کد خبر: ۸۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 30 May 2020
حیدرزاده از ابتلای قطعی ۳۳ گیلانی به بیماری فاسیولا خبر داد و گفت: برای ۴۹ گیلانی دیگر نیز احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد.
 

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(شنبه، ۱۰ خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به ابتلای ۳۳ گیلانی به این بیماری گفت: این افراد از آبان و آذر به فاسیولا مبتلا شده اند.

 

​سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش شیوع فاسیولا در گیلان افزود: اکنون ۴۹ تن دیگر نیز محتمل به ابتلای این بیماری هستند و اغلب مبتلایان ساکن شهر و اهل رشت هستند.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون هیچ بیماری در شهرستان‌های آستارا، رودبار، سیاهکل، صومعه‌سرا، فومن و ماسال مبتلابه فاسیولا گزارش نشده است.

 

حیدرزاده با بیان اینکه مبتلایان به بیماری فاسیولا در مراکز درمانی بستری نشده‌اند، نسبت به مصرف سبزی‌های محلی هشدار داد و تاکید کرد: گیلانیان در مصرف سبزی‌های محلی و معطر چون چوچاق و درار، نکات بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی همچنین بر پرهیز از استفاده از روان آب‌ها به‌عنوان آب شرب تاکید کرد و اظهارداشت: به‌هیچ‌وجه نباید از روان آب‌ها و یا آب‌های سطحی قبل از جوشاندن به‌عنوان اب شرب استفاده کرد.

 

حیدرزاده با بیان اینکه دامداران باید دام‌های خود را ضدانگل کنند خاطرنشان ساخت: کلیه کشاورزان و دامداران استان برای کم کردن تخم انگل فاسیولا، دام‌های کوچک و بزرگ خود را سالی ۲ بار با داروهایی که سازمان دامپزشکی توصیه می‌کند، درمان ضد انگل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار