کد خبر: ۸۱۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶ 23 August 2015

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم رودبار از احداث مجتمع بزرگ پتروشیمی رودبار تا پایان سال ۹۵ خبر داد.

عطاء الله حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با اشاره به دریافت مجوز جاده جدید توتکابن به دیلمان اظهار داشت: به‌زودی با تفاهم‌نامه‌ای که منعقد می‌شود شاهد این خواهیم بود که کمربندی شرق گیلان شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه با تحقق این امر تا 50 درصد از ترافیک رشت کاهش می‌یابد، افزود: تا پایان امسال تمامی مناطق شهرستان رودبار از پوشش دیجیتال صداوسیما بهره‌مند می‌شوند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای‌اسلامی با تاکید بر اینکه تا پایان سال 95 شاهد این خواهیم بودکه تمامی زیر ساخت‌های شهری و روستایی در شهرستان رودبار اجرایی شود گفت: احداث مجتمع بزرگ پتروشیمی لوشان که 70 هکتار زمین به آن اختصاص یافته است با میزان سرمایه‌گذاری طرح، 4 هزار میلیارد تومان است و برای هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

حکیمی با بیان اینکه پروژه دوم رودبار در بخش توسعه اقتصادی و صنعتی، ذوب‌آهن رودبار است خاطرنشان کرد:کارهای اداری و دریافت مجوزهای لازم در حال انجام است و این پروژه برای 750 نفر به‌طور مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه دو پروژه مذکور مجموعا یک نیروگاه اختصاصی نیاز دارند تصریح کرد: نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی در کنار این پروژه احداث می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ذوب آهن و پتروشیمی صنایع مادر هستند و زمانیکه شکل بگیرند صنایع متعدد پایین دستی هم در کنار آن‌ها ایجاد می‌شود.

حکیمی، با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در کشور و استان اظهار داشت: در دو سال گذشته سیاست‌گذاری‌های دولت به‌گونه‌ای بوده است که عملا در بخش‌های تولیدی حرکت جدی رخ نداده است و سرمایه‌گذاران منتظرند نتیجه مذاکرات چه می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت زیتون رودبار گفت: این محصول  در کشور و خاورمیانه منحصر به فرد است و به دلیل شرایط ایده‌‌آل مدیترانه‌ای که در روبار حاکم است لذیذترین زیتون کشور در رودبار تولید می‌شود.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیه زیتون‌های تولیدی کشور مانند زنجان، قزوین،گلستان، بندرعباس و شیراز از رودبار به سایر نقاط کشور می‌رسدخاطرنشان کرد: اگر بخواهیم شرایطی فراهم کنیم که شاهد رشد تولید زیتون در رودبار و کشور باشیم باید سیاست‌گذاری‌های مناسب اتخاذ شود.

حکیمی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی به دلیل سیاست‌های بی‌ثبات که در حوزه‌های اقتصادی شرایط به نفع دلالان و واسطه گران است گفت: به‌دلیل اینکه در بخش تولید، سود‌آوری نیست و دولت از اهرم‌های تعرفه و آیتم‌های نظارتی درست استفاده نمی‌کند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این شرایط نقدینگی بخش خصوصی به‌سمت واسطه‌گری پیش می‌رود تصریح کرد: دولت باید هر چه سریع‌تر با اتخاذ استراتژی جامع، اقتصاد کشور را بر مبنای اقتصاد اسلامی هدایت کند و شرایط را به‌گونه ای فراهم کند که  تولید سودآوری داشته باشد و عرصه برای دلالان و واسطه‌گری تنگ‌تر شود.

حکیمی تاکید کرد: با سودآوری بخش تولید 830 میلیارد تومان سرمایه بخش خصوصی به سمت تولید سرازیر شود و مجلس و قوه قضائیه هم حتما باید کمک کنند تا امنیت جامع اقتصادی در کشور فراهم شود تا شاهد رشد و توسعه اقتصادی در بخش تولید کشور باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار