کد خبر: ۸۰۱۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۵ 21 August 2015

رشت - ایرنا - مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: هیچ فردی با هویت تایید شده خبرنگاری در کشور فاقد بیمه نیست.





حسن محرابی روز پنجشنبه درحاشیه اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور به میزبانی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: همه خبرنگارانی که هویت آنان از طریق سایت سمان بر اساس ارائه آثار و معرفی نامه تایید شده، بیمه می شوند.

وی اظهار کرد: کمیته صدور کارت خبرنگاری که متشکل از استادان دانشگاه، نمایندگان رسانه ها و تنها یک نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ بر اساس استانداردها برای خبرنگارانی که بیش از 30 امتیاز دریافت می کنند؛ کارت خبرنگاری حرفه ای و بقیه خبرنگارانی که کمتر از این امتیاز را اخذ کنند، کارت غیرحرفه ای صادر می کند.
مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: بیمه تکمیلی خبرنگاران حرفه ای بصورت رایگان انجام می شود و مابقی خبرنگاران در بخش بیمه تکمیلی، می بایست بخشی از هزینه را خود پرداخت کنند.
حسین نوش آبادی معاون وزیر و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز روز گذشته (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران استان همدان گفته بود با تدابیر اندیشیده شده در دولت یازدهم، هیچ خبرنگاری در کشور از بیمه محروم نخواهد بود.
محرابی مدیرکل مطبوعات و رسانه های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت وگو با خبرنگار ایرنا، بر ضرورت دریافت مجوز رسانه های مجازی کشور تاکید کرد.
وی اظهار داشت: متاسفانه مطالب انتشار یافته در زمینه های متعدد فکری، فرهنگی، دینی و ... از سوی رسانه های مجازی، گاه فاقد حس مسوولیت پذیری است و این موضوع موجب بروز مشکلات متعدد و آسیب خواهد شد.
وی ادامه داد: دریافت مجوز از سوی رسانه های مجازی، به ضابطه مند و قانونمند شدن فعالیت های فکری، فرهنگی، دینی و ... در فضای رسانه های مجازی کشور کمک می کند.
مراسم اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور به میزبانی استان گیلان، روز پنجشنبه با معرفی برآورندگان 17 اثر برتر رضوی در مطبوعات و خبرگزاری ها در رشت برگزار شد.
پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این جشنواره نیز توسط فیروز فاضلی دبیر جشنواره فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرائت شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار