کد خبر: ۷۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹ 17 August 2015


عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: شائبه عملکرد سیاسی در شهرداری رشت دیده می‌شود و اگر شهردار نمی‌تواند با اعضای شورای چهارم کار کند بهتر است محترمانه استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین علوی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به طرح سئوال از محمدعلی ثابت‌قدم شهردار این شهر اظهار کرد: شورا جایی است که در آن برای مدیریت شهری تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه مدتی است که عملکرد شورای چهارم از نظر مردم، نخبگان و سیاسیون جامعه مثبت نیست، افزود: روزی که کاندیدا شدیم اعلام کردیم که آمده‌ایم تالاب عینک رشت را بسازیم و شهر را آباد کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر رشت ادامه داد: پس از گذشت 6 ماه وضعیت شهربازی رشت پارک قدس رشت مشخص نشد و دعواهای زودگذر و سطحی در صحن شورا اتفاق می‌افتد و خیلی زود رنگ آشتی به خود می‌گیرد و این مسئله ذهن مردم شهر رشت را خراب کرده است.

وی به اظهارات یک شهروند اشاره کرد و گفت: امروز فردی به بنده گفت اگر اعضای شورای سوم شهر رشت که تعدادی از آنها اکنون در زندان هستند آزاد شوند، در نزد مردم از جایگاه و احترام بیشتری نسبت به اعضای شورای چهارم این شهر برخوردار هستند.

علوی خطاب به شهردار رشت تصریح کرد: در مدت حضورتان نتوانستید انتظارات ما را برآورده کنید و از شما می‌خواهیم اگر احساس می‌کنید نمی‌توانید با اعضای شورای چهارم کنار بیایید و اقدام‌های شایسته‌ای را انجام دهید، محترمانه استعفا دهید.

وی اضافه کرد: مردم به دلیل کارهای خیر شما از انتخابتان راضی بودند اما امروز فضای شهرداری رشت به سمتی رفت که شائبه عملکرد سیاسی در این مکان دیده می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت از ثابت‌قدم شهردار رشت این شائبه را از فضای شهرداری دور کند و گفت: اکنون فشار کاری زیادی روی کارکنان شهرداری رشت است.

وی بار دیگر از شهردار رشت خواست درست فکر و کار کند و اگر به هر دلیلی نمی‌تواند با شورا کنار بیاید محترمانه استعفا دهد.

*انتقاد از برنامه ‌«خندوانه» ‌

دیگر عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز گفت: ارسال و پخش فیلم قطع درختان خیابان امام خمینی (ره) رشت به برنامه خندوانه شبکه نسیم کار درستی نبود.‌

مظفر نیکومنش ‌اظهار کرد: شورای شهر به عنوان پارلمان شهری برآیندی از خرد و وجدان جمعی شهر است.

وی افزود: روزی که مردم به ما رأی دادند ما را شایسته نمایندگی خرد و وجدان یافتند و امروز شاخص‌های توسعه رشت زیبنده این شهر نیست.

عضو شورای اسلامی شهر رشت تصریح کرد: شهر رشت به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پیشینه پرافتخار تاریخی که دارد باید از وضعیت مطلوب‌تری از شاخص‌های توسعه برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه جای تأسف است که شورا و شهرداری تضعیف می‌شود، افزود: کسی که فیلم قطع درختان خیابان امام خمینی (ره) رشت را در اختیار برنامه خندوانه شبکه نسیم قرار داد تا پخش کند، به مردم این شهر خیانت کرده و خودزنی نسنجیده انجام داده است.

نیکومنش‌ با اشاره به اینکه هر طرح توسعه‌ای نیاز به قطع درختان دارد، گفت: تمام کارشناسان به این موضوع واقف هستند هر طرحی که منجر به توسعه شود عملکردهایی خواهد داشت که قطع درختان یکی از آن است.

وی تصریح کرد: قطع درختان خیابان امام خمینی (ره) رشت برای توسعه به شهر رشت و شهروندان صورت گرفت و زمانی که راه‌اندازی خط ویژه اتوبوس رشت توسط شورا مصوب شد باید اجرایی شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اضافه کرد: زمانی که عرض خیابان پاسخگو نیست چگونه باید طرح خط ویژه را اجرایی کرد بنابراین همه باید موضوع را کارشناسانه ببینیم نه مغرضانه.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: این جلسه تنها برای طرح پرسش و پاسخ از شهردار رشت است.

عباس صابر از رسانه‌های حاضر در جلسه خواست تا موضوع جلسه مذکور را همانگونه که اتفاق افتاده منعکس کنند و روی آن تحلیل نادرست نداشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار