کد خبر: ۷۹۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 20 August 2015

رشت - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به برنامه های موضوعی سیزدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: این جشنواره، منشأ آفرینش های فرهنگی و هنری کم نظیری شده است.





علی جنتی در این پیام که روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور در رشت قرائت شد، گفته است: سیزدهمین کاروان جشنواره بین المللی امام رضا پس از یک سال گذر از سراسر ایران و مشارکت اهل فضل و فرهنگ و هنر، همزمان با ولادت آن حضرت در جوار آستان حضرت شمس الشموس بار اقامت خواهد افکند تا در جمع شیفتگان آستان حضرتش و در محفلی که با رایحه دل انگیز رضوی معطر شده، سرآمدان و برترین های خویش را معرفی کند.

وی در این پیام افزوده است: این کاروان پس از سیزده سال چنان چابک و پرتوشه شده است که به همه استان های کشور و بیشتر شهرهای بزرگ و بسیاری از روستاها سفر کرده و منشأ آفرینش های فرهنگی هنری کم نظیری شده است.
در ادامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده: نسیمی که از سمت خراسان می وزد و موجی که این جشنواره به راه انداخته، کشتی حاملان فرهنگ رضوی را در دریای کرامت و رأفت امام هشتم به جلو رانده و به سوی خورشید درخشان و دُرافشانِ خراسان رهنمون کرده است تا جوانه های نوپای فرهنگ و هنر در پرتو نور این خورشید عالمتاب ببالند و بر بلندای معرفت و فضیلت بنشینند.
علی جنتی در این پیام تصریح کرده: در آستانه دهه کرامت که برنامه های موضوعی جشنواره بین المللی امام رضا در استان ها به نقطه نهایی رسیده و به بار نشسته است، وظیفه خود می دانم بهترین درودهایم را به همه شیفتگان و عاشقان گمنام امام هشتم که در جای جای میهن عزیزمان بی هیچ ادعایی در تلاشی یک ساله، برنامه ریزی و برگزاری جشنواره های موضوعی را عهده دار شدند و امروز از گام نهادن در این ساحت قدسی و ترویج فرهنگ رضوی احساس رضایت و خوشنودی می کنند، تقدیم نمایم.
وی اضافه کرده است: لازم می دانم از مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور، دبیران جشنواره ها و اعضای ستادهای برگزاری و تمامی شرکت کنندگان در این تلاش ارزنده معنوی صمیمانه تشکر و سپاسگزاری نمایم و مفتخرم که به عنوان خدمتگزاری کوچک در دایره بزرگ این جشنواره با شما همراهی کنم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه این پیام آورده است: ایران سرزمین بالنده ثامن الحجج علی بن موسی الرضاست، همو که عالم آل محمد بود و کانون پرتوافکنی و برکات معنوی برای این سرزمین است، به همه شما خادمان حقیقی فرهنگ رضوی، میزبانان شریف حضرت رضا و جویندگان علم آل محمد صمیمانه تبریک می گویم و از خداوند متعال سلامتی و مزید توفیق همگان را مسئلت دارم.
آیین اختتامیه جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور با حضور مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشت در حال برگزاری است.
به گفته فیروز فاضلی دبیر پنجمین جشنواره جلوه های فرهنگ رضوی در مطبوعات و خبرگزاری های کشور؛ بر اساس گزارش نهایی هیأت داوران جشنواره و نتایج اعلام شده، 17 نفر از افراد شرکت کننده از نشریات و خبرگزاری ها به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند که در این مراسم تقدیر می شوند.
در این دوره، تعداد یک هزار و 220 اثر در قالب های مقاله، سرمقاله و یادداشت، گزارش، مصاحبه، تیتر، خبر و عکس به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که توسط داوران ملی مورد بررسی قرار گرفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار