اظهارات قامل تامل امام جمعه رشت؛
آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از حضور هوشمندانه و آگاهانه تمام ملت ایران، مردم مومن و ولایتمدار گیلان به ویژه مردم انقلابی رشت قدردانی می کنم.
کد خبر: ۸۲۲۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 14 February 2020
 
 
گشت هوایی در بحران برف توهین به مردم گیلان است/ نماینده ای که ریخت و پاش می کند ارزش رفتن به مجلس را ندارد / بنده از همه مردم گیلان از دورترین روستاها و شهرها عذرخواهی می کنم
 
تابناک / نماینده ولی فقیه در گیلان به بازدید هوایی برخی مسئولان برای بررسی وضعیت آسیب های ناشی از برف اشاره کرد و گفت: گشت هوایی در بحران برف توهین به مردم گیلان است.
 

آیت الله رسول فلاحتی امروز در خطبه های نمازجمعه رشت با توصیه همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از حضور هوشمندانه و آگاهانه تمام ملت ایران، مردم مومن و ولایتمدار گیلان به ویژه مردم انقلابی رشت قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن سه استان تهران، کرمان و گیلان در صدر اخبار رسانه ها بودند و سایت مقام معظم رهبری آن را به طور ویژه رصد، ثبت و ضبط کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه حضور مردم گیلان به ویژه رشت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن در سرما و برف همراه با بوران در صدر اخبار رسانه های حتی بین المللی قرار گرفت و مایه اعجاب و شگفتی جهانیان شد، تصریح کرد: مردم ما امیدی برای آیندگان هستند.

آیت الله فلاحتی به سالروز صدور فتوای اعدام سلمان رشدی در راستای نوشتن کتاب آیات شیطانی و توهین به پیامبر(ص) توسط امام(ره) در ۲۵ بهمن سال ۱۳۶۷ اشاره کرد و گفت: هنوز جوانان مجاهد دنیای اسلام به دنبال اجرای این حکم هستند.

وی با اشاره به سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و امام(ره) در ۲۶ بهمن ماه جاری، بیان کرد: سالروز ولادت فاطمه(س) به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است.

نماینده ولی فقیه در گیلان، فاطمه(س) را دریای بیکرانه دانست و خاطرنشان کرد: فاطمه(س) قله ای است که افکار و اندیشه انسان های غیر معصوم به آن نمی رسد ضمن اینکه فاطمه(س) الگویی است که هر انسانی به او اقتدا کند، سعادتمند می شود.

آیت الله فلاحتی به جفای بزرگ امروز بشریت به زن اشاره کرد و یادآور شد: جاهلیت مدرن از زن به عنوان ابزار استفاده می کند بعضی از شخصیت های سیاسی در داخل نیز باورشان آمده اگر بخواهیم حقوق زن را بدهیم باید او را مردواره کنیم و این، ظلم به زن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بحران به وجود آمده از ۲۲ بهمن تا به امروز جای تاسف دارد، اظهار کرد: بنده از همه مردم گیلان از دورترین روستاها و شهرها پوزش می طلبم و عذرخواهی می کنم.

امام جمعه رشت به کم کاری تمام مسئولان در برابر مردم خوب گیلان اشاره کرد و افزود: به مسئولان اعلام کردم از مردم به طور علنی عذرخواهی کنند زیرا شما مردم، کریم هستید و کسی که از شما عذرخواهی کند، می پذیرید.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مسئولان گیلان در بارش برف اخیر کم کاری کردند، تصریح کرد: مسئولان با اقدام به موقع می توانستند آسیب ها را ۷۰ تا ۸۰ درصد کاهش دهند.

وی به یاری رسانی مردم در حوادث مختلف نسبت به نظام و رهبری اشاره کرد و گفت: در مدت ۴۰ سال گذشته تمام مسئولان گیلان از خود ضعف و سستی نشان دادند و عده ای در ضعف و زدوبند سیاسی و مالی بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بی توجهی به زیرساخت های استان در ۴۰ سال گذشته، بیان کرد: گیلان با جمعیت ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار نفری، رتبه آخر بیمارستانی را در کشور دارد و کسی به فکر این استان نیست.

آیت الله فلاحتی به آسیب های زیست محیطی رودخانه های زرجوب و گوهررود اشاره کرد و یادآور شد: اگر بشود آسیب های دو رودخانه رشت را بگویم، آبروها می رود.

وی با بیان اینکه عده ای در مرکز طرحی برای احیای تالاب انزلی را مطرح کردند، اظهار کرد: بنده بارها اعلام کردم بعضی از کلاش ها برای تالاب انزلی تصمیم می گیرند اما وضعیت آن از سرچشمه خراب است.

امام جمعه رشت، خواستار توضیح مسئولان درباره پسماند سراوان در ۴۰ سال گذشته شد و بیان کرد: مسئولان باید در مدیریت ها اتاق اندیشه ورز داشته باشند و و اولویت های هر منطقه را مشخص کنند.

آیت الله فلاحتی با این پرسش که چرا هنگام وزش باد، بارندگی و برف در استان های دیگر قطعی برق ندارند و بحران زده نمی شوند، خاطرنشان کرد: برای گیلان زشت است که از استان های دیگر بیایند و برق ما را وصل کنند.

وی با بیان اینکه مشکل گیلان هنگام برف در جاده حیران، رودسر و لنگرود نیست، تصریح کرد: هنگام بارش برف همواره در مسیر سراوان _ امامزاده هاشم _ رودبار مشکل داریم.

نماینده ولی فقیه در گیلان به بازدید هوایی برخی مسئولان برای بررسی وضعیت آسیب های ناشی از برف اشاره کرد و افزود: گشت هوایی در بحران برف توهین به مردم گیلان است.

آیت الله فلاحتی با تاکید براینکه ستاد مدیریت بحران باید اقدام های انجام شده در گیلان را مشخص کند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه حضور در ستاد مدیریت بحران از وظایف بنده نیست اما از این جهت که در این ستاد حضور پیدا نکردم، معذرت می خواهم.

وی به قطع برخی از روستاها پس از گذشت ۴ روز از بارش برف اشاره کرد و گفت: امروزه زندگی مردم وابسته به برق است و اقدام های لازم باید سریع تر انجام شود.

امام جمعه رشت با اشاره به گلایه مردم نسبت به خدمات رسانی دستگاه ها، افزود: با توجه به اینکه تجربه برف سال های ۸۳، ۸۶، ۹۴ و … را داشتیم، تمام مسئولان باید پاسخگوی جامعه باشند و به مردم بگویند از شما معذرت می خواهیم.

آیت الله فلاحتی، خواستار تمهیدات لازم هنگام حوادث غیر مترقبه توسط مردم شد و بیان کرد: حوادث خبر نمی کند و مسئولان باید برای مقابله با بحران ها از آمادگی لازم برخوردار باشند.

وی به آغاز تبلیغات انتخاباتی نامزدهای مجلس یازدهم اشاره کرد و یادآور شد: نماینده ای که ریخت و پاش می کند ارزش رفتن به مجلس را ندارد ضمن اینکه نماینده ای که غذا و وعده های دروغ می دهد به درد مجلس نمی خورد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه خرید فروش آرا جرم است، تصریح کرد: مصوبه دیرهنگامی بود زیرا اکنون خرید و فروش آرا را به روش های دیگری انجام می دهند.

آیت الله فلاحتی اضافه کرد: شهری که ۱۲ دستگاه آن مدیر ندارد یکی از عوامل آن نماینده است و مردم نباید به اینگونه نمایندگان رای دهند بنابراین مردم در انتخابات به نامزدهایی رای دهند که دنبال عزل و نصب مدیران نباشند.

وی با تاکید براینکه از دستگاه قضا می خواهیم پیگیر تخلف های انتخاباتی باشد، بیان کرد: اگر در این دوره کاندیدایی تخطی انتخاباتی داشته باشد بداند که اگر در این دوره به مجلس برود یا نرود در ۴ سال آینده رد صلاحیت خواهد شد.

امام جمعه رشت با توصیه به نامزدهای انتخاباتی، بیان کرد: آزادانه جلسه ها را تشکیل دهید، عاقلانه برنامه را به مردم بگویید و از روش های غربی پیروی نکنید.

آیت الله فلاحتی همچنین به راهکارهای تربیت انسان از دیدگاه اسلام اشاره کرد و گفت: یکی از راهکارهای تربیت انسان، تغافل و چشم پوشی است.

وی ادامه داد: ظرفیت انسان در نظام تربیتی باید بسیار بالا باشد بنابراین کسی که تحمل بالا ندارد نمی تواند در میدان کار کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: انسان در عین حال که باید ریزبین باشد اما درشت برخورد نکند البته اگر فردی قصد ویرانگری داشته باشد دیگر تغافل و چشم پوشی معنا ندارد.

 

 

مدیران گیلان بپذیرند که انتقاد مردم، به‌حق است/ مسئولان نسبت به کندی روند خدمات‌رسانی از مردم عذرخواهی کنند/ مردم به‌دنبال نتیجه عملی جلسه‌های مدیریت بحران گیلان هستند

 
 
مدیران گیلان بپذیرند که انتقاد مردم، به‌حق است/ مسئولان نسبت به کندی روند خدمات‌رسانی از مردم عذرخواهی کنند/ مردم به‌دنبال نتیجه عملی جلسه‌های مدیریت بحران گیلان هستند
 
تابناک / نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به نیازها و مشکلات مردم شد و گفت: حضور مسئولان در عرصه میدانی و کنار مردم، موجب آرامش جامعه می‌شود.
 

آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در جلسه اضطراری بررسی آسیب‌های ناشی از برف در استان که در دفتر ایشان برگزار شد با تاکید بر تسریع در برطرف کردن آسیب‌های موجود توسط دستگاه‌های متولی اظهار کرد: از تلاش تمام مسئولان در برطرف کردن مشکلات مردم قدردانی می‌کنم.
وی بر وجود اتاق اندیشه‌ورز برای مدیریت حوادث غیر مترقبه در دستگاه‌های خدمات‌رسان تاکید کرد و افزود: تنها اعتبارات رافع تمام مشکلات نیست بلکه این مدیریت و نظارت است که می‌تواند بسیار موثر واقع شود.
امام جمعه رشت با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های مختلف اجرایی قبل از بارش برف باید تمهیدات لازم را می‌اندیشیدند، تصریح کرد: بخش اعظم زندگی آپارتمان‌نشینی وابسته به برق بوده و قطع برق مشکلات عدیده‌ای را برای مردم ایجاد کرده است.
آیت‌الله فلاحتی بر همراهی تمام مسئولان و دستگاه‌های خدمات‌رسان در برطرف کردن مشکلات مردم تاکید کرد و گفت: قبول دارم نبود امکانات و بودجه کافی در ارائه خدمات مناسب تاثیرگذار است اما اکنون زمان حضور میدانی مدیران در عرصه است.
وی با اشاره به وضعیت مسیر رودبار تا رستم آباد، بیان کرد: مدیران باید از قبل گلوگاه‌های آسیب‌پذیر استان را شناسایی کنند و تمهیدات لازم اندیشیده شود.
نماینده ولی فقیه در گیلان، نبود هماهنگی بین مسئولان شهری را سبب معضل ناشی از بارش برف دانست و خاطرنشان کرد: کاغذبازی‌های اداری مردم را به تنگ آورده است.
آیت‌الله فلاحتی بر حضور میدانی مدیران برای رفع مشکلات مردم تاکید کرد و یادآور شد: اعزام سریع اکیپ اداره‌های خدمات‌رسان به ویژه برق برای اتصال برق خانه‌های مردم در مناطق مختلف گیلان حائز اهمیت است.
وی، خواستار عذرخواهی مدیران گیلان به دلیل کندی روند خدمات‌رسانی در بارش برف اخیر از مردم شد و اظهار کرد: اگر مسئولان مربوطه عذرخواهی کنند، مردم می‌پذیرند.
امام جمعه رشت به بازتاب حضور مردم گیلان به‌ویژه شهر رشت در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن زیر بارش برف شدید در عرصه کشوری و جهانی اشاره کرد و افزود: حضور ملت در عرصه برای ما عزت‌آفرین شده و باید قدردان مردم باشیم.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به نبود برق در بخش‌های مختلف شهر رشت، بیان کرد: مدیران برای برطرف کردن مشکلات مردم باید حضور میدانی داشته باشند.
وی ادامه داد: خانه‌ای که مدت ۲۰ ساعت برق ندارد شرایط برای اهالی آن بسیار سخت است و مدیران گیلان باید بپذیرند انتقاد مردم به‌حق است.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم به‌دنبال نتیجه عملی جلسه‌های مدیریت بحران استان هستند، تصریح کرد: استفاده از تجهیزات شرکت‌های خصوصی نیازمند برنامه‌ریزی از قبل است و تمام امکانات باید پای کار آورده شود.
آیت‌الله فلاحتی قطع برق، وضعیت جاده‌های برون شهری و معابر داخل شهری را ۳ معضل ناشی از آسیب بارش برف در گیلان برشمرد و گفت: در راه ماندگی ۲۲ ساعته از سراوان تا رشت خجالت‌آور است و این امر عمق آسیب ناشی از برف را نشان می‌دهد.
وی، خواستار پاسخگویی مسئولان نسبت به نیازها و مشکلات مردم شد و اظهار کرد: حضور مسئولان در عرصه میدانی و کنار مردم، موجب آرامش جامعه می‌شود.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار