کد خبر: ۷۷۳۸۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۳ 16 August 2015


رئیس کل دادگستری گیلان از تشکیل ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد سیاوش‌پور در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه اصحاب رسانه در حوزه فرهنگی باید تلاش بسیاری داشته باشند اظهار کرد: دشمن در موضوع‌های اقتصادی به‌سختی می‌تواند ورود کند و اذعان کرده، ایران با اعمال تحریم‌ها شکست نمی‌خورد.

وی به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و افزود: تهاجم فرهنگی خزنده است و با درون انسان‌ها سروکار دارد اما بروز آن در رفتارها دیده می‌شود.

سیاوش‌پور خواستار بازنگری محتوایی دستگاه‌ها در وظایف پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی شد و بیان کرد: رسانه‌ها در موضوع پیشگیری از ناهنجاری در جامعه باید ورود کنند.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: جرایم خرد و درشت، قانون‌گریزی، هتک حرمت و حیثیت انسان‌ها، دست‌درازی به بیت‌المال و حوزه سلامت و بهداشت در رفتارهای اجتماعی را تنها با برخورد قضایی و انتظامی نمی‌توان برطرف کرد و برخورد قضایی خط آخر است.

وی در ادامه به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان سال جاری اشاره کرد و گفت: انتخابات پدیده اجتماعی و سیاسی است و مردم در سرنوشت خود مشارکت می‌کنند.

سیاوش‌پور با بیان اینکه مردم افراد اصلح را انتخاب می‌کنند، اضافه کرد: فضا برای انتخاب اصلح باید در جامعه فراهم باشد.

رئیس کل دادگستری گیلان بر ضرورت حرکت مردم، کاندیداها، مسئولان اجرایی و نظارتی در مسیر صحیح تأکید کرد و یادآور شد: مردم باید مسیر اطمینان‌بخش در جلوی خود را ببینند و از اکنون پیش‌بینی‌های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در گیلان تشکیل شده است، اظهار کرد: حقوق شهروندی مربوط به تمام افراد بوده و این موضوع در شرع و قانون دیده شده است.

سیاوش‌پور همچنین به حضور خبرنگاران در صحنه‌های اجتماعی و مراسم مختلف اشاره کرد و افزود: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در تمام ایام با اهمیت است.

رئیس کل دادگستری گیلان در پایان با بیان اینکه بخشی از حرکت، پویایی و نشاط در جامعه مربوط به تلاش خبرنگاران است، تصریح کرد: خبرنگاران جامعه را به طرف توسعه حرکت می‌دهند و نقش رسانه در این زمینه بی‌بدیل است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار