تهران- قهرمان وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان جهان گفت: با توجه به رقیبان قدرتمند در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم تمام تلاشم این است که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال نقره این وزن را از آن خود کنم.
کد خبر: ۸۲۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 17 February 2020
 
وزنه‌بردار فوق سنگین ایران: مدال نقره المپیک را هدف قرار دادم

تهران- قهرمان وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان جهان گفت: با توجه به رقیبان قدرتمند در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم تمام تلاشم این است که در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، مدال نقره این وزن را از آن خود کنم.

علی داودی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افتخارم این است که در دسته سنگین وزن جانشین بزرگانی مانند «حسین رضازاده»، «بهداد سلیمی»  و «سعید علی‌حسینی» هستم. انتظار مردم این است که مانند این بزرگان در آوردگاه‌های جهانی و المپیک عنوان قهرمانی و مدال طلا را کسب کنم. لازمه رسیدن به چنین کاری تلاش و کوشش زیاد است و برای موفقیت در این دسته باید تلاش زیاد داشته باشم تا بتوانم روند موفقیت‌های وزنه‌برداران سنگین وزن ایران را تداوم ببخشم. کسب مدال سکوی قهرمانی جهان، المپیک و بازی‌های آسیایی از مهمترین اهدافم در آوردگاه‌های بزرگ است.

قهرمان جوانان جهان ادامه داد: به سکوی نخست المپیک توکیو فکر نمی‌کنم زیرا در این دسته «لاشا تالاخادزه» نابغه گرجستانی فعلا در شرایط آماده و اختلاف رکوردهایم با او زیاد است. تمام تلاشم این است که تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس بتوانم خود را به عنوان رقیبی برای تالاخادزه معرفی کنم. البته هنوز از حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو مطمئن نیستم زیرا باید تمام گزینشی‌ها را شرکت کنم. مسابقات قهرمانی سال 2020 آسیا در قزاقستان آخرین فرصت من است و الان نیز شانس خوبی برای توکیو دارم. البته وزنه‌برداری ایران تنها ۲ سهمیه در توکیو دارند و باید بین سه وزنه ۹۶، ۱۰۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم ۲ نفر اعزام شوند.

او در زمینه احتمال موفقیتش در توکیو گفت: اگر هر در سه وزن بتوانیم سهمیه کسب کنیم فدراسیون تشخیص خواهد داد که چه کسی به ژاپن اعزام شود. اگر در کاروان ایران حضور داشته باشم بدون شک تمام تلاشم بر این است که بتوانم مدال نقره این رویداد بزرگ ورزشی را از آن خود کنم.  

قهرمان جوانان جهان در پایان گفت: هم اکنون اردوهای آماده‌سازی تیم ملی وزنه‌برداری مردان زیر نظر «محمدحسین برخواه» برگزار می‌شود و این اردوها به صورت متناوب تا مسابقات قهرمانی آسیا در قزاقستان ادامه دارد. این مسابقات اواخر فروردین سال ۱۳۹۹ برگزار می‌شود. البته در فاصله این رقابت‌ها، پیکارهای غرب آسیا که گزینشی المپیک است در کشور امارات متحده عربی برگزار می شود و که به آن مسابقات نمی‌روم.

وی در پیکارهای بین‌المللی جام فجر که بهمن ماه امسال در شهر رشت برگزار شد موفق شد در حرکت یک ضرب 201 کیلوگرم و در دو ضرب 240 کیلوگرم را بالای سر برد که با این رکوردها به طور حتم در بازی‌های المپیک میتواند به مدال برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار