کد خبر: ۷۷۳۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 16 August 2015

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از آغاز اجرای طرح گازرسانی به روستاهای این دو شهرستان تا 10 روز دیگر خبر داد.

ه گزارش خبرگزاری فارس از فومن، ناصر عاشوری در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستاهای این شهرستان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان دفاع مقدس به میهن اسلامی اظهار کرد: محوریت اداره امور جاری کشور بر اساس مردم‌سالاری دینی است.

وی برگزاری انتخابات را نمونه‌ای از مردم‌سالاری دینی دانست و افزود: مردم با برگزاری انتخابات ناظر بر امور کشور هستند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی مردم را تکیه‌گاه نظام اسلامی خواند و افزود: امام خمینی(ره) نظام سلطه حاکم را بر ایران را ریشه‌کن کرد تا مردم تصمیم‌گیرنده آینده خود باشند.

وی شوراها را نمونه مردم‌سالاری دینی در شهرها و روستاها خواند و ادامه داد: در چارچوب دین، حکومت مردم بر مردم در ایران اسلامی جاری است.

عاشوری در ادامه با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای حقانیت ایران را نشان داد، افزود: تحریم‌های ناجوانمردانه علیه ایران باید برداشته شود.

وی با تصریح براینکه مردم ایران آگاه هستند، خاطرنشان کرد: مردم به‌درستی شایعات را از واقعیت تشخیص داده و با دشمنان به مقابله می‌پردازند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس حافظ منافع ملی، مردم و دولت است، اضافه کرد: ایران در مذاکرات باید به دنبال اهداف بلند مدت و کوتاه مدت خود باشد.

وی همکاری شوراها را در توسعه شهرستان مهم خواند و گفت: وظیفه ما جذب اعتبارات دولتی است.

عاشوری با بیان اینکه بیش از 50 کیلومتر راه روستایی فومن در دو ماه اخیر آسفالت شده است، تصریح کرد: تحول و توسعه راه روستایی فومن در سال‌های پس از انقلاب بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت هر یک‌ کیلومتر نیازمند اعتبار است گفت: تا پایان سال جاری 50 کیلومتر دیگر از راه‌های روستاهایی فومن و شفت آسفالت می‌شود.

این مسئول انجام گازرسانی را از تبصره بند «ق» مصوب لایحه دولت در مجلس عنوان کرد و افزود: از 300 روستای موجود در طرح گازرسانی گیلان، 98 روستا سهم شهرستان‌های فومن و شفت است.

وی با اشاره به اینکه گازرسانی فومن و شفت با 65 میلیون تومان اعتبار و 8 خوشه اجرا می‌شود، یادآور شد: تا 10 روز آینده طرح گازرسانی تمام روستاها آغاز و در هشت ماه مشعل گاز روستاها روشن می‌شود.

عاشوری شاخص گازرسانی فومن را 50 درصد دانست و ادامه داد: در مدت هشت ماه 50 درصد دیگر گازرسانی را آماده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دو میلیون تن قیر برای راه‌سازی به فومن و شفت از سوی دولت اختصاص یافته است، افزود: سال 95 روستای فاقد گاز در فومن و شفت وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در ادامه از تحصیل 6 هزار دانشجو در فومن خبر داد و اظهار کرد: ارسال 270 مقاله علمی به همایش عمران معماری دانشگاه آزاد فومن و شفت نشانه سطح بالای علمی این همایش است.

وی با تصریح بر اینکه مهر ماه امسال دانشکده گردشگری فومن دانشجو می‌پذیرد، متذکر شد: ساختمان دانشگاه آزاد فومن 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و یک میلیارد تومان اعتبار به ساختمان نیمه‌کاره دانشگاه پیام نور اختصاص یافته است.

عاشوری با بیان اینکه اعتبارات طرح آبرسانی فومن و شفت در سال 94 هشت برابر خواهد شد، خاطرنشان کرد: طرح آبرسانی شهر فومن با اعتبار 25 میلیارد تومان و حفر 23 حلقه چاه در حال انجام است.

وی یادآور شد: فومن دارای سفره آب زیرزمینی کم نظیری است و منابع آبی گذشته فومن با آغاز به‌کار مخزن جدید از رده خارج می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار