کد خبر: ۸۴۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵ 13 May 2020

 

تابناک/نماینده ولی‌فقیه در گیلان شب‌های قدر را بهترین فرصت برای تقرب به خداوند دانست و گفت: محبان امام علی(ع) در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شوند.

 
نماینده ولی فقیه در استان گیلان : «شب‌های قدر» بهترین فرصت برای تقرب الهی؛ دوستداران امام علی(ع) سعادتمند می‌شوند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در مصلی امام خمینی(ره) رشت ضمن قدردانی از همکاری مردم در ایام شیوع ویروس کرونا و پایبندی به قوانین نظام سلامت اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا را می‌توان از امتحان‌های الهی دانست.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به ایام شهادت امام علی(ع) گفت: احیا در شب‌های قدر ارزشمند است و باید از این فرصت استفاده کنیم از طرفی عمر و زمان جزو نعمت‌هایی است که خداوند به انسان عطا کرده است تا به سعادت برسد و اگر انسان از نعمت‌ها و ظرفیت‌های خدادادی به‌نحو احسن استفاده کند در دنیا و آخرت سعادتمند می‌شود.

امام جمعه رشت معنای قدر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: قدر به‌معنای اندازه است و تمام بخش‌های نظام هستی دارای قدر و اندازه است و باید قدر ساعت و لحظات ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر را بدانیم و در این لحظات و ساعت‌ها قرآن بخوانید زیرا تلاوت هر آیه از قرآن در ماه مبارک رمضان ثواب یک ختم قرآن را دارد.

وی با بیان اینکه کسی‌که محب و دوستدار امیرالمومنین علی(ع) سعادتمند می‌شود عنوان کرد: در این شب‌ها یاد کسانی‌که در راه مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست دادند گرامی می‌داریم و به روح مطهر آنان سلام و درود می‌فرستیم و از همکاری مردم نیز در ایام بسته بودن عبادتگاه‌ها و مساجد تشکر می‌کنم.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان نعمت سلامتی را از جمله نعمت‌های بزرگ خداوند دانست و خاطرنشان کرد: انسان زمانی که سلامتی‌اش را از دست می‌دهد بیشتر متوجه ارزشمندی و بزرگی این نعمت می‌شود لذا شخص مومن باید از زمان فرصت بسازد و برای زمان و عمر خود ارزش قائل باشد و آن را بیهوده هدر ندهد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: مردم مومن و  باتقوای گیلانی در ایام شیوع ویروس کرونا به‌خوبی به اصول‌ بهداشتی و دستورالعمل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان عمل کردند البته اهالی مساجد همواره می‌دانند که باید به گونه‌ای رفتار کنند که اولیای دین به آن سفارش کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار