کد خبر: ۸۵۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲ 16 May 2020
 

تابناک/حیدرزاده گفت: ۱۴ کودک مبتلا به بیماری گوارشی گاستروانتریت در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری‌ هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حیدرزاده ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا گفت: از سه‌شنبه گذشته تا دیروز ۱۴ کودک آستارایی به دلیل ابتلا به بیماری گاستروانتریت در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری‌شده‌اند.

او  افزود: این بیماری گوارشی در کودکان زودتر علائم خود را نشان می‌دهد و عملکرد آن در بزرگسالان خفیف است و مبتلایان بزرگ سال به این بیماری، سرپایی درمان می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: اگرچه بیماری گاستروانتریت، به بیماری کرونا ارتباطی ندارد، اما تمام آزمایش‌های بیماری کرونا برای افراد مبتلا به این بیماری، به ویژه در کودکان انجام شده است.

حیدرزاده ، از لزوم آهک پاشی در مناطق آلوده به فاضلاب از سوی آب و فاضلاب شهری تاکید کرد و افزود: برای کنترل طغیان بیماری در کنار افزایش کلر زنی آب آشامیدنی، ازمردم خواست سبزی و میوه را قبل از خوردن به‌خوبی شسته و پس از تماس با سرویس‌های بهداشتی، دست‌ها را ضدعفونی کنند.

 میری ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم در جریان این بازدید از آمادگی بیمارستان شهید بهشتی آستارا برای مقابله با این بیماری خبر داد و گفت: تخت، نیروی انسانی و تجهیزات دارویی برای مقابله با بیماری گاستروانتریت مهیاست و در صورت بحرانی شدن وضعیت، از شهرستان‌های هم‌جوار هم کمک خواهیم گرفت.

او افزود: بیماری گاستروانتریت، بیماری گوارشی همراه با اسهال، استفراغ، درد شکمی و گرفتگی عضلات است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار