قربانعلی الماسخاله رئیس هیئت فوتبال گیلان گفت: وقتی مردم از من خواستند در کار تیم فوتبال سپیدرود دخالت نکنم خودم را کنار کشیدم و هیئت فوتبال گیلان نقشی در سقوط این تیم ندارد.
کد خبر: ۷۴۶۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴ 20 May 2019

 الماس خاله: هیئت فوتبال گیلان نقشی در سقوط سپیدرود ندارد

 

تابناک / قربانعلی الماسخاله در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشیخبرگزاری میزان، در مورد سقوط تیم فوتبال سپیدرود به لیگ دسته اول و حواشی پیرامون آن، اظهار داشت: همیشه تقصیر‌ها به گردن من انداخته شده، مثل این که از یاد برده‌اند تیم با حمایت‌های هیئت فوتبال گیلان به لیگ برتر صعود کرد. عامه مردم فکر می‌کنند هر جا بحث فوتبال باشد، هیئت فوتبال باید جوابگو باشد در صورتی که برخی مسائل نه تنها از حیطه وظایف، بلکه از قدرت هیئت فوتبال خارح است. آنهایی که فوتبالی هستند این موضوع را می‌فهمند و آنهایی که غرض‌ورزی می‌کنند، مریض هستند.

وی افزود: باشگاه سپیدرود برای خود تشکلی مستقل دارد و از زمانی که آن را به علی کریمی دادیم سعی کردم هیچ مصاحبه و دخالتی نکنم، تا مالکان کارشان را پیش ببرند و وقتی هم دیدند به لحاظ فنی دیگر نمی‌توانند کاری بکنند تیم را پس دادند. در این خصوص من دخالتی نداشتم، بلکه معاونت ورزشی اداره کل ورزش گیلان، امور را به دست گرفته بود. آنها صلاح دیدند تیم را به آقای بیات واگذار کنند و بنده و هیئت فوتبال هیچ دخالتی در این مورد نداشتیم. از استاندار گرفته تا نمایندگان مجلس، شهرداری، شورای شهر، اداره کل و مردم می‌دانستند که این تیم مشکل مالی دارد و جزو وظایف ما نیست که برای تیم اسپانسر تهیه کنیم. دوستان باید از مقامات رده بالای استان کمک می‌گرفتند که فکر می‌کنم تا حدودی کمک گرفتند و حالا در این بین من به عنوان هیئت فوتبال با وظایف مشخص چه کاری باید می‌کردم که نکردم؟

رئیس هیئت فوتبال گیلان افزود: برخی می‌گویند الماسخاله باید ورزشگاه عضدی رشت را درست می‌کرد، وقتی ما مالک ورزشگاه عضدی و سردار جنگل نیستیم، چرا باید مسئولیت بازسازی را بر عهده بگیریم؟ ورزشگاه‌ها خودشان مالک و متولی دارند، چرا از من توقع دارند؟

الماسخاله در پاسخ به اتهاماتی از قبیل دخالت در مالکیت‌های متعدد تیم سپیدرود و نقش حضور پسرش در تیم سپیدرود گفت: حرف و حدیث در مورد همه وجود دارد، اما این‌ها همه حرف است و باید دید حقیقت چیست. زمانی که ما تیم را به علی کریمی دادیم دیگر به آنها نزدیک هم نشدیم و اگر قبل از آن دخالت می‌کردیم به این دلیل بود که تیم را اداره کل به ما سپرده بود و ما تیم را از دسته دو به لیگ برتر آوردیم. چرا آن زمان کسی نگفت هیئت فوتبال تیم را به لیگ برتر آورده است؟ ما تیم را به علی کریمی، جادوگر فوتبال ایران سپردیم که او هم فوتبالی بود، هم دستش به دهانش می‌رسید و هم می‌توانست اسپانسر بیاورد. آن زمان کسی با این تصمیم مخالف نبود و حالا که تیم سقوط کرده می‌گویند مقصر ما هستیم. 

وی با اشاره به سرنوشت باشگاه سپیدرود گفت: من در جریان برنامه‌های این باشگاه نیستم، چون خودشان مالک دارند و قطعا برنامه‌ریزی می‌کنند. سال قبل هم تیم این مشکلات را داشت و در لیگ برتر باقی ماند و امسال هم با همان مشکلات و دخالت نکردن‌های ما دیدید که چه شد. من دیگر نمی‌دانم برای این مردم باید چه کار کنم و وقتی گفتند دخالت کنم، دخالت کردم و وقتی گفتند دخالت نکن، خودم را کنار کشیدم. حالا بی انصافی است که سقوط این تیم را به حساب هیئت فوتبال گیلان بنویسند، چون فدراسیون فوتبال از من خواست در کار باشگاه‌داری دخالت نکنم.

رئیس هیئت فوتبال گیلان در مورد دور بعد انتخابات هیئت فوتبال و احتمال کاندیداتوری کیومرث بیات تصریح کرد: هیچ چیز مشخص نیست، من برای شش ماه آینده از حالا تصمیم نمی‌گیرم و به وقتش برنامه‌ریزی می‌کنم. برای آقای بیات هم مبارک باشد!

منبع: میزان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار