تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده پرداخت.
کد خبر: ۸۲۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹ 17 February 2020

تابناک / کارشناس سازمان هواشناسی به بیان توضیحاتی درباره وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده پرداخت.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، درباره وضعیت جوی کشور طی روز‌های آینده گفت: امروز دوشنبه سامانه بارشی که به کشور وارد شده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، شمال استان‌های فارس و بوشهر، استانی‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی سبب بارش باران و برف می‌شود.

گودرزی در ادامه بیان کرد: اواخر وقت امروز برای شمال شرق برف باران و وزش باد را داریم و در مناطق جنوبی کشور رعد و برق را خواهیم داشت. خوزستان و ایلام نیز طی امروز با وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک مواجه هستیم. سه شنبه در شمال شرق بارش پراکنده باران را داریم و بعد از آن این سامانه از کشور خارج می‌شود و موج بعدی چهارشنبه وارد کشور خواهد شد که باعث می‌شود مناطقی از شمال غرب، غرب، جنوب غرب استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس و ارتفاعات البرز بارش برف و باران را داشته باشند.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه بیان کرد: پنج شنبه نیمه غربی کشور و مناطقی از شمال شرق و بخش‌های از شرق بارش پراکنده باران و برف را دارند. اواخر وقت جمعه این سامانه از کشور خارج می‌شود. برای چهارشنبه بارش برف سنگین برای آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و چهارمحال و بختیاری را داریم.

گودرزی در ادامه گفت: در ایلام، چهارمحال و بختیاری، لرستان، نیمه شمالی خوزستان، نوار غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، کرستان، مرکزی و ارتفاعات البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف را داریم که منجر به لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف و کاهش دید و اختلال در تردد می‌شود.

وی در ادامه درباره وضعیت جوی تهران گفت: تهران امروز تا ظهر با بارش پراکنده باران و برف مواجه است. از بعد از ظهر برای تهران کاهش ابر را داریم و در گرمترین ساعات هوای تهران به ۹ درجه می‌رسد. فردا هوای تهران صاف است و پدیده خاصی ندارد و چهارشنبه و پنج شنبه تهران با بارش برف و باران رو به رو می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار