کد خبر: ۸۵۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۵ 21 May 2020
 
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: شهروندان نسبت به نگهداری وجوهات نقد، طلاجات و مسکوکات در داخل منازلشان پرهیز کنند و این اموال را در صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.
سردار کیوان ظهیری رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خصوص تمهیدات ویژه پلیس برای تعطیلات عید سعید فطر در سطح پایتخت، گفت: با عنایت به فرار رسیدن ماه شوال و عید سعید فطر، ضمن تبریک به روزه داران گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عباداتشان، شهروندان نسبت به پرداخت وجوهات شرعی فطریه و کفاره بایستی برخی نکات را مدنظر خود داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان وجوهات را از طریق سازمان‌ها و دستگاه‌های رسمی که در این خصوص در نظر گرفته شده اند پرداخت کنند، افزود: افراد سودجو از روش‌های مختلف در فضای مجازی و همچنین با مراجعه حضوری به درب منازل مسکونی، اقدام به دریافت وجوهات فطریه و نزورات مردمی می‌کنند که در این رابطه توصیه می‌کنیم شهروندان حتماً از مبادی رسمی نسبت به پرداخت این وجوهات استفاده کنند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت گفت: برخی درگاه‌ها برای پرداخت این وجوهات در نظر گرفته شده تا از طریق پرداخت الکترونیک، شهروندان اقدام به پرداخت وجوهات کنند.

وی افزود: از طرفی افراد سودجو درصدد این هستند تا نسبت به ایجاد درگاه‌های جعلی اقدام کنند و از طرفی اطلاعات حساب و کارت‌های شهروندان را به دست آورند.

به گفته سردار ظهیری شهروندان در نظر داشته باشند برای پرداخت وجوهات و استفاده از درگاه‌ها، بایستی از رمز پویا استفاده کنند تا بتوانند از اقدامات مجرمانه‌ای که کلاهبرداران از آن استفاده می‌کنند، جلوگیری کنند.

وی افزود: باتوجه به شیوع بیماری کرونا تاکید پلیس این است که شهروندان برابر پروتکل‌های بهداشتی از انجام سفر‌های غیر ضرور اجتناب کنند.

سردار ظهیری تصریح کرد: در صورتی که شهروندان بخواهند به مسافرت بروند، باید نسبت به ایمن سازی منازل خود قبل از ترک خانه‌هایشان اقدامات لازم را انجام بدهند.

وی افزود: شهروندان نسبت به نگهداری وجوهات نقد، طلاجات و مسکوکات در داخل منازلشان پرهیز کنند و این اموال را در صندوق امانات بانک‌ها تحویل دهند.

به گفته رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، شهروندان از نرده و حفاظ آکاردئونی و دزدگیر در داخل منازلشان استفاده کنند و تا حد امکان از یک چراغ روشن در خانه‌هایشان استفاده کنند تا منازل تاریک نباشند.

وی افزود: همکاران ما نیز همانند سال‌های گذشته نسبت به انجام ماموریت‌های خود هوشیار هستند و گشت‌های محله محور پلیس در اماکن و خیابان‌ها به صورت مرتب برقرار خواهد بود.

سردار ظهیری اظهار کرد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه مشکل و مورد، موضوعات را به سامانه ۱۱۰ پلیس گزارش دهند تا با سرعت بیشتر شکایاتشان رسیدگی شود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
حفاظ و قفل ضد دیلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۱
برای اینهمه سکه، طلا، ارز و دیگر موارد ارزشمندی که در منزل نگه میدارید، قبل از هر چیزی یک قفل ضد دیلم روی در نصب کنید که سارقینی که به سادگی انواع قفلهای درو باز یا تخریب میکنن، بدون هیچ اما و اگری نتونن وقتی منزل نیستید و از اون هم مهمتر، وقتی تنها یا با خانواده در منزل هستید وارد شوند و همچنین حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن، پاسیو، نورگیر و پنجره ها نصب کنید که هیچ راهی بجز تخریبش با فرز وجود نداشته باشه و در آخر در صورتیکه بخواید دیگه خیالتون از مورد آزار و اذیت قرار گرفتن از طرف سارقین خشن که تحت عناوینی از جمله مامور پلیس، آب، برق، گاز، پیک، سرایدار، همسایه یا حتی افراد آشنا، خود شما درو براشون باز میکنید هم راحت بشه، حتما یک گاوصندوق ضد دیلم داشته باشید و سکه، طلا، ارز و دیگر موارد ارزشمندی که در منزل نگه میدارید را داخل اون قرار بدید که نه تنها نتونن در محل با دیلم بازش کنند بلکه قابل اتصال به زمین و دیوار هم باشه که نتونن از محل خارجش کنند و از همه مهمترررررررر اینکه مجهز به قفل ضد زورگیری باشه که نه تنها امکان باز کردن یا تخریب قفل را نداشته باشند بلکه حتی اگر خواستن خودتون را مجبور کنند قفل را براشون باز کنید، شما را از تهدید شدن، کتک خوردن و حتی قتل نجات بده.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار