تابناک / مومنی‌زاده با بیان اینکه در شرایط بحرانی قرار داشته و با فاجعه انسانی روبه رو هستیم گفت: متاسفانه برخی‌ها هنوز این شرایط را باور نکرده و همچنان در خیابان‌ها و معابر تردد می‌کنند.
کد خبر: ۸۲۹۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 07 March 2020

تابناک / مومنی‌زاده با بیان اینکه در شرایط بحرانی قرار داشته و با فاجعه انسانی روبه رو هستیم گفت: متاسفانه برخی‌ها هنوز این شرایط را باور نکرده و همچنان در خیابان‌ها و معابر تردد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «میرشمس مومنی‌زاده» امروز(شنبه،۱۷ اسفند) در نشست خبری مقابله با کرونا ویروس اظهارکرد: افزابش فرهنگ عمومی و آگاهی‌بخشی از راهکارهای مهم مقابله با کروناویروس است.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، کمبود ماسک و اقلام بهداشتی به صورت محلی در حال تولید است.

 

مومنی‌زاده اذعان کرد: ضدعفونی معابر، تعطیلی بازارهای هفتگی، جلوگیری از ورود گردشگران به رشت، ضدعفونی مساجد و بقاع متبرکه و تعطیلی مدارس، مکان‌های ورزشی و واحدهای گردشگری و ... از اهم فعالیت‌های جلوگیری از مقابله با این بیماری واگیردار است.

 

وی با بیان اینکه علی‌رغم همه توصیه‌ها و تاکیدات مکرر بر ماندن شهروندان در خانه و عدم ورود مسافران و گردشگران از سایر استان‌ها افزود: متاسفانه همچنان عده ای به این امر توجه نکرده و این بی‌توجهی‌ها قطعا مشکلات شهروندان ناشی از بیماری کرونا را در شهرستان تشدید خواهد کرد.

 

مومنی‌زاده با تاکید مجدد بر اهمیت این موضوع، اظهار داشت: در همین راستا و به جهت حفظ سلامت شهروندان و خود مسافران، ناگزیر مسئولین انتظامی از ورود مسافران به شهرستان رشت در مبادی ورودی جلوگیری خواهند کرد.

 

وی با تاکید براینکه همه ارگان‌های ذی‌ربط پای کار بوده و درحال فعالیت هستند افزود: سپاه قدس گیلان و نیروی انتظامی شبانه روز در حال فعالیت هستند.

 

فرماندار رشت در ادامه به فعالیت‌های کادر درمان اشاره و تاکیدکرد: از عموم مردم خواهشمندیم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند، در شرایط حاد قرار داریم و همه باید این شرایط را درک کنند ولی متاسفانه برخی‌ها هنوز این شرایط را باور نکرده و همچنان در خیابان‌ها و معابر تردد می‌کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: تمامی بازارهای هفتگی رشت تعطیل شده و فعالیت قلیانسراها ممنوع بوده و با متخلفین برخورد جدی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار