بسته ویژه کشوری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۸۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۶ 21 August 2015
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.

توضیح ناجا درباره جمع‌ آوری دیش‌های ماهواره

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ از جمع‌آوری دیش‌های ماهواره بر اساس حکمی که از گذشته از سوی مرجع قضایی صادر شده بود، خبر داد.
خبرگزاری آنا: سردار حسین ساجدی نیا فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا مجددا از روز‌های گذشته طرح جمع‌آوری دیش‌های ماهوراره در دستور کار پلیس پایتخت قرار گرفته است؟» اظهار کرد: طرح جمع‌آوری دیش‌های ماهواره از گذشته در دستور کار پلیس بوده است و این موضوع اقدام جدیدی از سوی پلیس نیست.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: مرجع قضایی پیشتر در خصوص جمع‌آوری دیش‌های ماهواره حکم صادر کرده بود و جمع‌آوری همچنان ادامه دارد.

در روزهای گذشته برخی رسانه ها، از آغاز دوباره فعالیت گشت جمع‌آوری ماهواره در پایتخت خبر داده بودند. برابر اخبار منتشره، فعالیت این گشت امسال از محله دامپزشکی تهران آغاز شده است.

ادعای آسوشیتدپرس درباره مفاد توافق وین


انتشار مفاد ادعایی آسوشیتدپرس از توافق محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی، با ابراز نگرانی از سوی مقامات جمهوریخواه کنگره آمریکا همراه بود.
خبرگزاری مهر: اقدام خبرگزاری آسوشیتدپرس در افشای بخش هایی از توافق محرمانه بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی با واکنش هایی در آمریکا مواجه شده است. این اقدام در پی پافشاری نمایندگان کنگره آمریکا برای در اختیار داشتن متن این توافق محرمانه انجام می گیرد.

این خبرگزاری غربی به نقل از منابع خود مدعی شده که طبق توافق انجام گرفته بین ایران و آژانس، به این کشور اجازه داده شده بازرسی از مراکزی که گمان فعالیت هسته ای نظامی در آنها می رود، توسط نیروهای ایرانی انجام گیرد. طبق سندی که به دست خبرنگار آسوشیتدپرس رسیده بازرسان آژانس نه تنها اجازه ورود به مراکزی مانند پارچین را نخواهند داشت بلکه نمی توانند تصاویر مربوط به این مراکز را نیز درخواست کنند.

هر چند ادعاهای مطرح شده از سوی آسوشیتدپرس محل سوال داشته و هنوز صحت آن به اثبات نرسیده است، اما همین گزارش موجب شده مخالفان توافق هسته ای در واشنگتن بر شدت انتقادهای خود از دولت اوباما بیافزایند.  «جان بوئنر» رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از جمله این افراد بود که ضمن انتقاد شدید از رویکرد اوباما در قبال ایران، دولت وی را متهم کرد از متن نهایی توافق ایران با آژانس اطلاع روشنی نداشته و ادعاهایش قابل اعتماد نیست.

در همین حال «اد رویس» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان مدعی شد بازرسی های آژانس از ایران یک ماموریت بین المللی است و باید توسط بازرسان بین المللی نیز انجام گیرد. «جان کورنین» سناتور ایالت تگزاس و از مقامات ارشد حزب جمهوریخواه با تکرار ادعاهای همقطاران خود گفت: اعتماد به ایران برای این که از تاسیسات هسته ای خود بازرسی به عمل آورد، ساده لوحانه و اقدامی بی پروا است. به ادعای وی با این کار نگرانی ها در مورد فعالیت های هسته ای ایران همچنان پا بر جا خواهد بود.

از سوی دیگر «کوین مک کارتی» رهبر اکثریت جمهوریخواه مجلس نمایندگان گفت در مورد توافق ایران و آژانس به شدت نگران است. وی با انتشار بیانیه ای از این که پس از هفته ها پیگیری از سوی کنگره، اکنون باید نمایندگان از طریق یک خبرگزاری در جریان توافق مذکور قرار گیرند، ابراز تاسف کرد.

وی با اشاره به سخنان اوباما که گفته است این توافق نه براساس اعتماد بلکه براساس راستی آزمایی است مدعی شد این توافق جانبی نشان می دهد که موضوع راستی آزمایی مساله ای ساختگی است.

این در حالی است که روز چهارشنبه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت دولت اوباما در مورد برنامه های فنی آژانس برای نظارت بر انحراف احتمالی فعالیت هسته ای ایران اطمینان خاطر دارد. ادعای آسوشیتدپرس در مورد دسترسی به متن این توافق در حالی مطرح می شود که «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در جلسه ای که با سناتورهای جمهوریخواه داشت تاکید کرد خود را موظف می داند توافق با ایران را محرمانه نگاه دارد.

چرا فامیل برادر بزرگ امام، هندی بود؟


پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش - میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.
 مرتضی اشراقی عکسی از برادر بزرگتر امام خمینی (ره) در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و زیر این عکس توضیح داد که چرا فامیل امام، مصطفوی بود و فامیل برادرش، هندی.
 
به گزارش خبرآنلاین، اشراقی زیر این عکس نوشت:
 
سید نورالدین - که در خانه به نورالله مشهور بود - در سحرگاه اول اسفند 1276 خورشیدی در همان خانه ای که 5 سال بعد امام خمینی به دنیا آمد چشم به جهان گشود.
 
هر چند ابتدا به تحصیل حوزوی پرداخت ولی بعد علاقه‌ای نشان نداد و به کشاورزی مشغول شد. در عین حال به کسب معلومات قضایی نیز می‌پرداخت.
 
پس از کودتای سوم اسفند 1299 و تاسیس تشکیلات جدید اداری به خصوص ادارات قضایی به خاطر معلومات و سر شناسی ،آقا نورالدین به ریاست دادگستری خمین برگزیده شد. البته در رسیدگی به امور قضایی خمین تنها نبود بلکه پسر عمه اش - میرزا علی محمد امام جمعه - نیز به عنوان فقیه دادگستری مددیار او بود.
 
بعدها به دلیل ارتباط نزدیک با بختیاری ها مغضوب رضا خان سردار سپه شد و مورد پیگرد قرار گرفت به گونه ای که در سال 1303 از سوی نظمیه بازداشت شد. در پی آن سید نورالدین ناچار از ترک اداره دادگستری شد و به عنوان وکیل دادگستری مشغول کار شد و تا آخر نیز در این شغل باقی ماند.
 
آقا نورالله به رسم آن زمان از هنگام شروع به تحصیل از 5 سالگی و پس از شهادت پدر گرامیشان ، عبا و عمامه استفاده می کرد و در دوره کار دادگستری خمین و وکالت نیز با همین لباس فعالیت داشت اما در سال 1313 از زمانی که قانون پوشیدن لباس های متحد الشکل برای مردان تصویب و اجباری شد و برای لباس روحانیت هم مجوز و حکم اجتهاد می خواستند چون مجوز معمم بودن نداشت ناگزیر از کنار گذاشتن عبا و عمامه شد و تا آخر عمر نیز لباس رسمی - کت وشلوار - بر تن داشت.
 
ایشان در نهایت در 79 سالگی در تیرماه 1355 درگذشت و در قم (آرامستان باغ بهشت - رو به روی گلزار شهدای قم) به خاک سپرده شد.
 
علت تفاوت نام خانوادگی برادران (مصطفوی، پسندیده و هندی) این بود که به موجب قانون اولیه ثبت احوال در هر شهر نباید نام خانوادگی اشخاص تکراری می‌شد. لذا آقا روح‌الله نام خانوادگی مصطفوی (برگرفته از نام پدر) و سید مرتضی و سید نورالدین به رغم منع قانونی هر دو نام‌های خانوادگی پسندیده و هندی را برمی‌گزینند.
 
ساواک بعدها درصدد برآمد از نام خانوادگی «هندی» علیه امام سوء استفاده کند اما به نتیجه مورد نظر دست نیافتند.

افشاگری جنجال برانگیز علیه محمدرضا گلزار

پس از آن‌که محمدرضا گلزار علت جدایی خودش از گروه سازنده‌ی سریال «عشق تعطیل است» را ضعف متن این سریال دانست، بیژن بیرنگ از پشت‌صحنه این سریال و ماجراهایی سخن گفته که این بازیگر به وجود آورده است.
هفته نامه تماشاگران امروز: پس از آن‌که محمدرضا گلزار علت جدایی خودش از گروه سازنده‌ی سریال «عشق تعطیل است» را ضعف متن این سریال دانست، بیژن بیرنگ از پشت‌صحنه این سریال و ماجراهایی سخن گفته که این بازیگر به وجود آورده است.

بیرنگ که هم کارگردان این سریال بود و هم نویسنده متن آن از ماجراهایی سخن گفته که باعث شده این سریال پس از قسمت پنجم زمین‌گیر شود.

سریال «عشق تعطیل است» برای پخش در شبکه نمایش خانگی تولید شد و خیلی زود ساخت آن متوقف شد.

محمدرضا گلزار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران گفته بود که «علت جدایی من و تیم سازنده از این پروژه دور بودن متن اثر از سلیقه من بود... اگر بخواهم در خصوص جزئیات جدا شدن از پروژه خانگی «عشق تعطیل نیست» بگویم همین كافى ست كه همه باهم انصراف دادیم، یعنی قبل از شروع قسمت 6 من به‌شخصه و به خاطر خواسته جمعی گروه، کارگردان را صدا کردم و از او خواستم متن را به خاطر عدم علاقه مردم به آن عوض کند و نویسنده جدیدی به گروه اضافه کند که کارگردان زیر بار چنین کاری نرفت و ترجیح داد که کار را متوقف کند. این شد که همه باهم انصراف دادیم و پروژه متوقف شد.»

افشاگری بیژن بیرنگ علیه محمدرضا گلزار

بیژن بیرنگ که ساخت سریال‌های پرمخاطبی مثل «همسران» و «خانه سبز» را در کارنامه‌ی کاری‌اش دارد، به تماشاگران امروز گفته که او این سریال را تعطیل نکرده و در انتخاب بازیگر برای این مجموعه اشتباه کرده است.

او بابیان این مطلب که بعضي از دوستان درك نكردند چه‌کاری قرار است انجام بدهند، گفته: «نه خانم مهناز افشار مشكلي داشت و نه باقي دوستان. اين مشكل را آقاي گلزار به وجود آوردند و سرمايه‌گذار.»

او گفته: «آقای گلزار از طرف سرمايه‌‌گذار به من تحميل شد به این شکل كه اين سريال را در صورتي مي‌توانيم بسازيم كه آقاي گلزار باشد. ايشان اين سبك بازي را بلد نيست، در لحظات عاطفي مشكل دارد، در خنداندن مشكل دارد، جنس كمدي كار ما یک كمدي كلام است و احتياج به يك مقدار کار تئاتری دارد و هر كلمه‌اي باعث مي‌شود كلمه ديگر به وجود بيايد و اين بايد مخاطب را بخنداند و يك نوع بذله‌گويي خاص از بازيگر مي‌خواهد که ایشان با این جنس کار مشكل دارد.»

او اضافه کرده: «البته اين بذله‌گويي را به نظرم باقي دوستان مثل آقاي حقیقت دوست و خانم افشار داشتند و شيرين و خيلي خوب بودند. حتي زانيار خسروي، آقاي خمسه، خانم مهرانه مهين‌ترابي و بازيگرهاي جديدي مثل حديث ميراميني، خانمي كه نقش دختر كوچك را بازي مي‌كردند، داشتند و به یک‌شکلی همراه كار بودند. مثلاً خانم افشار از روز اول معتقد بود كه اين كار جديدي است و تمام سعي‌مان را بايد بكنيم كه اين اتفاق بيفتد. آقاي خمسه همين‌طور، خانم مهرانه مهين‌ترابي هم. تنها كسي كه اين ميان مانع كار بود به نظر من آقاي گلزار بود.»

این کارگردان گفته: «آقاي گلزار به نظر من بايد ياد بگيرد که با سوپراستار بودن و با طمطراق و يراق وارد صحنه شدن و گوش به حرف كارگردان نسپردن و اينكه من همين هستم و بايد باشم، چون از من در بيرون چنين انتظاري است، نمي‌تواند يك كار جديد را به وجود بياورد. تلویحاً چندین بار اين اواخر به ایشان گفتم ما آدم‌هايي مثل خسرو شكيبايي يا فردوس كاوياني و باقي بازيگرهايي كه در طول اين سال‌ها با آن‌ها کارکرده‌ام، داشته‌ايم که این‌گونه نبوده‌اند.»

او معتقد است که اين اولین بار بوده که چنین رفتاری را می‌دیده و برايش جاي تعجب داشته كه يك بازيگر خودش را به كارگردان و متن نسپرد و دائم با جملات و كلماتي كه مي‌گويد عناد داشته باشد؛ «اگر بخواهم خيلي روراست باشم شايد به اين دليل كه ما صحبت از اين كرديم كه عشق و ارتباطات بايد چطور باشد و چطور بايد سعي كنيم عشق تعطيل نشود و من فكر مي‌كنم آقاي گلزار با حديث عشق خيلي فاصله داشت. به نظرم ايشان عشق را نمي‌شناسند و نمي‌خواهند بشناسد.»

 بیرنگ گفته: «نتيجه كار ایشان نشان داد كه براي چنين كاري ساخته نشده‌اند. ايشان یقیناً نمي‌توانند آقاي شكيبايي باشند. من هميشه اين مورد را درباره آقاي شكيبايي گفته‌ام كه ایشان كسي بودند كه كلمات و جملاتي را كه به نظرشان شعار بود تبديل به شعور مي‌كردند، ولي ما متأسفانه در اين كار شاهد بوديم كه كلماتي كه در آن شعور بود تبديل به شعار شد و اين غیرقابل‌پذیرش است.»

این نویسنده تأکید کرده: «آقاي گلزار كسي بود كه به اين تجربه صدمه زد و من اگر مي‌توانستم سري دوم را بسازم با آدم‌هاي ديگري كار مي‌كردم كه اگر هم به‌اندازه ايشان شناخته‌شده نباشند، ولي حداقل با اعتماد و عشق كار ‌كنند. مگر مي‌شود با بيرنگ کارکرد و به او اعتقاد نداشت و بعد هم بگويد نويسنده بايد عوض مي‌شد؟ اصلاً ايشان در آن حدي است كه بتواند بگويد نويسنده عوض كنيد؟ كدام نويسنده‌اي در ايران مي‌تواند در سبك و سياق من بنويسد؟ من به دوستان نويسنده توهين نمي‌كنم، ولي هر كس سبك خاص خودش را دارد و چطور يك آدم مي‌تواند بعد از 36 سال كه بيرنگ کارکرده، بگويد شما سبك و سياقت را عوض كن و جور ديگر اين سريال را بسازيم و ادامه دهيم؟ البته ايشان از طرف سرمايه‌گذار حمايت می‌شد و خب نتيجه‌‌اش همين شد كه مي‌بينيد.»


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار