کد خبر: ۷۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰ 11 August 2015
رشت - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت : اصحاب رسانه می توانند دیدگاه ها ، نظرات و پیشنهادات خود را برای برنامه ششم توسعه در استان ارائه دهند .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد علی محمدی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان افزود : در گذشته همواره مدیران فقط نظرات مدیریتی خود و یا تعدادی صاحبنظر خاص را در تدوین برنامه های توسعه لحاظ می کردند اما سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بنا دارد تا از نظرات تمامی افراد و گروه ها خبره در تدوین برنامه ششم استفاده کند.
وی اظهار کرد : بنا داریم تا در نشست هایی تحت عنوان بررسی و ارزیابی برنامه پنجم و برنامه توسعه ششم از گروههای مختلف اجتماعی از قبیل رسانه ها ، هنرمندان ، روحانیون و ائمه جمعه برای ارائه نظراتشان دعوت کنیم.
وی تصریح کرد : این نظرات و دیدگاه ها بررسی می شود و در صورت مناسب بودن در برنامه ششم برای توسعه استان لحاظ می شود.
وی نقش آمار را در تدوین برنامه ششم توسعه قابل اهمیت خواند و خاطرنشان کرد : در تدوین برنامه ششم توسعه استان تلاش می کنیم که رویکرد علمی و فرهنگی به موضوعات داشته باشیم.
محمدی در ادامه با اشاره به هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار و با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ، خبرنگاری را از مشاغل سخت عنوان و اظهار کرد : اگر هر روز را روز خبرنگار بنامیم، جا دارد، چرا که ، خبرنگاران نقش سلسله اعصاب را در بدن جامعه ایفا می کنند.
وی بیان کرد : همانطور که اگر سلسله اعصاب در بدن نباشد ، سیستم حرکتی به درستی عمل نمی کند و پیام ها از مغز به اعضای بدن نمی رسد ، نبود خبرنگاران در جامعه موجب بوجود آمدن همین اختلال می شود.
وی موفقیت مدیران و برنامه ریزان کشور را در گرو داشتن اخبار صحیح و واقعیات و نقش خبرنگاران را در این راستا بسیار حائز اهمیت دانست .
محمدی گفت : در جامعه مدرن نقش خبرنگاران اینقدر مهم است که یکی از شاخص های توسعه یافتگی اینست که خبرنگاران چقدر راحت می توانند خبر تهیه کنند و چه مقدار از اطلاعات جمع آوری شده را به راحتی به اشتراک بگذارند.
وی با بیان این که طی سی سال اخیر برای شناساندن جایگاه خبرنگاران تلاش شده و موفقیت هایی هم حاصل شده است ، اظهار کرد : با این وجود یا شرایط و امکانات شناساندن جایگاه خبرنگاران فراهم نبوده و یا جامعه هنوز جایگاه آنها را نشناخته است.
وی همچنین نقش خبرنگاران را در فرهنگ سازی و فرهنگ عمومی جامعه بسیار موثر دانست و گفت : خبرنگاران زبان تخصصی را به زبان ساده تبدیل می کنند که قابل فهم تر و پذیرفتنی تر برای مردم است که همین موضوع نشان دهنده نیاز به حضور آنها در جامعه است.
شهید محمود صارمی مسوول دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی در مزار شریف افغانستان بود که در هفدهم مرداد سال 1377 در جریان کشتار دیپلمات های ایرانی توسط طالبان به شهادت رسید.
هفدهم مرداد سالروز شهادت این خبرنگار ، به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار