کد خبر: ۷۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰ 19 August 2015

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به حجم ماموریت ها و وظایف این جمعیت گفت: هلال احمر استان به خودروهای امدادی بیشتری برای انجام به موقع این ماموریت ها نیاز دارد.




به گزارش ایرنا، علی رضا خصوصی روز چهارشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان گیلان در رشت افزود: در زمان حاضر، در هر پایگاه جمعیت هلال احمر گیلان یک خودروی امدادی فعال است.
وی با بیان این که یک خودروی آمبولانس نیز در شعبه های جمعیت هلال احمر استان گیلان فعال است، اظهار کرد: در کنار هر خودرو نیز یک خودروی امدادی نیز فعالیت دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطر نشان کرد: به ازای هر سه شعبه جمعیت نیز ، یک خودروی پشتیبان فعال است.
وی بیان داشت: با توجه به شناور بودن جمعیت استان گیلان به ویژه در روزهای تعطیل و تابستان به خودروهای امدادی بیشتری نیاز است.
خصوصی در ادامه با بیان فعالیت های مختلف جمعیت هلال احمر استان گیلان تصریح کرد: حداکثر زمان حضور نیروهای امدادی در تماس با 112 ، پنج دقیقه و 49 ثانیه است که در کوتاهترین زمان ممکن برای امدادرسانی اقدام می شود.
وی با تشریح طرح دادرس جمعیت هلال احمر گیلان (آموزش دانش آموزان در روزهای سخت) اظهار کرد: این طرح در 367 مدرسه استان اجرا شد و تیم های دادرس نیز در واحدهای آموزشی تشکیل شده است.
مدیرعامل هلال احمر استان گیلان طرح سحاب را از دیگر برنامه های این جمعیت عنوان و خاطر نشان کرد: در اجرای این طرح ، اکیپ های سواره در مسیرهای پرترد و مستعد حادثه اعزام می شود.
وی با بیان این که در اجرای این طرح در سال جاری 9 اکیپ در قالب 60 نفر به مسیرهای پرتردد برای امدادرسانی اعزام شدند، یادآور شد: دو هزار و 904 نفر از مسافران از خدمات این طرح بهره مند شدند.
خصوصی برگزاری دوره های آموزشی را از دیگر برنامه های مهم هلال احمر گیلان نام برد و اظهار کرد: این دوره ها بازآموزی جاده ای، کوهستان، برگزاری دوره تخصصی آوار، سیلاب، حمایت روانی و اسکان و ..... شامل می شود.
وی در ادامه این نشست با یادآوری 17مرداد روز خبرنگار و قدردانی از زحمات خبرنگاران در عرصه های مختلف اطلاع رسانی بیان کرد: صدای خبرنگاران حق و در راستای عدالت است و حرکت آنها خداپسندانه و مردم پسندانه است.
وی با بیان این که خبرنگاران با سلامت روح و نفس اخبار درست را با صداقت منتشر می کنند، خاطر نشان کرد: توجه بیش از پیش به قشر زحمتکش و کم توقع خبرنگار ، حق آنان است.
گفتنی است؛ این نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار