تیم ملی والیبال ایران بعد از چند هفته صدرنشینی با شکست مقابل فرانسه جای خود را به برزیل داد.
کد خبر: ۷۵۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 24 June 2019

 

تابناک / شنبه شب بود که بعد از شکست دادن استرالیا با نتیجه ۳ بر صفر سایت فدراسیون جهانی والیبال در خبری از قطعی شدن صعود ایران خبر داد. این اتفاق برخلاف انتظار همگان بود، اما حتی کارشناسان این رشته هم تصور کردند فدراسیون جهانی دلایلی برای اعلام این خبر دارد و محاسباتی با توجه به بازی های باقی مانده انجام داده که نشان از صعود قطعی ایران به مرحله نهایی دارد.

حتی بازیکنان تیم ملی هم این پست فدراسیون جهانی را در صفحه اینستاگرام خود قرار دادند و دیروز با تفکر قطعی بودن صعود وارد زمین شدند. شاید همین باعث شد تا ملی پوشان ایرانی نسبت به بازی های گذشته با انگیزه کمتری مقابل فرانسه ظاهر شوند و ۳ بر صفر هم شکست بخورند.

اما سایت FIVB دیروز خبر خود را اصلاح کرد و از نزدیک بودن ایران به صعود خبر داد. در واقع خبر قبلی که موضوع قطعی شدن صعود ایران را مطرح کرده بود، توسط فدراسیون جهانی اصلاح شد!

ایگور کولاکوویچ در نشست خبری بعد از بازی دیروز مقابل فرانسه به این موضوع اشاره و از اشتباه بزرگ سایت فدراسیون جهانی انتقاد کرد؛ این در حالی بود که کاپیتان تیم ملی ایران از صعود قطعی به مرحله نهایی صحبت می کرد!

سرمربی تیم ملی والیبال ایران در این باره می گوید: « ما به یک پیروزی بیشتر و یا نتایج دیگر تیم ها نیاز داریم تا صعود خود را قطعی کنیم. این یک اشتباه بزرگ از سوی سایت فدراسیون جهانی بود. همه آنها مدرسه رفتند و ریاضی خواندند و با یک محاسبه ساده همه چیز مشخص می شود. این اشتباه آنها بوده است. نمی خواهم درباره صحبت های معروف دخالت کنم و دلیل این اشتباه سایت فدراسیون جهانی بوده است.»

همانطور که کولاکوویچ اشاره کرده، ایران یک پیروزی دیگر برای قطعی کردن صعود خود به مرحله نهایی و حضور در شیکاگو نیاز دارد. این در حالی است که شاگردان کولاکوویچ باید هفته پنجم در بلغارستان با ۳ تیم صربستان، بلغارستان و آمریکا روبه رو شوند.

البته یک احتمال دیگر هم وجود داشت که اگر لهستان دیشب برابر ایتالیا شکست می خورد، به عنوان تیم ششم دیگر شانسی برای رسیدن به ایران نداشت و به همین دلیل صعود ایران روی کاغذ هم قطعی می شد، اما از بدشانسی ایران این اتفاق نیفتاد و لهستان ۳ بر ۲ برنده این بازی شد.

حالا کولاکوویچ و تیمش نباید هفته پایانی را دست کم بگیرند چون امکان هر اتفاقی وجود دارد. ایران حداقل به یک پیروزی دیگر نیاز دارد و این باعث می شود تا شاید کولاکوویچ همه بازیکنان اصلی خود را به بلغارستان ببرد.

اتفاق دیگری که بامداد امروز رخ داد، پیروزی ۳ بر صفر برزیل برابر روسیه بود که باعث شد این تیم بعد از چند هفته صدرنشینی را از ایران پس بگیرد. فعلا شاگردان کولاکوویچ با داشتن ۱۰ برد و ۳۰ امتیاز با وجود اینکه از نظر امتیازی با برزیل برابر هستند،‌ به خاطر یک برد کمتر در رده دوم قرار دارند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار