کد خبر: ۷۴۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶ 21 May 2019

 

خبرآنلاین: پیش از آغاز دوران طلایی برانکو و پرسپولیس، حمید درخشان آخرین سرمربی سرخ‌های پایتخت بود. نتایج او برای مدیران پرسپولیس بیش از حد ناامیدکننده بود و شاید همین اتفاق باعث شد پرسپولیسی‌ها برای رسیدن به یک ثبات همیشگی، به سرمربی سال‌های نه چندان دور تیم ملی مراجعه کنند. برانکو به پرسپولیس آمد و همین آغازگر دورانی باشکوه بود که هنوز هم ادامه دارد. به همین مناسبت با حمید درخشان، سرمربی سابق پرسپولیس گفتگو کرده‌ایم.

آقای درخشان، پرسپولیس در قهرمانی سه‌گانه گرفت!

به بازیکنان، کادر فنی و هواداران بابت تکرار قهرمانی و کسب این افتخار ارزشمند تبریک می‌گویم. قهرمانی برای این بچه‌ها بود چرا که تلاش زیادی کردند و زحمت زیادی کشیدند. به مدیریت باشگاه هم بابت این افتخار تبریک می‌گویم. با این حال اعتقاد دارم این تلاش همه جانبه بیشتر از همه به بازیکنان تیم تعلق دارد و آن‌ها واقعا برای این قهرمانی زحمت زیادی کشیدند.

فکر نمی‌کنید پرسپولیس کمی افت کرده باشد؟

بله تیم افت کرده و این اتفاق عجیبی نیست. کاملا طبیعی است که که در پنج یا شش بازی آخر مشکل داشتند. دلیل آن هم این است که خط حمله تیم تحلیل رفته بود و علی علی پور به تنهایی نمی‌توانست مسئولیت همه خط حمله را برعهده بگیرد.

اما خوشبختانه تیم در دور رفت لیگ برتر امتیازهای خوبی را جمع کرده بود که در نیم فصل دوم هم به کمک تیم آمد و با وجود امتیاز از دست دادن‌ها، پرسپولیس باز هم قهرمان شد. در فصل آینده اما کار تیم سخت‌تر خواهد شد. همه تیم‌ها خودشان را تقویت می‌کنند و پرسپولیس هم قطعا مسیر دشواری برای تکرار قهرمانی برای چهارمین فصل پیاپی خواهد داشت.

شما موافق بازگشت مهدی طارمی و فرشاد احمدزاده هستید؟

قطعا این بازیکنان می‌توانند به تیم کمک کنند. آن‌ها بار فنی بسیار خوبی دارند، من اصلا کاری به حاشیه‌ها و جنجال‌ها ندارم. فکر می‌کنم پرسپولیس باید تلاش کند از سطح کیفی بازیکنان سابقش استفاده کند. بعد از پایان قراردادشان اگر خواستند به ایران برگردند، کادر فنی می‌تواند یک تصمیم بسیار خوب برای آن‌ها بگیرد.

واقعا پرسپولیس یک تیم حکومتی است؟

اصلا این حرف‌ها را قبول ندارم. پرسپولیس از قدیم هم یک باشگاه مردمی بوده و متعلق به این مردم است، مثل همه تیم‌های دیگر. وزارت ورزش هم به پرسپولیس همانگونه عنایت دارد که به سایر تیم‌ها دارد. شما اگر درست کار کنید، تمرین خوبی داشته باشید و نتایج خوبی بگیرید، به راحتی می‌توانید قهرمان شوید و این هیچ ارتباطی با وزارت ورزش ندارد. شما گل دریافت می‌کنید، چه ارتباطی با وزیر دارد؟ آیا گل هم می‌زنید، وزیر در آن دخالتی داشته است؟ به نظرم این کار فقط حاشیه‌سازی است.

اخیرا ویدیویی از کنفرانس خبری شما در دوران حضورتان بر روی نیمکت پرسپولیس منتشر شد، ویدیویی که مدعی می‌شد با خروج شما از پرسپولیس، این تیم به روزهای خوبش بازگشته است.

آن ویدیو برای دوران حضور من روی نیمکت پرسپولیس است. این هیچ اتفاق هیچ ارتباطی با شرایط فعلی پرسپولیس ندارد. این بازیکنان حالا بسیار با تجربه‌تر از قبل هستند. آن زمان نمی‌توانستند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند چون تجربه زیادی نداشتند. گل را باید بازیکن به ثمر برساند، وقتی او تجربه کافی نداشته باشد، خب گلی هم به دست نمی‌آید.

پنج بازی اخیر پرسپولیس را ببینید، اگر گل نمی‌زد ممکن بود گل بخورد! همانطور که گل هم خوردند. این طبیعت فوتبال است، بازیکن تمرکزش باید روی گلزنی باشد تا از تاکتیک‌ها استفاده کند و روی خلق موقعیت‌ها به گل دست پیدا کند. آن پرسپولیس فاصله زیادی با ترکیب فعلی تیم نداشت اما همین بازیکنان، آن روزها تجربه زیادی نداشتند. الان خیلی پخته‌تر شده‌اند.

اگر پرسپولیس دوباره به شما پیشنهاد همکاری دهد، هدایت تیم را برعهده می‌گیرید؟

فعلا که پرسپولیس در مسیر بسیار خوبی قرار دارد و باشگاه نتایج بسیار خوبی کسب کرده است. انشالله این مسیر در آینده هم ادامه داشته باشد، باید ببینیم آینده چگونه رقم خواهد خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار