در این جلسه لایحه سفر فاطمه قدیمی مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت و یک نفر نماینده در بخش فرهنگ و هنر و همچنین آشپز با هزینه ۵۰ میلیون تومان برای حضور در سیزدهمین کنفرانس شهر خلاق خوراک که از تاریخ ۲۰ الی۲۷ خرداد در شهر فابریانو ایتالیا برگزار می شود مورد طرح و بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۷۴۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴ 21 May 2019

تابناک / لایحه سفر فاطمه قدیمی مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت و هیات همراه برای حضور در سیزدهمین کنفرانس شهر خلاق خوراک که در شهر فابریانو ایتالیا برگزار می شود مورد بررسی قرار گرفت.

نود و سومین جلسه شورای شهر رشت با حضور اعضای شورا برگزار شد.


در این جلسه لایحه سفر فاطمه قدیمی مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق خوراک رشت و یک نفر نماینده در بخش فرهنگ و هنر و همچنین آشپز با هزینه ۵۰ میلیون تومان برای حضور در سیزدهمین کنفرانس شهر خلاق خوراک که از تاریخ ۲۰ الی۲۷ خرداد در شهر فابریانو ایتالیا برگزار می شود مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

سفرهای خارجی هیچگونه دستاوردی نداشته است

بهراد ذاکری در مورد این لایحه گفت: به نظر من این سفر غیر ضروری است زیرا اینگونه سفرها هیچ دستاوردی برای شهر رشت تاکنون نداشته است.
این عضو شورا با بیان اینکه باید فکر جدی برای حفظ برند شهر خلاق خوراک داشته باشیم، افزود: چنین سفرهایی مشکل را حل نمی کند. هدف این بوده که در حوزه اقتصادی و گردشگری از قبال این برند رونق پیدا کنیم که متاسفانه چنین چیزی رخ نداد.

موافقت عاقل منش با سفر خارجی

عاقل منش دیگر عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه انتقاداتی در مورد سفرهای شهر خلاق خوراک مطرح است، یادآور شد: در یک‌سال اخیر هیچگونه سفر خارجی انجام نشده است و فقط انتقاد نباید داشته باشیم.

وی خواستار ارائه برنامه در این حوزه شد و گفت: متاسفانه طرح هایی مانند خیابان خوراک شناسی و آکادمی خوراک نیز ابتر مانده است.
وی افزود: متاسفانه شهرداری شرایط پذیرش ورود بخش خصوصی را نداشته است که از نظر بنده بیشترین ضعف مدیریتی را در این حوزه داشتیم.

عاقل منش افزود: این فرصت بسیار خوبی است و باید از کرسی شهر خلاق خوراک شهر رشت در یونسکو دفاع و آن را حفظ کنیم.

وی با موافقت با حضور در ایتالیا گفت: این سفر باعث می شود که آخرین اطلاعات را در این زمینه کسب کنیم.

برنامه مدونی در زمینه شهر خلاق خوراک وجود ندارد

شیرزاد دیگر عضو شورای شهر رشت نیز اظهار کرد: بنده مخالفی با سفرهایی که خروجی خوب برای شهر رشت داشته باشد، ندارم اما در یک سال گذشته برنامه مدونی در زمینه شهر خلاق خوراک ندیدم و برای من کارها و اقدامات قابل قبول نبوده و بهتر است این مبلغ را برای زیرساختهای شهر خلاق خوراک استفاده کنیم تا کاری ماندگار برای شهر باشد.

وی افزود: در حوزه اطلاع رسانی در شهرداری دو مدیر حضور دارند که باید به زودی این امر تعیین و تکلیف شود.

سفرهای خارجی  خروجی داشته باشد

به گزارش دیارمیرزا در ادامه زاهد دیگر عضو شورای شهر رشت در ابتدای جلسه خطاب به محمدصادق حسنی نمیانده رشت در مجلس که نامه استیضاح وزیر ورزش در حمایت از تراکتورسازی تبریز را امضا کرده است، گفت: ایشان مواظب امضاهای خود باشند برای اینکه به کرسی مجلس برسند از ایشان حمایت کردیم و تا الان هم داریم از این حمایت تاوان پس می‌دهیم اما متاسفانه اقدام اخیرشان در مورد امضا استیضاح وزیر ورزش در پای نامه نمایندگان اذری زبان ایشان را نمی‌دانیم باید در کجای دلمان بگذاریم.

وی در مورد لایحه سفر شهر خلاق خوراک گفت: تاکنون در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؟ وظایف ما در مقابل یونسکو چیست؟ مهمترین مسئله اینکه برند شهر خلاق خوراک به نام چه کسی است، شهرداری رشت یا یک فرد؟
زاهد افزود: بنده مخالف سفر مدیران شهرداری نیستم اما باید این سفرها خروجی داشته باشد.

گزارش سفرها شفاف ارائه شود

رمضانپور دیگر عضو شورای شهر رشت گفت: اگر مالک این برند شهرداری رشت باشد با نرفتن به این سفر ایا به کرسی شهرداری خدشه وارد می شود؟ موضوع دیکر باید مشخص شود که چند سفر برای این برند انجام شده است و گزارش این سفرها نیز باید شفاف ارایه شود.

گفتنی است در پایان اعضای شورا با این لایحه موافقت نکردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار