تابناک / رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت با بر شمردن اقدامات فرهنگی ماه محرم در مراسم "الی الحسین..." ویژه برنامه مواکب و هیاتهای مذهبی در آمادگی برای همایش بزرگ اربعین حسینی گفت: رادیو کربلا در پیاده راه فرهنگی رشت راه اندازی می شود.
کد خبر: ۷۷۵۶۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶ 28 August 2019
 
  تابناک / رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت با بر شمردن اقدامات فرهنگی ماه محرم در مراسم "الی الحسین..." ویژه برنامه مواکب و هیاتهای مذهبی در آمادگی برای همایش بزرگ اربعین حسینی گفت: رادیو کربلا در پیاده راه فرهنگی رشت راه اندازی می شود.
 
 
 
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، محمدحسن عاقل منش در این ویژه برنامه که شامگاه یکشنبه سوم شهریور ماه ۹۸ توسط موسسه منتظران منجی با مشارکت موکب خدام العتره شهرداری رشت و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری در میدان شهدای ذهاب شهرداری سخن می گفت، اظهار کرد: باید آمادگی های لازم برای اجرای باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی از هم اینک فراهم شود.

 
 
 

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت گفت: آمادگی های لازم در موکب ها بدون حمایت و پشتیبانی مردم امکانپذیر نخواهد بود.

وی افزود: رشت همواره در اعزام کاروان به اربعین حسینی جزو نخستین های کشور بوده و همیشه حمایت مردم در این زمینه نیز وجود داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر رشت سپس خاطر نشان کرد: امسال نیز همچون سالهای گذشته، خیابانهای شهر به وسیله شهرداری و با همراهی بازاریان و دیگر عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) سیاه پوش می شود و برنامه های متنوع برای نشان دادن ارادت قلبی به حضرت سیدالشهدا(ع) به اجرا در می آید.

عاقل منش همچنین گفت: شهرداری رشت به وسیله سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در ایام محرم هر شب تا اربعین برنامه هایی ویژه دارد و امسال "رادیو کربلا" در پیاده راه فرهنگی رشت راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: تئاترهای خیابانی با موضوع محرم و تعزیه خوانی نیز در کنار برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزار خواهد شد و ایستگاه هایی همچون سلامت و مشاوره های دینی نیز در این دو ماه در پیاده راه دایر می گردد.

در ماه های عزاداری سرور و سالار شهیدان اجرای تواشیح، مداحی، برافراشتن پرچم حرم مطهر حسینی(ع) و قرعه کشی سفر کربلا از برنامه هایی است که شهرداری رشت برای این ایام در نظر گرفته است.

در این ویژه برنامه یکی از استادان حوزه علمیه نیز درباره فلسفه اربعین سخنرانی کرد.

شجاعی اظهار نمود: لیاقت مردم‌ جهان حاکمیت امام زمان(عج) است و هر حکومتی غیر از این پسندیده بشریت نیست.

وی گفت: امام زمان(عج) برای ظهور، به کمک و آماده سازی فضای ظهور به مسلمانان نیازمند است.

این استاد حوزه علمیه همچنین افزود: در محرم و اربعین برای وفاداری و همدلی انسانها ظرفیتهای فراوانی وجود دارد و فلسفه اربعین نیز در این است که این دو خصلت در همراهی با امام عصر (عج) ، وجود داشته باشد.

شجاعی خاطر نشان کرد: مسئله اصلی در فهم عاشورا این است که امام حسین (ع) عصر خود را شناخته و راه وی را ادامه دهیم.

وی ادامه داد: اربعین بزرگترین همایش معنوی تاریخ است و مهمترین فضا برای معرفی منجی عالم، فضای اربعین خواهد بود.

سرپرست مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از دیگر مدیران شهری حاضر در برنامه بودند.

 

در پایان ویژه برنامه "الی الحسین..." به قید قرعه ۱۴ شرکت کننده جزو "راهیان کربلای معلی" شدند.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار