کد خبر: ۸۴۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱ 02 May 2020

تابناک/دو عضو گیلانی تیم‌های ملی تکواندو و پاراتکواندو کشورمان در جدیدترین رنکینگ جهانی در ماه «می» در میان برترین‌های جهان جای گرفتند.

سقوط یک پله‌ای المپین و پاراالمپین گیلانی

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جدیدترین رنکینگ تکواندو و پاراتکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی اعلام‌شده و آرمین هادی پور و مهدی پوررهنما با یک پله سقوط نسبت به ماه آوریل به ترتیب در رده‌های ششم وزن المپیکی ۵۸ کیلوگرم و سوم وزن پاراالمپیکی منفی ۷۵ کیلوگرم (۴۴ K) ایستادند.

سقوط یک پله‌ای المپین گیلانی تکواندو

در جدیدترین رنکینگ جهانی در ماه «می» امتیازات ماه «آوریل» سال ۲۰۱۶ به‌طور کل از جدول رده‌بندی حذف و از امتیازات ماه‌های دیگر از این سال ۷۵ در صد کم شده است؛ امتیازات ۲۰۱۶، ۵۰ درصد (ماه «آوریل» ۷۵ درصد)؛ امتیازات ۲۰۱۷، ۲۵ درصد (ماه «آوریل» ۵۰ درصد) کاهش پیداکرده و از امتیازات ماه «آوریل» سال ۲۰۱۸ نیز ۲۵ درصد کسر شده است.

بنابر اعلام فدراسیون جهانی تکواندو در پایان ماه می و با اعلام رنکینگ ماه ژوئن امتیازات ماه می نیز به‌طورکلی حذف خواهد شد.

آرمین هادی پور در جدیدترین رنکینگ جهانی در ماه می با کسب ۳۱۲٫۸۴ امتیاز در رده ششم وزن المپیکی منفی ۵۸ کیلوگرم ایستاد؛ در این وزن جون جانگ و تای هون کیم هر دو از کره جنوبی به ترتیب با کسب ۴۹۷٫۶۲ و ۳۸۹٫۳۱ امتیاز، ویتو دلایکویلا از ایتالیا با کسب ۳۶۴٫۳۴ امتیاز، جیسوس تورتوسا از اسپانیا با کسب ۳۴۶٫۰۵ امتیاز و میخائیل آرتامانوف از روسیه با کسب ۳۱۵٫۲۸ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول تا پنجم ایستادند.

رتبه تک‌رقمی پاراالمپین گیلانی

مهدی‌ پوررهنما نخستین پاراتکواندوکار کشورمان است که جواز در رقابت‌های پاراالمپیک توکیو را کسب کرده است، وی در جدیدترین رتبه‌بندی پارالمپیکی اعلامی از سوی فدراسیون جهانی در ماه می با کسب ۱۹۱٫۸۴ امتیاز و یک پله سقوط نسبت به ماه آوریل در رده سوم وزن منفی ۷۵ کیلوگرم (۴۴ K) ایستاد.

خوان دیگو لوپز از مکزیک با کسب ۱۹۹٫۸ امتیاز و ماگومد زاقیر ایسالدی‌بیروف از روسیه با کسب ۱۹۳٫۴ امتیاز به ترتیب در مکان‌های اول و دوم وزن منفی ۷۵ کیلوگرم ایستادند؛ وزنی که در چهار کلاس (۴۱ K)، (K۴۲)، (۴۳ K) و (۴۴ K) برگزار می‌شود.

به گزارش فارس، ملی‌پوش گیلانی پیش‌ازاین در رقابت‌های گرندپری مسکو ۲۰۱۹ با کسب امتیازات لازم موفق شد به‌عنوان نخستین تکواندوکار ایرانی جواز حضور در المپیک توکیو را کسب کند؛ پوررهنما نیز آذرماه سال گذشته با کسب امتیازات لازم حضورش در رقابت‌های پاراالمپیک توکیو را قطعی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار