کد خبر: ۸۴۱۵۸
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳ 27 August 2015

رشت - ایرنا - همزمان با چهارمین از هفته دولت، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر و 12 شهید سرافراز کارمند فومن در مسجد امام زاده میرزا (ع) گلزار شهدای فومن برگزار شد.
[مراسم یادواره 12 شهید کارمند شهرستان فومن برگزار شد]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مسوول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه فومن روز پنجشنبه در این مراسم با گرامیداشت یاد خاطره شهدای دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهدای کارمند در مسیر پیوستن انقلاب اسلامی به انقلاب بزرگ حضرت مهدی موعود(عج) گام های استواری در راستای خدمت صادقانه و تکریم مردم برداشتند چراکه فلسفه وجودی دولت خدمت بی منت است.
حجت الاسلام و المسلمین مهدی ربیعی افزود: گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر ، پاسداشت حماسه ایثار و خدمت صادقانه به ملت شریف ایران است.
وی اضافه کرد: شهیدان رجائی و باهنر جلوه خدمت توأم با صداقت بودند از این رو زندگی این بزرگواران درسی بزرگ و تاثیرگذار برای دولتمردان است.
وی بیان کرد: این شهیدان بزرگوار، در راه عزت و اعتلای ایران اسلامی جان خود را فدا کردند.
وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) درباره این که مقام های دنیوی بعد از مدتی به پایان می رسد، اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در جمع اعضای هیات دولت به دولتمردان سفارش کردند از شهیدان رجایی و باهنر درس بگیرند، چون ریاست در آنها تاثیر نکرد بلکه آنها در ریاست تاثیر کرده بودند.
حجت الاسلام ربیعی با تاکید بر اینکه همه دستگاه های اجرایی و خادمین به نظام اسلامی باید در طراز انقلاب و براساس منویات رهبر فرزانه انقلاب حرکت کنند، ادامه داد: شهیدان گرانقدر دولت با در نظر گرفتن رضایت خداوند متعال و ملاک های مکتبی، خدمتگذار ملت به ویژه محرومین و پابرهنگان بودند که بنا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) ولی نعمت ما و صاحبان انقلاب هستند.
وی گفت: شهیدان رجایی و باهنر مردان بزرگی بودند که عمر پربرکت خود را بی وقفه و شبانه روزی صرف شکوفایی نهال نوپای انقلاب کردند و در این مدت کوتاه منشاء خیر و برکت فراوان در سطح کشور شدند.
وی بااشاره به اینکه باید همه مسوولان در خدمت بی منت به مردم ولایتمدار پیشقدم همانند شهدا و امام شهدا باشند، اظهار کرد: حضور همیشگی و با بصیرت مردم خداجو در صحنه به منظور پاسداری از انقلاب شکوهمند اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن و نیز همدلی و همزبانی با دولت ، دولتمردان را در اجرای برنامه ها یاری رسانده و نظام را در برابر شبیخون بیگانگان بیمه می کند.
در این آیین که با حضور امام جمعه، فرماندار، مسوولان و جمعی از کارکنان ادارات دولتی و دستگاه های اجرایی فومن، خانواده های معزز شاهد و ایثارگران و مردم از سوی بنیاد شهید و امورایثارگران و بسیج سپاه فومن برگزار شد؛ حاضرین بار دیگر با آرمان های شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس بویژه‎ شهیدان گلگون کارمند فومن تجدید میثاق و گلزار شهدا این شهرستان را غبارروبی، عطرافشانی و گلباران کردند.
شهرستان فومن در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان ، 405 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.
فومن دارای دو بخش مرکزی و سردار جنگل ، سه شهر فومن ، ماسوله و شهر جدید ماکلوان ، شش دهستان و 162 روستا با بیش از 94 هزار نفر جمعیت است.
دوم تا هشتم شهریورماه به یاد شهیدان رجایی و باهنر و ارج گذاری به خدمات دولت، هفته دولت نامگذاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار