کد خبر: ۷۸۵۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶ 05 October 2019
 
بهره گیری از ظرفیت های شهرستان برای توسعه هر چه بیشتر در حوزه های مختلف/لزوم پیگیری طرح ها از سوی مدیران

تابناک / صبح روز پنجشنبه 11مهر ماه، جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان لاهیجان به ریاست فرماندار و با حضور رئیس، مشاور و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان و مسئولین شهری در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان، کیوان محمدی رئیس سازمان در این جلسه اظهار داشت : تمامی اتفاقات خوبی که در هر بخشی از استان رخ می دهد مرهون تلاش و زحمات مدیران و همکارانی است که در سازمان‌های مختلف به فعالیت می پردازند .

وی ضمن تبریک هفته‌ی نیروی انتظامی به تلاشگران این عرصه، با بیان اینکه هدف کمیته‌ی برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و شورای برنامه‌ریزی استان،  توسعه می باشد، گفت : توسعه بدون امنیت و آرامش امکان پذیر نیست و شاید نقشی که نیروهای نظامی و انتظامی در توسعه دارند به شکل مستقیم مشخص و محسوس  و برای عامه ی مردم قابل درک نباشد اما اگر مدیران،  موفقیتی در کار خود دارند بخش عمده‌ای از آن مرهون تلاشهای کسانی است که در حیطه های امنیتی اطلاعاتی و نظامی و انتظامی فعالیت دارند.

محمدی ادامه داد : این حرف به معنای عدم هوشیاری مردم نیست بلکه توجه مردم،  نقش محوری در تمامی مسایل دارد .

وی با اشاره به اینکه تنها قدرت و توان نظامی برای توسعه‌ی یک کشور ملاک نیست، عنوان کرد : کشورهایی در جهان وجود دارند که از نظر توان نظامی در سطح بالایی قرار دارند اما کشورهای توسعه یافته ای محسوب نمی شوند ، بنابراین ما نیز در کشور در کنار سخت کوشی نیروهای نظامی و انتظامی باید در جهت توسعه همه جانبه گام برداریم.

وی خاطر نشان کرد : امروز کشورمان در منطقه ی خاورمیانه که پر از تنش و درگیری است از آرامش و امنیت برخوردار است و به رغم تمامی تمهیداتی که دشمنان علیه‌ی کشورمان دارند به حمد الله در طول چهل سال پیروزی انقلاب توانستیم با تکیه بر هوشیاری مردم و توان سپاه، ارتش و بسیج استقلال خود را حفظ کنیم.

وی تاکیدکرد : شرایطی که در حال حاضر در منطقه پیش آمده قطعاً بر روی شرایط کشور و زندگی مردم بی اثر نیست اما همان‌گونه که در این چهل سال با امیدواری به فعالیت پرداخته ایم این گردنه‌ی مهم و خطرناک را نیز با تکیه بر رهبری داعیانه مقام معظم رهبری و وحدت ملی پشت سر خواهیم گذاشت.

محمدی با اشاره به مباحث عنوان شده در جلسه ی کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان گفت : هر تلاشی که بدون برنامه‌ریزی صورت بگیرد خروجی لازم را نخواهد داشت و بدین جهت از زمان احیای مجدد سازمان برنامه و بودجه ، سعی بر این بوده که کلیه فعالیت ها برنامه محور باشد چون بسیاری از  سازمان ها و ادارات چه در سطح شهرستان و چه استان در ابتدای هر امری بحث بودجه را مطرح می کنند در حالیکه در مدیریت نوین در دنیا بحث بودجه مبحث نخست نیست و در ابتدا به برنامه ها پرداخته می‌شود

محمدی با بیان اینکه تدبیر و برنامه‌ریزی نقش مهمی در اجرای پروژه ها دارد، گفت : استفاده از تکنولوژی مدرن و دانش سایر مناطق و حتی کشورها در جهت توسعه اهمیت دارد ، به ما در آموزه‌های اسلامی توصیه شده که درب های علم را به روی خود نبندیم و فنون را از  اهل فن یاد بگیریم.

محمدی در خصوص ایجاد منطقه‌ی ویژه اقتصادی در لاهیجان اظهار داشت : این  طرح با ابعادی که دارد نیازمند همت نمایندگان استان، پیگیری مدیران و اعتبارات ملی است و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در حد فراهم کردن  امکانات و تمهید مقدمات می تواند برای انجام این پروژه قدم بردارد .

محمدی با اشاره به پروژه‌های آبیاری و بحث فاضلاب اذعان داشت : پروژه‌های مرتبط با آبیاری، آب شرب و همچنین حل مشکل فاضلاب در استان نیاز به اعتبارات کلانی دارد که از توان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان خارج است و اینگونه پروژه ها باید از اعتبارات ملی تامین منابع شود .

وی با اشاره به شرایط کشور و سختی هایی که در خصوص کاهش صادرات نفت وجود دارد ، عنوان کرد : اگر چه کاهش صادرات نفت از جهاتی باعث مشکلاتی در کشور شده اما اگر از منظر مثبت به قضیه نگاه کنیم این امر سبب قطع وابستگی کشور به صادرات نفتی می شود و در صورت برنامه ریزی در این حوزه و طراحی بودجه بدون اتکای به فروش نفت در بلندمدت می تواند به نفع کشور باشد.

وی در خصوص معضلات محیط زیستی در شهرستان لاهیجان گفت : مشکلات محیط زیستی در کل استان، منطقه‌ی شمال و سطح کشور وجود دارد و از اینرو برنامه‌ریزی های ویژه‌ای در این خصوص صورت گرفته جناب آقای دکتر نوبخت، به آقای مهندس‌طاهایی استاندار اسبق گیلان ماموریت‌ویژه داده اند که مساله‌ی پسماند سه استان گیلان، مازندران و گلستان را تا حصول نتیجه پیگیری کنند و بودجه ا‌ی نیز در سطح ملی برای این امر در نظر گرفته شده و امیدواریم که وحدت رویه بتواند این معضل را حل کند .اما بدون کمک نمی توانیم مشکل پسماند را حل کنیم و باید NGO ها را وارد صحنه کرده و از آنها یاری بخواهیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با اشاره به توسعه بحث گردشگری در لاهیجان اظهار داشت : شهرستان لاهیجان ظرفیت‌های خوبی در بحث گردشگری دارد و زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرستان بسیار زیاد است و به جهت دارا بودن مردمانی خوب و ریشه دار در تمامی‌کشور نیز شناخته شده است‌ و باید به پروژه‌های فرهنگی این شهرستان توجه شود و تمامی امکانات و زیر ساخت ها برای ماندگاری گردشگران در این شهرستان ایجاد شود .

محمدی در خصوص مصوبات سفر ریاست جمهوری برای شهرستان لاهیجان تاکید کرد : طبق آخرین ابلاغیه علاوه بر بودجه‌ی شهرستان مبلغ 6 میلیارد تومان به این شهرستان اختصاص یافته است که تا پایان سال درصد آن برای پروژه‌های فرهنگی‌و سامان دهی رودخانه ها افزایش می یابد‌ و به زودی ابلاغ می شود.

محمدی در پایان گفت : امیدواریم که همگی بتوانیم با تعامل و همدلی استان خود و کشور را در جهت آبادانی و توسعه پیش ببریم.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار