کد خبر: ۷۶۳۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 13 August 2015

رشت - ایرنا - مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت از آغاز فعالیت پنج سرای محله در این شهر خبر داد.
[پنج سرای محله در رشت فعال شد]

به گزارش ایرنا، علیرضا قانع روز پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی در رشت افزود: پنج سرای محله در مناطق تحت پوشش شهرداری رشت شامل جماران، استاد سرا (معلم)، چهلتن، یخسازی و شالکوه در رشت فعال شده است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع راه اندازی 55 سرای محله دیگر از برنامه های این سازمان در آینده است.
قانع با بیان این که سرای محله از معتمدان و نخبگان محل تشکیل شده، اظهار کرد: فعالیت اصلی سراهای محله، مدیریت فرهنگی و اجتماعی است که حوزه های آموزشی، هنری و کارگروه های مختلف فعال خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اضافه کرد: دستگاه های مرتبط شامل بهزیستی ، کمیته امداد امام خمینی (ره)، فنی و حرفه ای ، کار و امور اجتماعی ، آموزش و پرورش و معاونت اجتماعی نیروی انتظامی در حوزه آموزش در سرای محله ها همکاری دارند.
وی خاطر نشان کرد: واحدها و سازمان های شهرداری، آتش نشانی، ترافیک ، پسماند شهرداری رشت نیز در برنامه های آموزشی سرای محله همکاری های لازم را دارند.
قانع ادامه داد: از کانون های فعال محل، NGOها و سمن ها بر اساس حوزه فعالیت شان در سرای محله بهره گرفته می شود.
وی با بیان این که حوزه ورزش در سرای محله مدیریت می شود، تصریح کرد: یکی از کارهای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت در حوزه ورزشی است به طوری که تیم های فوتسال و فوتبال تحت حمایت این سازمان هستند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدرسه فوتبال سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت ، اظهار کرد: این مدرسه سال گذشته، مدرسه نمونه شناخته شد و در ایام تابستان حدود 700 هنرجو را جذب کرده و یکی از مدارس فعال و موفق شهر رشت است.
قانع اصل کار در حوزه ورزش را موضوع ورزش همگانی عنوان و بیان کرد: یکی از کارگروه های مستقر در سرای محله حوزه ورزش و سلامت است که در هر محله شورای ورزش مستقر خواهد شد.
وی با بیان این که ساماندهی موضوع ورزش صبحگاهی در پارک ها در دستور کار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت است، یادآور شد: برنامه پیاده روی خانوادگی سی ام ماه جاری با مشارکت هیات کوهنوردی در سراوان رشت برگزار می شود.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت بیان کرد: ارتقاء فرهنگ شهروندی با بهره گیری از سبک زندگی ایرانی اسلامی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در برنامه های و فعالیت های این سازمان مورد توجه است.
وی همچنین از راه اندازی جمعه بازار فرهنگی از فردا در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت خبر داد و تصریح کرد: در این بازار فرهنگی هنرمندان هر جمعه آثار و محصولات فرهنگی خود را عرضه خواهند کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار