کد خبر: ۸۴۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 05 May 2020
 

تابناک/استاندار گیلان صبح امروز با حضور در باغ های چای روستای تجن گوکه آستانه اشرفیه ازشبکه آبیاری نوین و صفحات خورشیدی تولید برق بازدید کرد.

 

سفر استاندار به آستانه اشرفیهبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ؛ استاندار گیلان در حاشیه این بازدید گفت : افزایش بهره وری باغات چای با تقویت مکانیزاسیون و تجهیز این باغات به شبکه های آبیاری تحت فشار از مهم ترین سیاست های دولت در زمینه محصول چای است.
ارسلان زارع افزود : با توجه به اینکه بیش از 70 درصد باغات چای در اراضی شیبدار است و تامین برق برای آبیاری تحت فشار سخت و در بعضی مناطق غیر ممکن است، با ابتکاری جدید صفحات خورشیدی تولید کننده برق در باغهای  چای نصب می شود که امروز اولین صفحات نصب شده در آستانه اشرفیه به بهره برداری رسید.
استاندار گیلان گفت : 85 درصد هزینه تجهیز باغهای چای به آبیاری تحت فشار در مناطقی که امکان تامین آب وجود دارد بصورت کمک بلاعوض و 15 درصد بقیه با با تسهیلات ارزان قیمت به چایکاران پرداخت می شود.
ارسلان زارع افزود : برای نصب صفحات خورشیدی هم 80 درصد هزینه ها از صندوق تخصصی چای بصورت تسهیلات ارزان قیمت در اختیار چایکاران قرارمی گیرد.
در این بازدید رئیس سازمان چای هم گفت : تاکنون 8 هزار و 500 هکتار از 25 هزار هکتار باغ چای کشور به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده است.
حبیب جهانساز افزود : پیش بینی شده است امسال بیش از 135 هزار تن برگ سبز چای در گیلان و مازندان تولید شود که نسبت به سال گذشته 10 درصد بیشتر است.
وی تصریح کرد : این افزایش به دلیل افزایش قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای، رغبت بیشتر چایکاران به تولید، بهزراعی مزارع و احیای باغهای  چای رها شده است.
رئیس سازمان چای گفت  : پارسال بیش از 550 میلیارد ریال تسهیلات برای مکانیزاسیون و تجهیز باغ های چای به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شد.
در ادامه استاندار گیلان از یک کارخانه چای در روستای بازان آستانه اشرفیه هم بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار