

حیدری در خصوص احتمال بازگشت محدودیت‌ها گفت: با رعایت نشدن اصول بهداشتی و شیوع کرونا احتمال بازگشت محدودیت‌ها وجود دارد.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار