کد خبر: ۸۵۸۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 04 June 2020

کاظمیان: عادل از کرونا می‌ترسید و فوتبال بازی نمی‌کرد!

بازیکن پیشین پرسپولیس گفت: عادل در دوران کرونا به زمین نمی‌آمد، چون از کرونا می‌ترسید! اما بالاخره در این مدت، چند باری فوتبال را دنبال کردیم. اتفاقاً تعدادی از بازیکنان لیگ برتری و لیگ یکی هم همراه‌مان بودند.

روزنامه خبر ورزشی نوشت: در آستانه شروع دوباره رقابت‌های لیگ، به سراغ جواد کاظمیان رفتیم و کمی با او در مورد فوتبال و هیجانات کمرنگ شده آن در این دوران شیوع کرونا گپ زدیم.

این روزها را چطور گذراندی؟
شیوع این بیماری که کل دنیا را فلج کرده، باورکردنی نیست و همه ما ضرر کردیم. هر کس که عاشق فوتبال است، کلافه شده، اما خوشبختانه تب فوتبال برگشته و تیم‌ها تمرین می‌کنند. این خیلی اتفاق خوبی است. جامعه ما و اصلاً همه کشورها به عشق و هیجان فوتبال زنده هستند؛ حتی اگر ریسک ابتلا وجود دارد، باز هم نمی‌توانیم از خیر فوتبال بگذریم.

ولی امکان دارد دیگر استادیوم‌ها پر از تماشاگر نشود!
نه، من این موضوع را باور نمی‌کنم. فوتبال بدون تماشاگر شبیه تمرین است. نه شوری، نه هیجانی، نه ترشح آدرنالینی. من در تمام طول دوران فوتبالم هرگز چنین تجربه‌ای نداشتم که ۳ ماه تمرین نکنم. البته چند بار مصدوم شدم، اما بعد از دو، سه هفته تمرینات را استارت می‌زدم. چه در لیگ ایران و چه لیگ‌های عربی، بعد از مصدومیت‌ها هم منتظر نمی‌ماندم و تمرین می‌کردم.

شما با عادل فردوسی‌پور سابقاً زیاد فوتبال بازی می‌کردید. در این مدت هم این کار را ادامه می‌دادید؟
عادل در دوران کرونا به زمین نمی‌آمد، چون از کرونا می‌ترسید! اما بالاخره در این مدت، چند باری فوتبال را دنبال کردیم. اتفاقاً تعدادی از بازیکنان لیگ برتری و لیگ یکی هم همراه‌مان بودند. بازیکنانی که بدن‌های قوی‌تری دارند، ریسک کمتری برای ابتلا به کرونا احساس می‌کنند. فوتبال عشق است و نمی‌توانیم بگوییم به خاطر کرونا می‌ترسم و هرگز از خانه خارج نمی‌شوم.

البته یک‌سری هم می‌گویند می‌ترسند به فوتبال برگردند، اما خارج از زمین بازی، مدام در جمع‌های چند نفره دیده می‌شوند!
بله من هم این عکس‌ها را دیده‌ام که مدام مصاحبه می‌کنند که می‌ترسند فوتبال بازی کنند، اما با دوستان خود والیبال و فوتبال بازی می‌کنند و در دورهمی‌ها هستند. این دوستان در مورد تعطیلی لیگ زیاد مصاحبه می‌کنند، اما اگر فوتبال تعطیل شود، فوتبالیست‌ها نمی‌توانند خرج خانواده را بدهند. من بازیکنی از لیگ یک می‌شناسم با قرارداد ۸۰ میلیون تومانی که فعلاً نصف این پول را گرفته و باقی آن مانده است. فوتبالیست‌های ما قبول می‌کنند که لیگ تعطیل شود و پولی از فوتبال نگیرند. معمولاً فوتبالی‌ها از خانواده‌های ضعیف جامعه می‌آیند و باید خرج چند خانواده را بدهند. من با این موضوع مخالف هستم، چون فوتبالیست‌ها باید عاشق فوتبال باشند نه اینکه در انتظار تعطیلی آن.

پیشنهادی برای ادامه لیگ داری؟
همه تیم‌ها تمرین می‌کنند و به این نتیجه رسیده‌اند که به بازی‌ها برگردند، اما بعد از پایان این فصل، ۳، ۴ هفته زمان استراحت داریم. در واقع می‌توان زمان استراحت بین دو فصل را کمتر کرد و در همان مدت، نقل و انتقالات را انجام داد؛ سپس فصل آینده را آغاز کنند. در این شرایط، قهرمان، تیم‌های سقوط‌کننده و صعودکننده به آسیا هم مشخص شوند و هیچ حرف و حدیثی نمی‌ماند.

پرسپولیسی‌ها که معتقدند قهرمانی‌شان قطعی است!
پرسپولیس فاصله امتیازی بسیار خوبی با سایر مدعیان ایجاد کرده است. تیم‌های بالای جدول در ادامه لیگ باید با هم بازی کنند، اما پرسپولیس بازی‌های راحت‌تری دارد. به عقیده من پرسپولیسی‌ها باید با تمام توان‌شان برگردند و بازی‌ها را ادامه بدهند تا قهرمان شوند. ۹ بازی باقی‌مانده و ۲۷ امتیاز در پیش است پس نباید همه چیز را تمام‌شده بدانیم، اما اگر ۳، ۴ بازی اول با برد پرسپولیس به اتمام برسد، قهرمانی قطعی است.

و البته این قهرمانی تاریخ‌ساز می‌شود.
بله؛ من بازیکن پرسپولیس بودم و می‌دانم قهرمانی امسال در تاریخ می‌ماند، چون پرسپولیس اولین تیمی می‌شود که پوکر کرده و ۴ فصل پیاپی قهرمان ایران شده است. باید همه پرسپولیسی‌ها به قهرمانی این تیم کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار