کد خبر: ۸۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶ 24 August 2015

رشت - ایرنا - اولین همایش مشترک ائمه جماعات ، هیأت امنای مساجد و فرماندهان حوزه ها و پایگاه های مقاومت بسیج در حسینیه سپاه شهرستان صومعه سرا برگزار شد .
[همایش ائمه جماعات، هیأت امنای مساجد و پایگاه های مقاومت بسیج در صومعه سرا]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جانشین سپاه شهرستان صومعه سرا عصر یکشنبه در این همایش با گرامیداشت روز مساجد و با اشاره به اهمیت و جایگاه آن در جهان اسلام گفت : در مساجد ارزش های اسلامی و فرهنگ ساز تقویت می شود از این رو مساجد را باید دانشگاه علمی و کانون عبادت دید .
سرگرد پاسدار سید جلیل قاسمی با اشاره به اهمیت پایگاههای بسیج در مساجد و حضور جوانان و نوجوانان در این دو سنگر اظهار داشت : برگزاری این همایش به هماهنگی هرچه بیشتر این قشر و اهمیت حضور افراد کمک خواهد کرد .
وی افزود : هماهنگی و تعامل اثر بخش پایگاه های بسیج با دست اندرکاران و متولیان مساجد و استفاده از ظرفیت های مختلف برای هم افزایی بیشتر این مجموعه مقدس باعث توسعه دامنه تاثیرگذاری مسجد و بسیج در جامعه شده است.
قاسمی با اشاره به اینکه فقدان روحانی در برخی از مساجد شهرستان صومعه سرا احساس می شود ، ادامه داد : برخورداری از امام جماعتی بصیر و هوشیار به مسائل و حوادث روز از ویژگی های ارزشمند و ضروری مساجد انقلاب اسلامی است .
جانشین سپاه شهرستان صومعه سرا جذب جوانان را در مساجد مایه برکت دانست و اظهار داشت : پایگاههای بسیج ، هیات امنا باید از این فرصت استفاده کنند زیرا دشمنان اسلام در شبکه های مجازی و ماهواره ای تلاش می کنند تا با ایجاد شبهات سبب گمراهی جوانان شوند .
در این همایش به سوالات مدعوین در خصوص راهکار های جذب جوانان در مساجد و مشکلات مساجد و نقش هیات امنا مورد بررسی قرار گرفت و ارائه راهکار های مناسب توسط رییس اداره تبلیغات ، اوقاف ، و نماینده ولی فقیه در سپاه صومعه سرا ارائه شد .
شهرستان صومعه سرا در 25 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار